Book Review
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 6 Issue: 3, 274 - 278, 03.07.2020

Abstract

Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e Eğitim

Year 2020, Volume: 6 Issue: 3, 274 - 278, 03.07.2020

Abstract

Eğitim bir toplumun kalkınmasını sağlayan yegane unsurlardan biridir. Eğitimli toplumlar sahip oldukları içtimai kolektif bilinç ile başarılı bir kalkınmayı gerçekleştirmişlerdir. 1789 Fransız İhtilali'nin yaydığı milliyetçilik ideolojisi Avrupa devletlerinin eğitim politikalarına etki etmiştir. Bu eğitim politikaları 19.yüzyılın sonlarına doğru Avrupa'da devlet-millet bütünleşmesini beraberinde getirmiştir. Osmanlı Devleti ise bu dönemde milliyetçilik akımına karşı ''İttihad-ı Anasır'' politikasını uygulamış ve eğitimde ''Osmanlı vatandaşı oluşturabilme'' düşüncesi ile nizamnameler hazırlamıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Tanıtımlar
Authors

Özgür Erdinç

Publication Date July 3, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Erdinç, Ö. (2020). Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim. Tarih Kritik Dergisi, 6(3), 274-278.
AMA Erdinç Ö. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim. TKD. July 2020;6(3):274-278.
Chicago Erdinç, Özgür. “Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim”. Tarih Kritik Dergisi 6, no. 3 (July 2020): 274-78.
EndNote Erdinç Ö (July 1, 2020) Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim. Tarih Kritik Dergisi 6 3 274–278.
IEEE Ö. Erdinç, “Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim”, TKD, vol. 6, no. 3, pp. 274–278, 2020.
ISNAD Erdinç, Özgür. “Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim”. Tarih Kritik Dergisi 6/3 (July 2020), 274-278.
JAMA Erdinç Ö. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim. TKD. 2020;6:274–278.
MLA Erdinç, Özgür. “Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim”. Tarih Kritik Dergisi, vol. 6, no. 3, 2020, pp. 274-8.
Vancouver Erdinç Ö. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim. TKD. 2020;6(3):274-8.

Journal of History Critique