This study aims at determining the social studies teacher candidates’ in-class teaching
qualifications efficacy level. In order to describe in-class teaching qualifications of
candidates, the survey method is used in this research. Data were gathered by the observation
form developed by the researcher. Arithmetic mean, correlation, ANOVA and Scheffe tests
were conducted in statistical analyses part. It was determined that the teacher candidates had
certain incompetences about in-class teaching abilities; and there were significant and
positive relations between sub-dimensions of research. Moreover, it is shown that the higher
the class levels the better teaching abilities the students have. Finally, there are some
recommendations done according to the results of that study.
Bu çalışma, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıf içi öğretim
yeterliklerini ne düzeyde kazanabildiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma
tarama modelinde yürütülmüştür. Aday öğretmenlerin sınıf içi öğretim yeterlikleri
betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem
formu ile toplanmıştır. Gözlem faaliyeti, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı son sınıf
öğrencileri tarafından yapılmıştır. Veriler üzerinde başlıca, aritmetik ortalama, korelasyon
testi, anova testi ve Scheffe testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda, aday öğretmenlerin sınıf
içi öğretim becerilerinde belirli yetersizliklerinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, belirlenen
araştırma alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif ilişkilerin bulunduğu görülmüştür. Ek
olarak, sınıf düzeyi yükseldikçe öğretim becerilerini gösterme yeterliklerinin de iyileştiği
belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre öneriler sunulmuştur.
Diğer ID | JA35YT84VG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 1 |