Bu araştırmada 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının sunduğu özelliklerine göre etkinlik planlarının içeriği, hazırlanışı ve uygulanışının öğretmenlerin değerlendirmelerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden “Olgubilim (fenomenoloji)” deseni kullanılmıştır. İstanbul’ un Fatih, Merter, Bakırköy ilçelerinden toplam 8 anaokulundan 12 okul öncesi öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle toplanan veriler, betimsel ve içerik analiz yaklaşımları ile yorumlanmıştır. Araştırmada “Planlama Süreci”, “Okul Yönetiminin Tutumu”, “Değerlendirme”, “Programların Kıyaslanması” konulu 4 ana tema incelendiğinde, öğretmenlerin bazılarında 2006 Okul Öncesi Eğitim Programının etkisinden çıkılmadığı, hazır plan kullanıldığı, okul yönetiminin eğitim planlarını incelemeden imzaladığı ve eğitim planında yer alan değerlendirme kısımlarının yapılmadığı incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 13, 2021 |
Acceptance Date | January 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |
İLAHİYAT ATIF DİZİNİ