In this article, Max Beckmann’s work, “Night” is researched basing on Feldmann’s
“Researching art criticism” method. This study includes painting analysis, description,
analysis, interpretation and decision subtitles. The work, which was made in 1918-1919 in
Dusseldorf, visualizes the 1918 November Revolution and the General Strike in March 1919
in Germany and their effects on community. Meanwhile it’s a work which observes that to
what extent the artist has been affected. It is thought that the work was argued in all
dimensions from how the plastic elements used and in which purposes they used, the used
symbols and the social events of the period the work has been made. The importance of the
critique that is one of the four disciplines (Art criticism, history of art, aesthetic, practices of
art) has been tried to be emphasized by using a method which is used in art courses.
Bu makalede, Feldmann’ın “araştırıcı sanat eleştirisi” yöntemi esas alınarak, Max
Beckmann’ın “Gece” adlı eseri üzerinde çalışılmıştır. Resim analizi, betimleme, çözümleme,
yorum ve yargı alt başlıklarından oluşmaktadır. 1918-1919 yıllarında Düsseldorf’ta yapılmış
olan eser, 1918 Kasım Devrimi ve 1919 Martı’nda Almanya’daki genel grevi, bunun toplum
üzerindeki etkilerini yansıtmaktadır. Aynı zamanda sanatçının da bu olaylardan hangi
boyutlarda etkilendiğinin de gözlendiği bir çalışmadır. Eserin, plastik elemanlarının nasıl,
hangi amaçlarla kullanıldığından, sanatçısı ve üslubu, kullanılan simgeleri, yapıldığı
dönemin toplumsal olaylarına kadar her yönüyle tartışıldığı düşünülmektedir. Dört
disiplinden (sanat eleştirisi, sanat tarihi, estetik, sanatsal uygulamalar) biri olan sanat
eleştirisinin önemi, sanat derslerinde kullanılan bir yöntem (Feldmann’ın “araştırıcı sanat
eleştirisi” yöntemi) aracılığıyla vurgulanmaya çalışılmıştır.
Diğer ID | JA76VG42CN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 4 |