Amaç: Bu çalışmanın amacı, Muğla ili Fethiye ilçesinde örtüaltı domates yetiştiriciliği yapan üreticilerin pazarlama yöntemleri üzerine kooperatifleşme eğilimlerini incelemektir.
Tasarım/Metodoloji/Yaklaşım: Çalışmada 100 domates üreticisi ile görüşülmüş ve üreticiler sahip oldukları örtü altı alana göre 3 gruba ayrılmışlardır. Veriler değerlendirilirken basit ortalamalar, yüzde hesapları, gruplar arası farklar ve Best-Worst analizleri kullanılmıştır.
Bulgular: Üreticilerin genel olarak kooperatifçilik bilincinin ve kooperatifleşme isteğinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yörede yaş meyve sebze kooperatifinin kurulmasında, pazarlama hizmetlerinde aktif olarak çalışmak isteyen üretici sayısı ve kurulacak kooperatife üye olmak isteyen üretici sayısının fazla olduğu belirlenmiştir. Üreticilerin, kooperatife üye olmak istemelerindeki en büyük neden fiyat ve pazarlama açısından avantaj sağlayacağını düşünmeleridir.
Özgünlük/Değer: Domates üreticilerinin kooperatifçiliğe bakış açıları ortaya konulmuş ve kooperatifleşme eğilimleri incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering, Business Administration |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | July 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 26 Issue: 2 |