Amaç: Akut apandisit pediatrik yaş grubunda zamanında teşhis edilmez ise perforasyon gibi önemli komplikasyonlar ile morbid seyredebilecek abdominal acillerin başında yer alır. Olgularının çoğunda doğru tanı konabilir. Ancak endişeli, huzursuz ve ağrısı olan bir çocukta semptomların seyrini saptamak oldukça zordur ve henüz iletişim becerileri iyi gelişmemiş küçük bir çocuğun yakınmalarını iyi ifade edemeyeceği de göz önüne alındığında, çocuklarda tanıyı koymak erişkinlere kıyasla daha zordur. Bu çalışmanın amacı pediatrik hastalarda akut apandisit tanısında abdominal ultrasonografinin (USG) doğruluğunu değerlendirmektir.
Gereç-Yöntem: 2012-2019 yılları arasında çocuk cerrahisi kliniğinde apandisit tanısı ile ameliyat edilen, 1-18 yaş arası ve ameliyattan önce USG yapılmış hastalar çalışmaya dahil edildi. Demografik göstergeler, tanı anındaki USG bulguları, ameliyat verileri ve patoloji raporları geriye dönük olarak değerlendirildi.
Bulgular: 203 (% 40) kız, 297 (% 60) erkek olmak üzere toplam 500 hasta değerlendirildi. Hastaların ortalama yaşı 10,1 ± 3,9 yıldı. Ameliyat öncesi USG verilerine göre; hastaların % 30’unda normal, %70’inde akut apandisit (bunlardan % 10’u perfore) şeklinde rapor yazılmıştı. Patolojik tanı açısından bakıldığında ise ameliyat edilen hastaların % 8inde normal apendiks dokusu (negatif apendektomi) tespit edilmişti. Bu çocuklarda USG’ nin duyarlılığı %71,96, özgüllüğü %48,78 ve doğruluğu %70,06 olarak tespit edildi. Pozitif ve negatif prediktif değerler ise sırasıyla % 94,03 ve % 13,42 olarak bulundu.
Tartışma: Elde edilen sonuçlara göre, çocuklarda akut apandisit tanısında USG, ucuz ve kolay uygulanabilen ancak güvenilirliği hala tartışmalara yol açabilecek bir test olarak değerlendirildi. USG’nin apandisit lehine raporlandığı hastalarda apandisit aleyhine raporlanmış olanlara göre tanı doğruluğunun daha yüksek olduğu bulundu. Ultrasonografik değerlendirmenin apandisit ile uyumlu olmadığı hastaların ise klinik bulgularının daha dikkatlice tekrar gözden geçirilmesi ve gerekirse ileri tetkik yapılması gerektiğini düşünüyoruz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Surgery |
Journal Section | ORIGINAL ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2021 |
Submission Date | January 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 15 Issue: 2 |
The publication language of Turkish Journal of Pediatric Disease is English.
Manuscripts submitted to the Turkish Journal of Pediatric Disease will go through a double-blind peer-review process. Each submission will be reviewed by at least two external, independent peer reviewers who are experts in the field, in order to ensure an unbiased evaluation process. The editorial board will invite an external and independent editor to manage the evaluation processes of manuscripts submitted by editors or by the editorial board members of the journal. The Editor in Chief is the final authority in the decision-making process for all submissions. Articles accepted for publication in the Turkish Journal of Pediatrics are put in the order of publication, with at least 10 original articles in each issue, taking into account the acceptance dates. If the articles sent to the reviewers for evaluation are assessed as a senior for publication by the reviewers, the section editor and the editor considering all aspects (originality, high scientific quality and citation potential), it receives publication priority in addition to the articles assigned for the next issue.
The aim of the Turkish Journal of Pediatrics is to publish high-quality original research articles that will contribute to the international literature in the field of general pediatric health and diseases and its sub-branches. It also publishes editorial opinions, letters to the editor, reviews, case reports, book reviews, comments on previously published articles, meeting and conference proceedings, announcements, and biography. In addition to the field of child health and diseases, the journal also includes articles prepared in fields such as surgery, dentistry, public health, nutrition and dietetics, social services, human genetics, basic sciences, psychology, psychiatry, educational sciences, sociology and nursing, provided that they are related to this field. can be published.