Amaç: Bu çalışmada Ahmet Hikmet Müftüoğlu’nun “Gönül Hanım” romanı ile “Hâristan ve Gülistan” ve “Çağlayanlar” adlı hikâyelerinin 2019 Türkçe Öğretim Programı’nda yer alan on kök değer (adalet, dürüstlük, dostluk, öz denetim, saygı, sevgi, sorumluluk, sabır, vatanseverlik, yardımseverlik) açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem ve Araçlar: Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi kullanılmış, kuramsal alt yapı için ise literatür taraması yapılmıştır. Çalışmanın materyali “Gönül Hanım” romanı ile “Çağlayanlar” ve “Hâristan ve Gülistan” hikâye kitaplarıdır. Verilerin analizinde içerik analizi tercih edilmiştir.
Sonuçlar: Çalışmada Ahmet Hikmet Müftüoğlu’nun “Gönül Hanım” romanında 35, “Çağlayanlar” ve “Hâristan ve Gülistan” hikâye kitaplarında 43 olmak üzere üç eserde toplam 78 kök değer tespit edilmiştir. Bu kök değerlerden en çok tespit edilen üç tanesi 26 geçiş sıklığı ile vatanseverlik, 15 geçiş sıklığı ile saygı ve 13 geçiş
ıklığı ile sevgidir. Sonuç olarak Müftüoğlu’nun eserlerinin, yazarın fikir hayatıyla da bağdaştığı üzere vatanseverlik, saygı ve sevgi kök değerleri açısından zengin olduğu sonucuna varılmıştır.
Ahmet Hikmet Müftüoğlu Gönül Hanım Çağlayanlar Hâristan ve Gülistan değerler değerler eğitimi kök değer Türkçe öğretim programı
Purpose: In this study, it is aimed to examine Ahmet Hikmet Müftüoğlu's novel "Gönül Hanım" and his stories "Hâristan ve Gülistan" and "Çağlayanlar" in terms of ten root values (justice, honesty, friendship, self-control, respect, love, responsibility, patience, patriotism, helpfulness) in the 2019 Turkish Curriculum.
Method and Materials: Document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study, and a literature review was conducted for the theoretical infrastructure. The material of the study is the novel "Gönül Hanım" and the story books "Çağlayanlar" and "Hâristan and Gülistan". Content analysis was preferred in data analysis.
Results: In the study, a total of 78 root values were identified in three works, 35 in Ahmet Hikmet Müftüoğlu's novel "Gönül Hanım" and 43 in his story books "Çağlayanlar" and "Hâristan and Gülistan". The three most frequently identified root values are patriotism with a frequency of 26 occurrences, respect with a frequency of 15 occurrences, and love with a frequency of 13 occurrences. As a result, it has been concluded that Müftüoğlu's works are compatible with the author's thought life and are rich in terms of the root values of patriotism, respect and love.
Ahmet Hikmet Müftüoğlu Gönül Hanım Çağlayanlar Hâristan ve Gülistan values values education root value Turkish curriculum
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Primary Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 28, 2024 |
Publication Date | November 30, 2024 |
Submission Date | August 5, 2024 |
Acceptance Date | August 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 2 |
Journal of Research in Elementary Education is an open access journal.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-4.0 International License.