In this article, to examine the pedagogical essence of drama and theatre, the essential feature of art and education relationship is identified. Also this survey analyses the aesthetics and political perspectives of four important artists who promoted social changes and critical pedagogy by using theatre and drama. The different perspectives of Bertolt Brecht, Augusto Boal, Dorothy Heathcote and Gavin Bolton about theatre and drama are examined according to comparative analysis.
Aristoteles, (1995), Poetika, İstanbul, Remzi Kitabevi
Sezgin Bülent, (2014) Estetik Deneyim ve Öğrenme Olanağı Açısından Oyun-Drama ve Tiyatro İlişkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü DTCF Tiyatro Anabilim Dalı
San İnci, (2003), Sanat Eğitimi Kuramları (Ankara: Ütopya Yayınları)
Althusser, Louis, Andre Daspre’ye Cevap Olarak Sanat Üzerine Bir Mektup, Mimesis Tiyatro Çeviri Araştırma Dergisi 6.Sayı, (İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi) Bolla, Peter, (2006) Sanat ve Estetik (İstanbul: Ayrıntı Yayınları)
Peter Gray, The Value of Play IV: Nature’s Way of Teaching Us New Skills http://www.psychologytoday.com/blog/freedomlearn/200901/the-value-play-iv-nature-sway-teaching-us-new-skills
Şener, Sevda, (1998), Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Ankara, Dost Yayınları, 4. Baskı hg
BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ
Year 2013,
Volume: 36 Issue: 36, 7 - 19, 01.06.2013
Bu makalede sanat ve bilgi ilişkisi, tiyatro ve dramanın pedagojik niteliği, tiyatro ve drama yoluyla toplumsal değişim ve eleştirel pedagojinin gelişmesine hizmet eden dört önemli sanatçı karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmada Bertolt Brecht, Augusto Boal, Dorothy Heathcote ve Gavin Bolton’un tiyatroya ve dramaya dair farklı perspektifleri analiz edilmiştir.
Aristoteles, (1995), Poetika, İstanbul, Remzi Kitabevi
Sezgin Bülent, (2014) Estetik Deneyim ve Öğrenme Olanağı Açısından Oyun-Drama ve Tiyatro İlişkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü DTCF Tiyatro Anabilim Dalı
San İnci, (2003), Sanat Eğitimi Kuramları (Ankara: Ütopya Yayınları)
Althusser, Louis, Andre Daspre’ye Cevap Olarak Sanat Üzerine Bir Mektup, Mimesis Tiyatro Çeviri Araştırma Dergisi 6.Sayı, (İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi) Bolla, Peter, (2006) Sanat ve Estetik (İstanbul: Ayrıntı Yayınları)
Peter Gray, The Value of Play IV: Nature’s Way of Teaching Us New Skills http://www.psychologytoday.com/blog/freedomlearn/200901/the-value-play-iv-nature-sway-teaching-us-new-skills
Şener, Sevda, (1998), Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Ankara, Dost Yayınları, 4. Baskı hg
Sezgin, B. (2013). BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 36(36), 7-19. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000300
AMA
Sezgin B. BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. June 2013;36(36):7-19. doi:10.1501/TAD_0000000300
Chicago
Sezgin, Bülent. “BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 36, no. 36 (June 2013): 7-19. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000300.
EndNote
Sezgin B (June 1, 2013) BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 36 36 7–19.
IEEE
B. Sezgin, “BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 36, no. 36, pp. 7–19, 2013, doi: 10.1501/TAD_0000000300.
ISNAD
Sezgin, Bülent. “BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 36/36 (June 2013), 7-19. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000300.
JAMA
Sezgin B. BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2013;36:7–19.
MLA
Sezgin, Bülent. “BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 36, no. 36, 2013, pp. 7-19, doi:10.1501/TAD_0000000300.
Vancouver
Sezgin B. BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2013;36(36):7-19.