Purpose: This study aims at analyzing the behaviors of women producers in producers’ markets and obtain results that will help the decision and policy makers in local governments.
Design/Methodology/Approach: The content-text analyses done with the Maxqda data analysis software on the answers to the face-to-face interviews, the changes in the producer women’s lives, feelings and perceptions have been analyzed.
Findings: According to the results of the study, it has been concluded that the women who are economically powered feel better about themselves and their self-confidence improve. In conclusion, this study emphasizes the importance of producer women’s places in the labor market.
Originality/Value: The importance of producer women’s places in the labor market and changes in women’s lives are identified.
Amaç: Bu çalışma, üretici pazarlarındaki kadın üreticilerin davranışlarını analiz etmeyi ve elde edilen sonuçların yerel yönetimlerde politika yapıcılara ve karar vericilere yardımcı olmasını amaçlamaktadır.
Tasarım/Metodoloji/Yaklaşım: Üretici kadınların hayatlarındaki, hislerindeki ve algılarındaki değişimler yüz yüze yapılan görüşmeler sonucunda Maxqda veri analizi yazılımı yardımıyla yapılan içerik analizi ile analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre ekonomik olarak güçlü olan kadınların kendilerini daha iyi hissettikleri ve öz güvenlerinin arttığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Sonuç olarak bu çalışma, üretici kadınların iş gücü piyasasındaki yerlerinin önemini vurgulamaktadır.
Özgünlük/Değer: Kadın üreticilerin iş gücü piyasasındaki önemleri ve hayatlarındaki değişimler belirlenmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering, Business Administration |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | September 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 27 Issue: 1 |