Research Article
BibTex RIS Cite

Bütünleştirilmiş Matematik ve Hayat Bilgisi Öğretiminin İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Derslere Karşı Tutum Düzeylerine Etkisi

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 158 - 180, 31.12.2021

Abstract

Bu çalışmanın amacı bütünleştirilmiş matematik ve hayat bilgisi öğretiminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin matematik ve hayat bilgisi derslerine karşı tutum düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmada, nicel araştırma desenlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim yıllında Kırşehir ilinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Kırşehir il merkezinde bulunan bir ilkokulun 3.sınıfına devam eden 66 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Baykul tarafından geliştirilen Matematik Dersi Tutum Ölçeği ve Oker ve Tay tarafından geliştirilen Hayat Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmada disiplinler arası yaklaşım modelinde yer alan çok disiplinli desenlerden paylaşımlı desen işe koşulmuştur. Araştırmanın denel işlem süreci 8 haftadır. Verilerin analizinde betimsel istatistik puanları için aritmetik ortalama, standart sapma, standart hata ve düzeltilmiş p değerleri kullanılmıştır. Verilerin normal dağılımları test edildikten sonra ölçümler için ölçümler için Bağımlı Örneklem t-Testi, Bağımsız Örneklem t-Testi, Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon Testi işe koşulmuştur. Çalışma sonunda elde edilen bulgulara göre; deney ve kontrol grubu öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı fark tespit edilmiştir. Ayrıca hem deney hem de kontrol grubunun grup içi ön test-son test karşılaştırmalarında son test lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. Çalışmada elde edilen bi diğer sonuç ise deney ve kontrol grubu öğrencilerinin hayat bilgisi dersine yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark tespit edilememiştir. Buna karşın hem deney grubunun ve hem de kontrol grubunun hayat bilgisi dersine yönelik tutumların öntest-sontest puan ortalamaları arasında anlamlı fark tespit edilmiştir.

References

  • Alp, E. (2010). Disiplinlerarası öğretim yaklaşımının öğrencilerin olasılık konusundaki akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Arslantaş, S. (2013). İlköğretim 4. sınıf görsel sanatlar dersinde disiplinlerarası yaklaşıma göre yapılan öğretimin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına etkisi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 2, 1-13.
  • Aytaçlı, B. (2018). Değer temelli etkinliklerin Matematik başarısına, değer algısına, problem çözme becerisine, matematiğe yönelik tutuma ve kalıcılığa etkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Bal, P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Baykul, Y. (1990a). İlköğretimde matematik öğretimi. İlköğretimde etkili öğretme ve öğrenme öğretmen el kitabı. İstanbul. MEB.
  • Baykul, Y. (1990b). İlkokul beşinci sınıftan lise ve dengi okulların son sınıflarına kadar Matematik ve fen derslerine karşı tutumda görülen değişmeler ve öğrenci seçme sınavındaki başarı ile ilişkili olduğu düşünülen bazı faktörler. Akara: ÖSYM Yayınları
  • Beane, J. (1991). The middle school: The natural home of integrated curriculum. Educational Leadership, 49(2), 9-13.
  • Bolat, Y. (2016) Kavram temelli disiplinler arası yaklaşıma göre tasarlanan ünitenin otantik değerlendirmesine yönelik bir eylem araştırması. Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi. Adana
  • Boyraz, C. (2015). Oyun ve fiziki etkinliklere dayalı fen eğitimi: disiplinlerarası öğretim uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri: Desen ve analiz. (Çev. Ed. A. Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (1997). Research methods in education. New York: Routledge.
  • Coşkun, S. B., & Altun, S. (2012). İlköğretim 8. sınıf matematik dersinin disiplinler arası yaklaşım ilkelerine göre işlenmesinin öğrencilerin matematik başarısı üzerindeki etkisi. Kalem Eğitim ve Ġnsan Bilimleri Dergisi, 2(2), 91-122.
  • Cramer, D., & Howitt, D. L. (2004). The sage dictionary of statistics: A Practical Resource For Students in The Social Sciences. Sage.
  • Creswell, J. W. (2003). A framework for design. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches, 9-11.
  • Çelebi, G. (2020). Beşinci sınıf Matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş bilimsellik değeri eğitim programının etkililiğinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • Demirel, Ö., Tuncel, İ. Demirhan, C.  Demir, K. (2008). Çoklu zeka kuramı ile disiplinlerarası yaklaşımı temel alan uygulamalara ilişkin öğretmen-öğrenci görüşleri, Eğitim ve Bilim, 33(147), 14-25.
  • DeVellis, R. F. (2016). Scale development: Theory and applications (26. Eds.). Sage publications.
  • Drake, S. M., & Burns, R. C. (2004). Meeting standards through: Integrated curriculum Association For Supervision And Curriculum Development. Virginia, USA.
  • Durmuş, E. (2019). Ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin disiplinlerarası yaklaşımla matematikle ilişkilendirilmiş beden eğitimi derslerinin, öğrencilerin beden eğitimi ve matematik derslerine yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi. İstanbul
  • Ergin, F. K. (2019). Lise Matematik dersinde değer kazandırma amaçlı iki öğretim deneyi uygulamasının değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 608975).
  • Fidell, S., Tabachnick, B., Mestre, V., & Fidell, L. (2013). Aircraft noise-induced awakenings are more reasonably predicted from relative than from absolute sound exposure levels. The Journal of The Acoustical Society of America, 134(5), 3645-3653.
  • Fidler, B. (2002). Strategic management for school development: Leading your school′ s improvement strategy. Sage.
  • Fogarty, R. (1991). Ten ways to integrate curriculum . Educational Leadership, 49(2), 61-65.
  • George, D., & Mallery, P. (2010). Spss for windows step by step. A simple study guide and reference (10. Ed.). Gen, Boston, MA: Pearson Education, Inc.
  • Işık Deniz, E. (2009). Orantılı doğru parçaları ve benzer üçgenler ünitesinin geleneksel ve yapılandırmacı yaklaşım ile öğretiminin öğrenci başarısı açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uludağ Üniversitesi. Bursa.
  • Işık Tertemiz, N. (2004). The impact of integrated activities based on multiple intelligence theory on student achievement. Eğitim ve Bilim, 9(134), 1-10.
  • İpekçi, S. (2018). Altıncı sınıf Matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş değerler eğitimi program tasarısının etkililiğinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Keçe, M. ve Merey, Z. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler kazanımlarının sosyal bilimler disiplinlerine ve disiplinler arası anlayışa uygunluğunun belirlenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII,(I), 110-139
  • Loepp, F. L. (1999). Models of curriculum integration. The journal of technology studies, 25(2), 21-25.
  • Macit, B.B (2020). 6. Sınıf Matematik öğretim programıyla bütünleştirilmiş değerler eğitiminin yaratıcı drama yöntemiyle etkililiğinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Aydın
  • Miller, F. D. (1997). Nature, justice, and rights in aristotle's politics. Oxford University Press.
  • NCTM (National Council of Teachers of Mathematics) (2000).Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Nationalcouncil of Teachers of Mathematics
  • Oker, D. (2019) Hayat bilgisi dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğrencilerin hayat Bilgisi dersine yönelik tutumları ve görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi. Kırşehir.
  • Oker, D., & Tay, B. (2020). Hayat bilgisi dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğrencilerin hayat bilgisi dersine yönelik tutumları. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 10(2), 731-756, Doi: 10.23863/Kalem.2020.173.
  • Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2006). İlköğretimde matematik öğretimine çağdaş yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Basın Yayın Dağıtım.
  • Öztürk, İ. H. (2019) Disiplinlerarası yaklaşım temelli geliştirilen öğretim programı tasarımının fen eğitiminde eleştirel düşünme becerilerine, sorgulayıcı öğrenme becerileri algısına, derse yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi. Adana
  • Pehlivan, İ. (2015). Ortaokullarda farklı disiplinlerle işbirliğinin görsel sanatlar dersindeki başarıya etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Schubert, M. B., & Melnick, S. A. (1997). The arts in curriculum ıntegration. Presented at the annual meeting of the American Educational Research Association,Chicago, March.
  • Sönmez, V. (2010). Hayat Bilgisi öğretimi ve öğretmen kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahbaz, N. K., & Çekici, Y. E. (2012). Disiplinler arası bir disiplin olarak Türkçe eğitimi. Electronic Turkish Studies, 7(3).
  • Tay, B. (2017). Hayat Bilgisi: Hayatın bilgisi. İçinde. (Ed.). Tay, B. Uçuş Güldalı, Ş. ve Baş, M. Etkinlik örnekleriyle Hayat Bilgisi öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Taylor, J.M. (2011). Interdıscıplınary authentıc assessment: Cognıtıve expectatıons and student performance. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Pepperdine.
  • Tekerek, B., & Cebesoy, Ü. B. (2017). 8. Sınıf öğrencilerinin ısı-sıcaklık ünitesindeki çizgi grafiği ile ilgili zorlukları üzerine disiplinlerarası bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2), 307-332.
  • Tertemiz, N. (2017). Matematikte öğretimsel stratejiler (4.Cilt). İçinde. Özmen, E. R. Öğrenme güçlüğü sınıf içi destek seti. Eğiten Kitap. Ankara.
  • Trent, A. & Riley, J.A. (2009) . Re-placing the arts in elementary school curricula: an ınterdisciplinary, collaborative action research project. Perspectıves On Urban Educatıon, 6(2), 14-28. UNESCO (1986). Report on promotional activities. Paris, 5 December.
  • Vidaurri, M. M. (1997). A comparative study of interdisciplinary curriculum and non-interdisciplinary curriculum classrooms: The differences and relationships in Reading TAAS scores, reading yearly averages and student attitudes.Dissertation Thesis. Texas A&M University.
  • White, D. J.,  Carpenter, J.P. (2008). Integrating mathematics into the introductory biology laboratory course. Proquest Science Journals, 8(1), 22–38.
  • Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin Matematik ile. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 132-146.
  • Yıldırım, A. (1996). Disiplinler arası öğretim kavramı ve programlar açısından doğurduğu sonuçlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-94.

The Effects of Integrated Mathematics and Life Studies Teaching on 3rd Grade Students' Attitude Levels

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 158 - 180, 31.12.2021

Abstract

The aim of this study is to examine the effects of integrated mathematics and life studies teaching on primary school 3rd grade students' attitudes towards mathematics and life studies lessons. In the research, quasi-experimental design with pretest-posttest control group, which is one of the quantitative research designs, was used. The research was carried out in the province of Kırşehir in the 2019-2020 academic year. The study group of the research consists of 66 students attending the 3rd grade of a primary school located in the city center of Kırşehir. This study aims to see how integrated mathematics and life studies teaching affects primary school 3rd grade students’ academic achievement. A quasi-experimental design with pretest and posttest was used in the study. The research was performed in the province of Kırşehir during the 2019-2020 academic year. The sample consisted of 66 students attending the 3rd grade in a primary school in the Kırşehir city center. The Mathematics Attitude Test developed by Baykul and the Life Studies Attitude Test developed by Oker and Tay were implemented for data collection purposes. The shared model, one of the multidisciplinary models in the interdisciplinary approach model, was employed in this study. The experiment lasted eight weeks. Mean, standard deviation, standard error, and corrected p values were used for descriptive statistics scores during data analysis. After testing the normal distribution of the data, Dependent Sample t-Test, Independent Sample t-Test, Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Test were used for measurements. According to the findings obtained at the end of the study; A significant difference was found between the attitudes of the experimental and control group students towards the mathematics lesson in favor of the experimental group. In addition, it was observed that there was a significant difference in favor of the posttest in the intra-group pretest-posttest comparisons of both the experimental and control groups. Another result obtained in the study is that there was no significant difference between the attitudes of the experimental and control group students towards the life studies course. On the other hand, a significant difference was found between the pretest-posttest mean scores of the attitudes towards the life studies lesson of both the experimental group and the control group.

References

  • Alp, E. (2010). Disiplinlerarası öğretim yaklaşımının öğrencilerin olasılık konusundaki akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Arslantaş, S. (2013). İlköğretim 4. sınıf görsel sanatlar dersinde disiplinlerarası yaklaşıma göre yapılan öğretimin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına etkisi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 2, 1-13.
  • Aytaçlı, B. (2018). Değer temelli etkinliklerin Matematik başarısına, değer algısına, problem çözme becerisine, matematiğe yönelik tutuma ve kalıcılığa etkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Bal, P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Baykul, Y. (1990a). İlköğretimde matematik öğretimi. İlköğretimde etkili öğretme ve öğrenme öğretmen el kitabı. İstanbul. MEB.
  • Baykul, Y. (1990b). İlkokul beşinci sınıftan lise ve dengi okulların son sınıflarına kadar Matematik ve fen derslerine karşı tutumda görülen değişmeler ve öğrenci seçme sınavındaki başarı ile ilişkili olduğu düşünülen bazı faktörler. Akara: ÖSYM Yayınları
  • Beane, J. (1991). The middle school: The natural home of integrated curriculum. Educational Leadership, 49(2), 9-13.
  • Bolat, Y. (2016) Kavram temelli disiplinler arası yaklaşıma göre tasarlanan ünitenin otantik değerlendirmesine yönelik bir eylem araştırması. Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi. Adana
  • Boyraz, C. (2015). Oyun ve fiziki etkinliklere dayalı fen eğitimi: disiplinlerarası öğretim uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri: Desen ve analiz. (Çev. Ed. A. Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (1997). Research methods in education. New York: Routledge.
  • Coşkun, S. B., & Altun, S. (2012). İlköğretim 8. sınıf matematik dersinin disiplinler arası yaklaşım ilkelerine göre işlenmesinin öğrencilerin matematik başarısı üzerindeki etkisi. Kalem Eğitim ve Ġnsan Bilimleri Dergisi, 2(2), 91-122.
  • Cramer, D., & Howitt, D. L. (2004). The sage dictionary of statistics: A Practical Resource For Students in The Social Sciences. Sage.
  • Creswell, J. W. (2003). A framework for design. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches, 9-11.
  • Çelebi, G. (2020). Beşinci sınıf Matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş bilimsellik değeri eğitim programının etkililiğinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • Demirel, Ö., Tuncel, İ. Demirhan, C.  Demir, K. (2008). Çoklu zeka kuramı ile disiplinlerarası yaklaşımı temel alan uygulamalara ilişkin öğretmen-öğrenci görüşleri, Eğitim ve Bilim, 33(147), 14-25.
  • DeVellis, R. F. (2016). Scale development: Theory and applications (26. Eds.). Sage publications.
  • Drake, S. M., & Burns, R. C. (2004). Meeting standards through: Integrated curriculum Association For Supervision And Curriculum Development. Virginia, USA.
  • Durmuş, E. (2019). Ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin disiplinlerarası yaklaşımla matematikle ilişkilendirilmiş beden eğitimi derslerinin, öğrencilerin beden eğitimi ve matematik derslerine yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi. İstanbul
  • Ergin, F. K. (2019). Lise Matematik dersinde değer kazandırma amaçlı iki öğretim deneyi uygulamasının değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 608975).
  • Fidell, S., Tabachnick, B., Mestre, V., & Fidell, L. (2013). Aircraft noise-induced awakenings are more reasonably predicted from relative than from absolute sound exposure levels. The Journal of The Acoustical Society of America, 134(5), 3645-3653.
  • Fidler, B. (2002). Strategic management for school development: Leading your school′ s improvement strategy. Sage.
  • Fogarty, R. (1991). Ten ways to integrate curriculum . Educational Leadership, 49(2), 61-65.
  • George, D., & Mallery, P. (2010). Spss for windows step by step. A simple study guide and reference (10. Ed.). Gen, Boston, MA: Pearson Education, Inc.
  • Işık Deniz, E. (2009). Orantılı doğru parçaları ve benzer üçgenler ünitesinin geleneksel ve yapılandırmacı yaklaşım ile öğretiminin öğrenci başarısı açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uludağ Üniversitesi. Bursa.
  • Işık Tertemiz, N. (2004). The impact of integrated activities based on multiple intelligence theory on student achievement. Eğitim ve Bilim, 9(134), 1-10.
  • İpekçi, S. (2018). Altıncı sınıf Matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş değerler eğitimi program tasarısının etkililiğinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Keçe, M. ve Merey, Z. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler kazanımlarının sosyal bilimler disiplinlerine ve disiplinler arası anlayışa uygunluğunun belirlenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII,(I), 110-139
  • Loepp, F. L. (1999). Models of curriculum integration. The journal of technology studies, 25(2), 21-25.
  • Macit, B.B (2020). 6. Sınıf Matematik öğretim programıyla bütünleştirilmiş değerler eğitiminin yaratıcı drama yöntemiyle etkililiğinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Aydın
  • Miller, F. D. (1997). Nature, justice, and rights in aristotle's politics. Oxford University Press.
  • NCTM (National Council of Teachers of Mathematics) (2000).Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Nationalcouncil of Teachers of Mathematics
  • Oker, D. (2019) Hayat bilgisi dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğrencilerin hayat Bilgisi dersine yönelik tutumları ve görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi. Kırşehir.
  • Oker, D., & Tay, B. (2020). Hayat bilgisi dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğrencilerin hayat bilgisi dersine yönelik tutumları. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 10(2), 731-756, Doi: 10.23863/Kalem.2020.173.
  • Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2006). İlköğretimde matematik öğretimine çağdaş yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Basın Yayın Dağıtım.
  • Öztürk, İ. H. (2019) Disiplinlerarası yaklaşım temelli geliştirilen öğretim programı tasarımının fen eğitiminde eleştirel düşünme becerilerine, sorgulayıcı öğrenme becerileri algısına, derse yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi. Adana
  • Pehlivan, İ. (2015). Ortaokullarda farklı disiplinlerle işbirliğinin görsel sanatlar dersindeki başarıya etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Schubert, M. B., & Melnick, S. A. (1997). The arts in curriculum ıntegration. Presented at the annual meeting of the American Educational Research Association,Chicago, March.
  • Sönmez, V. (2010). Hayat Bilgisi öğretimi ve öğretmen kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahbaz, N. K., & Çekici, Y. E. (2012). Disiplinler arası bir disiplin olarak Türkçe eğitimi. Electronic Turkish Studies, 7(3).
  • Tay, B. (2017). Hayat Bilgisi: Hayatın bilgisi. İçinde. (Ed.). Tay, B. Uçuş Güldalı, Ş. ve Baş, M. Etkinlik örnekleriyle Hayat Bilgisi öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Taylor, J.M. (2011). Interdıscıplınary authentıc assessment: Cognıtıve expectatıons and student performance. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Pepperdine.
  • Tekerek, B., & Cebesoy, Ü. B. (2017). 8. Sınıf öğrencilerinin ısı-sıcaklık ünitesindeki çizgi grafiği ile ilgili zorlukları üzerine disiplinlerarası bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2), 307-332.
  • Tertemiz, N. (2017). Matematikte öğretimsel stratejiler (4.Cilt). İçinde. Özmen, E. R. Öğrenme güçlüğü sınıf içi destek seti. Eğiten Kitap. Ankara.
  • Trent, A. & Riley, J.A. (2009) . Re-placing the arts in elementary school curricula: an ınterdisciplinary, collaborative action research project. Perspectıves On Urban Educatıon, 6(2), 14-28. UNESCO (1986). Report on promotional activities. Paris, 5 December.
  • Vidaurri, M. M. (1997). A comparative study of interdisciplinary curriculum and non-interdisciplinary curriculum classrooms: The differences and relationships in Reading TAAS scores, reading yearly averages and student attitudes.Dissertation Thesis. Texas A&M University.
  • White, D. J.,  Carpenter, J.P. (2008). Integrating mathematics into the introductory biology laboratory course. Proquest Science Journals, 8(1), 22–38.
  • Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin Matematik ile. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 132-146.
  • Yıldırım, A. (1996). Disiplinler arası öğretim kavramı ve programlar açısından doğurduğu sonuçlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-94.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Murat Baş 0000-0003-3616-769X

Neşe Işık Tertemiz This is me 0000-0003-2001-2888

Bayram Tay This is me 0000-0003-2466-1527

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Baş, M., Işık Tertemiz, N., & Tay, B. (2021). Bütünleştirilmiş Matematik ve Hayat Bilgisi Öğretiminin İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Derslere Karşı Tutum Düzeylerine Etkisi. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 5(2), 158-180.

25622   2841219117  1911819119                27281 27284 27285 27290   27291 27292 27294 28976