Corporate social responsibility is not a new issue. The main aim of a company is to minimise
the costs and maximize profits. On the other hand, ethical business people recognise
their responsibility to the public and to themselves. Fulfilment of these responsibilities constitutes
ethical and socially responsible behaviour. Although corporate social performance (CSP)
has been used for several years in the business and society literature, in many cases it has been
used synonymously with corporate social responsibility, corporate social responsiveness, or any
other interaction between business and the social environment. This study will briefly examine
the corporate social responsibility, the performance and reporting issues.
Şirketlerin sosyla sorumluluğu kavramı yeni değildir. Bir şirketin ana amacı en az maliyet ile en çok gelir elde etmektir. Öte taraftan etik değerlere önem veren işadamları halka ve kendilerine karşı sorumluluklarının da bilincinde olurlar. Bu sorumlulukların yerine getirilmesi ahlaki ve sosyal sorumluluk davranışını oluşturur. Şirketlerin sosyal performansı kavramı iş ve toplum literatüründe yıllarca kullanılmış ise de çocunlukla bu kavram şirketlerin sosyal sorumluluğu, şirketlerin sosyal aktiviteleri ya da iş dünyası ve sosyal çevre arasındaki iletişim kavramları ile eşanlamlı olarak kullanılmıştır. Bu makale kısaca şirketlerin sosyal sorumluluğu kavramını performans ve raporlama konularını ele alarak inceleyecektir.
Other ID | JA32GM89ZP |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Submission Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 15 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.