BibTex RIS Cite

Foqué’nin Ondıne Öyküsü ve üç farklı bale dramaturgisi

Year 2011, Volume: 31 Issue: 31, 91 - 106, 01.01.2011
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000265

Abstract

References

  • “Undine”, Ana Britannica Cilt 9, (1992), İstanbul: Ana Yay.
  • Beaumont, Cyril W., (1938), Complete Book of Ballets, Londan: Grooset & Dunlap Publishers.
  • Foqué, La Motte., (1945), Su Kızı, Ankara: M.E.B Yayınları.
  • Giraudoux, Jean., (1956), Su Kızı-Ondine, Çev. Ahmet Muhip Dranas, 1942 (Sahneleme:1943 İstanbul Şehir Tiyatroları; 1956 Ankara Devlet Tiyatrosu).
  • Guest, Ivor., (1959), Undine The Pure Gold of Romanticism, Ballet Annual, No:13, Londan: Adam & Charles Black.
  • -------------, (1956), The Life of a Romantic Ballerina Fanny Cerrito, Londan: Phoenix House Ltd Charing.
  • Maclis, Joseph., (1961), Introduction to the Contemporary Music, New York: W.W.Norton & Company Inc. Moore, Lilian., (1954), “Ondines of the Ballet”, Dance Magazine.
  • Müzik Ansiklopedisi, “Ahmet Say”, Cilt 4, Ankara 1985.
  • Paracelsus, T., (1934), Die Elementarwesen, Handwörter– Buch Des Deutschen Aberglaubens, Vol. 4, Walter De Grayter, Berlin & Leipzig.
  • Praagh, Peggy von –Brinson, Peter., (1963), The Choreographic Art, Londan: Adam & Charles Black, London.

FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ

Year 2011, Volume: 31 Issue: 31, 91 - 106, 01.01.2011
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000265

Abstract

Bale sanatında koreograflar genellikle mitleri, masal ve öyküleri,
diğer edebiyat türlerini esas alan librettolardan yola çıkarak
sahnelemelerini gerçekleştirirler. Bu bakımdan romantik dönem sanatı ve edebiyatı bale dramaturgileri ve uygulamaları
için koreograflara çok zengin kaynak imkanı sunar. Baron
Freidrich Heinrich Karl de la Motte Foqué’ nin yazdığı “Undine”
öyküsü bu kaynakların en önemlilerinden biridir. 19.
Yüzyılda koreograf Paul Taglioni ve Jules Perrot; 20. Yüzyılda
Frederick Ashton, aynı öyküyü temel alan ama farklı dramaturgi
tercihleriyle düzenlenen librettolar, farklı isimlerle seyirciyle
buluşan koreografiler yaratırlar. Bu makale üç farklı
sanatçının gerçekleştirdiği “Undine” sahnelemelerinin dramaturgi
ve uygulama süreçlerini karşılaştırma amacı taşır

References

  • “Undine”, Ana Britannica Cilt 9, (1992), İstanbul: Ana Yay.
  • Beaumont, Cyril W., (1938), Complete Book of Ballets, Londan: Grooset & Dunlap Publishers.
  • Foqué, La Motte., (1945), Su Kızı, Ankara: M.E.B Yayınları.
  • Giraudoux, Jean., (1956), Su Kızı-Ondine, Çev. Ahmet Muhip Dranas, 1942 (Sahneleme:1943 İstanbul Şehir Tiyatroları; 1956 Ankara Devlet Tiyatrosu).
  • Guest, Ivor., (1959), Undine The Pure Gold of Romanticism, Ballet Annual, No:13, Londan: Adam & Charles Black.
  • -------------, (1956), The Life of a Romantic Ballerina Fanny Cerrito, Londan: Phoenix House Ltd Charing.
  • Maclis, Joseph., (1961), Introduction to the Contemporary Music, New York: W.W.Norton & Company Inc. Moore, Lilian., (1954), “Ondines of the Ballet”, Dance Magazine.
  • Müzik Ansiklopedisi, “Ahmet Say”, Cilt 4, Ankara 1985.
  • Paracelsus, T., (1934), Die Elementarwesen, Handwörter– Buch Des Deutschen Aberglaubens, Vol. 4, Walter De Grayter, Berlin & Leipzig.
  • Praagh, Peggy von –Brinson, Peter., (1963), The Choreographic Art, Londan: Adam & Charles Black, London.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Efza Topçu This is me

Publication Date January 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 31 Issue: 31

Cite

APA Topçu, E. (2011). FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 31(31), 91-106. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000265
AMA Topçu E. FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. January 2011;31(31):91-106. doi:10.1501/TAD_0000000265
Chicago Topçu, Efza. “FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 31, no. 31 (January 2011): 91-106. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000265.
EndNote Topçu E (January 1, 2011) FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 31 31 91–106.
IEEE E. Topçu, “FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 31, no. 31, pp. 91–106, 2011, doi: 10.1501/TAD_0000000265.
ISNAD Topçu, Efza. “FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 31/31 (January 2011), 91-106. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000265.
JAMA Topçu E. FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2011;31:91–106.
MLA Topçu, Efza. “FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 31, no. 31, 2011, pp. 91-106, doi:10.1501/TAD_0000000265.
Vancouver Topçu E. FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2011;31(31):91-106.