Bu olgubilim çalışmasında dijital öyküleme uygulamaları ile hazırlanan matematik öğretimi dersine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri incelenmiştir. Çalışma kapsamında amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme metodu kullanılmış ve katılımcılar aktif olarak öğretmenlik yapan, dijital öyküyü ve çoklu medya araçlarını derslerinde kullanabilecek beceriye sahip gönüllü sınıf öğretmenleri arasından seçilmiştir. Dijital öyküleme yöntemi ile entegre edilerek planlanan matematik dersleri sınıflarda öğretmenlerle beraber uygulanmış ve öğretmenlerin sürece yönelik görüşleri yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Sınıf öğretmenleri dijital öyküleme ekinliklerinin dersin her aşamasında kullanılabileceğini ifade etmiş ve derse dikkatin çekilmesi, ön bilgilerin harekete geçirilmesi ve eğitsel konu ile ilişkili ders içi eğitsel etkinliklerin uygulanması amacıyla uygulanabilecek etkin bir eğitsel araç olduğunu belirtmişlerdir. Benzer şekilde dijital öykülerin programda yer alan tüm matematik konuların öğretilmesinde kullanılabileceğini açıklamış, matematik programında yer alan sayılar ve işlemler, geometri ve ölçme öğrenme alanlarının öğretiminde kullanılabileceğini ifade etmişlerdir. Sınıf öğretmenleri dijital öykülerin öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun olarak düzenlenmesini, çeşitli konulara yönelik ulaşılabilecek dijital öykülerin sayıca artırılmasını ve dijital öykü ile ders işlenirken konunun mutlaka somut materyallerle desteklenmesini önermişledir. Sınıf öğretmenleri matematik öğretiminin dijital öyküyle yürütülmesinde öğrenci ve öğretmen hazırbulunuşluluğunun gerekliliğinden bahsetmiş, etkili bir öğretim sürecinin gerçekleştirilebilmesi için teknolojik donanımın ve materyal ihtiyaçlarının giderilmesi gerektiğini vurgulamışladır. Sınıf öğretmenlerine ihtiyaç duydukları dijital öykü, hizmet içi eğitim ve materyal desteğini ulaştırmak için EBA platformu etkin bir seçenek olarak dikkat çekmektedir. Gelecekteki akademik çalışmaların dijital öykü ile yürütülen matematik öğretim sürecinin öğrencilerin ders başarısına, motivasyonlarına, tutumlarına etkisini incelemesi, matematik öğretiminde öğretmen veya öğretmen adaylarının dijital öykü oluşturma becerilerini araştırması alanyazının güçlendirilmesine olumlu katkı sağlayacaktır.
In this phenomenology study, the opinions of classroom teachers about the mathematics teaching course prepared with digital storytelling applications were examined. Within the scope of the study, the criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used and the participants were selected from among the volunteer classroom teachers who actively teach and have the skills to use digital story and multimedia tools in their lessons. Mathematics lessons, which were planned by integrating with the digital storytelling method, were applied in the classrooms together with the teachers, and the teachers' views on the process were collected through semi-structured interviews. Classroom teachers stated that digital storytelling activities can be used at every stage of the lesson and stated that it is an effective educational tool that can be applied to draw attention to the lesson, to activate prior knowledge, and to implement in-class educational activities related to the educational topic. Similarly, they explained that digital stories can be used in teaching all mathematics subjects in the program, and stated that they can be used in the teaching of numbers and operations, geometry and measurement learning areas in the mathematics program. Classroom teachers suggested that digital stories should be arranged in accordance with the interests and needs of students, that the number of digital stories that can be accessed on various subjects should be increased, and that the subject should be supported with concrete materials while teaching digital stories. Classroom teachers talked about the necessity of student and teacher readiness in conducting mathematics teaching with digital stories and emphasized that technological equipment and material needs should be met in order to realize an effective teaching process. The EBA platform stands out as an effective option to provide classroom teachers with the digital story, in-service training and material support they need. Future academic studies will examine the effects of the mathematics teaching process carried out with digital stories on students' success, motivation and attitudes, and investigate the digital story creation skills of teachers or pre-service teachers in mathematics teaching will contribute positively to the strengthening of the literature.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | November 30, 2023 |
Publication Date | November 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 3 |