BibTex RIS Cite

Agro-Turizm Kapsamında Narın Turistik Ürün Olarak Kullanımı: Ortaca Örneği

Year 2016, Volume: 9 Issue: 2, 30 - 36, 01.07.2016

Abstract

En eski meyve türlerinden biri olan nar, insanlık tarihinde önemli bir yere sahiptir. Musevilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet’te özel anlamlara sahip, tüm kutsal kitaplarda adından bahsedilen bu meyveyi tanıyan her topluluk ve medeniyet bu meyveye pek çok açıdan farklı değerler yüklemiştir. Tropik ve sub-tropik iklim meyvesi olarak nar, ülkemizde Antalya ve Muğla başta olmak üzere Akdeniz ve Ege bölgesi illerinde yaygın olarak yetiştirilmektedir. Özellikle kuraklık, tuzluluk gibi bazı abiyotik stres etmenlerine toleranslı olması nedeniyle daha uzun yıllar yetiştiriciliği öngörülmesine rağmen bu meyve türünün ihracattaki değerlendirilmesi hak ettiği ölçülere ulaşamamıştır. Çünkü ülkemizde narın sadece meyvesi değerlendirilmeye çalışılmaktadır. Fakat narın meyvesi yanında çiçekleri, yaprağı ve gövdesi, süs bitkisi olarak nar ağacını oldukça kıymetli hale getirmektedir. Baharda çiçeklenme ve sonbaharda meyvenin olgunlaşması uzun yaz ayları ile birleştirildiğinde üç mevsim narın görsel şölenini izleme olanağı vermektedir. Bu özellikleri narın agro-turizm faaliyetleri kapsamında da değerlendirilme potansiyelinin yüksek olduğunu göstermektedir. Nar yetiştiriciliğinde büyük öneme sahip olan Muğla ili aynı zamanda ülkemizin önemli turizm destinasyonlarını da içerisinde barındırmaktadır. Ortaca ilçesi il nar üretiminin neredeyse tamamını tek başına yapmaktadır. İlçe sınırları içerisinde bulunan Dalyan destinasyonu ise labirent şeklinde kanalları, Sultaniye kaplıcaları, Kaunos harabeleri, İztuzu plajı, Köyceğiz gölü vb. tarihi, kültürel ve doğal güzellikleriyle yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çeken ülkemizin önemli destinasyonlarından biridir. Bu çalışma nar yetiştiriciliğinin turizmde kullanım alanlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda Ortaca ilçesi araştırma bölgesi olarak belirlenmiştir. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden SWOT analizine başvurulmuştur. Araştırmanın sonuç bölümünde analiz sonuçlarından hareketle nar yetiştiriciliğinin turizmde kullanımına ilişkin öneriler sunulmuştur.

The Potential of Pomegranate as a Touristic Product within Agro-Tourism (Ortaca Case)

Year 2016, Volume: 9 Issue: 2, 30 - 36, 01.07.2016

Abstract

Pomegranate fruit, one of the oldest fruit families, has an important place in mankind history. Not only in all holly as Judaism, Christianity and Islam but also each community and civilization had given many different values and meanings in many respects to this fruit. Pomegranate, one of the table fruits of tropical and subtropical regions, has grown widely in Mediterranean and Aegean regions, especially Antalya and Mugla Provinces. Although it has tolerance to some abiotic stress factors like drought and salinity and been foresight grow many more years, the export rates of the fruit have not reached right proportion, yet. The reason of this is said to be due to the aim of appreciating pomegranate just as a fruit. Besides from fruit, the pomegranate flowers, leaf and stump also have ornamental value. Moreover, “flowering in the spring and fruit set in the autumn together long summer months “ provide a visual feast. So, those features provide a high potential for using pomegranate in Agro-tourism. Besides agricultural potential in the cultivation of pomegranate, Mugla province has also got a great importance as a one of the tourism destinations of the country. Ortaca Region makes almost alone pomegranate growing. Moreover Dalyan, one of the tourism attractions of Ortaca, attracts both local and foreign tourists with its historical, cultural and natural beauties as canals like the labirents, Sultaniye mudbaths, Caunos ruins, Iztuzu beach and Lake Köycegiz. This study was done to determine the use of pomegranate in tourism sector. In this contex, Ortaca was selected as the research area. SWOT analysis was used as the research method. Suggestions according to the analysis were given at the conclusion

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA64KA26CA
Journal Section Research Article
Authors

Nazan Korkmaz This is me

Gülay Özaltın Türker This is me

Ali Türker This is me

Selim Işık This is me

Publication Date July 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Korkmaz, N., Özaltın Türker, G., Türker, A., Işık, S. (2016). The Potential of Pomegranate as a Touristic Product within Agro-Tourism (Ortaca Case). Reserach Journal of Agricultural Sciences, 9(2), 30-36.
AMA Korkmaz N, Özaltın Türker G, Türker A, Işık S. The Potential of Pomegranate as a Touristic Product within Agro-Tourism (Ortaca Case). Tarım Bilim. Araşt. Derg. (online). July 2016;9(2):30-36.
Chicago Korkmaz, Nazan, Gülay Özaltın Türker, Ali Türker, and Selim Işık. “The Potential of Pomegranate As a Touristic Product Within Agro-Tourism (Ortaca Case)”. Reserach Journal of Agricultural Sciences 9, no. 2 (July 2016): 30-36.
EndNote Korkmaz N, Özaltın Türker G, Türker A, Işık S (July 1, 2016) The Potential of Pomegranate as a Touristic Product within Agro-Tourism (Ortaca Case). Reserach Journal of Agricultural Sciences 9 2 30–36.
IEEE N. Korkmaz, G. Özaltın Türker, A. Türker, and S. Işık, “The Potential of Pomegranate as a Touristic Product within Agro-Tourism (Ortaca Case)”, Tarım Bilim. Araşt. Derg. (online), vol. 9, no. 2, pp. 30–36, 2016.
ISNAD Korkmaz, Nazan et al. “The Potential of Pomegranate As a Touristic Product Within Agro-Tourism (Ortaca Case)”. Reserach Journal of Agricultural Sciences 9/2 (July 2016), 30-36.
JAMA Korkmaz N, Özaltın Türker G, Türker A, Işık S. The Potential of Pomegranate as a Touristic Product within Agro-Tourism (Ortaca Case). Tarım Bilim. Araşt. Derg. (online). 2016;9:30–36.
MLA Korkmaz, Nazan et al. “The Potential of Pomegranate As a Touristic Product Within Agro-Tourism (Ortaca Case)”. Reserach Journal of Agricultural Sciences, vol. 9, no. 2, 2016, pp. 30-36.
Vancouver Korkmaz N, Özaltın Türker G, Türker A, Işık S. The Potential of Pomegranate as a Touristic Product within Agro-Tourism (Ortaca Case). Tarım Bilim. Araşt. Derg. (online). 2016;9(2):30-6.