BibTex RIS Cite

İbsen'den Beckett'e Belleğin Temsili The Representation of Memory From ibsen to beckett

Year 2007, Volume: 23 Issue: 23, 125 - 141, 01.03.2007
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000075

Abstract

References

  • Carlson, Marvin. The Haunted Stage, Ann Arbour: The University of Mic- higan Press, 2001
  • Esslin, Martin. Mediations London: Abacus, 1983.
  • Lee, Jenette. The Ibsen Secret: A Key to the Prose Dramas of Henrik Ibsen, 2001
  • McFarlane, James ed., The Cambridge Companion to Ibsen, New York, Melbourne: Cambridge University Press, 1994.
  • Sayın, Zeynep. “Öykünme ve Temsil-İmge Benzeşim: Beden Kesintisiz Metin”, Defter, Yaz 1998, sayı: 34
  • Terdiman, Richard. Present Past: Modernity and Memory Crisis , Ithaca, London: Cornell University Press, 1993. •

İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ

Year 2007, Volume: 23 Issue: 23, 125 - 141, 01.03.2007
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000075

Abstract

Bu bildiri şu temel meseleler üzerinde durmaktadır: a) Tiyatro ve dram
sanatının bellek ve onun göstergesi olan geçmiş ile ilişkilenme biçimi
b) Bu biçimin olgun örneklerinden biri olarak Ibsen tiyatrosunda geçmişin
temsili c) Durum oyunları olarak değerlendirilegelen, “hikayesiz” Beckett
tiyatrosunda belleğin işlevi ve temsili.
Ibsen, oyun yazarlığında kendi katkılarıyla geliştirdiği iyi kurulu oyun
tekniğine yaslandığı denli, batı sanatının kurucu unsurlarından biri
olan doğrusal perspektifi, oyunlarının şematik düzenleyicisi olarak da
kullanmıştır. Bu stratejiler ile üretilen oyunları geçmişteki bir olaya doğru
açılan, teatral metinler olarak değerlendirilmektedir. Resim-tiyatro
analojisi, gerçekçi tiyatronun çerçeve sahne ile kurduğu varoluşsal
ilişkiyi de açıklama kolaylığı sağlamaktadır. Beckett tiyatrosu ise hikayeyi
reddeden tutumuyla performatif metinler üzerine inşa edilmiştir. Ama
geçmiş anahtar imgelere indirgenmiş biçimiyle hâlâ oradadır ve asal
belirleyicidir.

References

  • Carlson, Marvin. The Haunted Stage, Ann Arbour: The University of Mic- higan Press, 2001
  • Esslin, Martin. Mediations London: Abacus, 1983.
  • Lee, Jenette. The Ibsen Secret: A Key to the Prose Dramas of Henrik Ibsen, 2001
  • McFarlane, James ed., The Cambridge Companion to Ibsen, New York, Melbourne: Cambridge University Press, 1994.
  • Sayın, Zeynep. “Öykünme ve Temsil-İmge Benzeşim: Beden Kesintisiz Metin”, Defter, Yaz 1998, sayı: 34
  • Terdiman, Richard. Present Past: Modernity and Memory Crisis , Ithaca, London: Cornell University Press, 1993. •
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Beliz Güçbilmez This is me

Publication Date March 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 23 Issue: 23

Cite

APA Güçbilmez, B. (2007). İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 23(23), 125-141. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000075
AMA Güçbilmez B. İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. March 2007;23(23):125-141. doi:10.1501/TAD_0000000075
Chicago Güçbilmez, Beliz. “İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 23, no. 23 (March 2007): 125-41. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000075.
EndNote Güçbilmez B (March 1, 2007) İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 23 23 125–141.
IEEE B. Güçbilmez, “İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 23, no. 23, pp. 125–141, 2007, doi: 10.1501/TAD_0000000075.
ISNAD Güçbilmez, Beliz. “İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 23/23 (March 2007), 125-141. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000075.
JAMA Güçbilmez B. İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2007;23:125–141.
MLA Güçbilmez, Beliz. “İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, vol. 23, no. 23, 2007, pp. 125-41, doi:10.1501/TAD_0000000075.
Vancouver Güçbilmez B. İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2007;23(23):125-41.