Bu makale Fransız Osmanlı tarihi çalışmaları okulunun bir değerlendirmesini yapmayı hedeflemektedir. Fransız okulunu -aslında genel olarak herhangi bir akademik okulu- ulusal dil ve/veya sınırlardan hareketle tanımlamaya dair zorlukları tartışarak başlayan makale, Fransa’da Osmanlı-Türk tarihi çalışmalarının kurumsal gelişimini özetleyen, Osmanlı tarihi alanıyla ilgili Fransa’da yayınlanmış ve yayınlanmakta olan süreli yayınları tanıtan bir bölümden ve Fransız Osmanlı tarihi çalışmalarında özellikle son 30 yılda ortaya çıkan ve/veya gelişen çalışma alanlarına dikkat çekmeyi hedefleyen detaylı bir tematik bibliyografya denemesinden oluşmaktadır.
This article aims to make a review of the French Ottoman studies. It opens with a discussion on the difficulties of defining the French school —in fact any academic school— on the bases of national languages and/or borders. Thereafter, it presents a history of the institutional development of the Turkish and Ottoman studies in France, and introduces French academic journals in this field. The article closes with an attempt for a detailed thematic bibliography which aims to draw attention to research fields emerged or developed especially during the last thirty years of the French Ottoman studies.
Other ID | JA55VP87PZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Submission Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 15 |