Bale sanatında koreograflar genellikle mitleri, masal ve öyküleri,
diğer edebiyat türlerini esas alan librettolardan yola çıkarak
sahnelemelerini gerçekleştirirler. Bu bakımdan romantik dönem sanatı ve edebiyatı bale dramaturgileri ve uygulamaları
için koreograflara çok zengin kaynak imkanı sunar. Baron
Freidrich Heinrich Karl de la Motte Foqué’ nin yazdığı “Undine”
öyküsü bu kaynakların en önemlilerinden biridir. 19.
Yüzyılda koreograf Paul Taglioni ve Jules Perrot; 20. Yüzyılda
Frederick Ashton, aynı öyküyü temel alan ama farklı dramaturgi
tercihleriyle düzenlenen librettolar, farklı isimlerle seyirciyle
buluşan koreografiler yaratırlar. Bu makale üç farklı
sanatçının gerçekleştirdiği “Undine” sahnelemelerinin dramaturgi
ve uygulama süreçlerini karşılaştırma amacı taşır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 31 Issue: 31 |