BibTex RIS Cite

-

Year 2002, Volume: 7 Issue: 7, - , 01.08.2002

Abstract

Ege Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerine uygulanan sınavlarda bir grup biyokimya sorusunun analiz sonuçları

Year 2002, Volume: 7 Issue: 7, - , 01.08.2002

Abstract

Sağlık bilimlerinde öğrencileri değerlendirmek için çoktan seçmeli test (ÇST) soruları yaygın olarak kullanılmaktadır. ÇST soruları soruyu yanıtlamak için kullanılan yönteme göre sınıflandırılırlar (ezber, yorum veya problem çözme). Sınavlar öğrencinin öğrenmesi için önemli itici güçler olduğu için eğitim hedeflerine uygun test soruları hazırlamak önemlidir. Bu yüzden bilginin kullanılmasını sınayan sorular tercih edilmelidir. Bu çalışmanın amacı farklı tip ÇST sorularının (ezber ve yorum) öğrencilerin bilgisini değerlendirmedeki rollerini araştırmaktı. Bu amaçla, 1. sınıf son ve/veya ara sınavlarında Dr. Sözmen tarafından sorulan her iki gruptan 6’şar soru seçildi, sınavı soruların niteliği ve ayırıcılık indeksleri belirlendi. Ezber sorularının tamamı "çok kolay" iken bilginin kullanılması sorularından sadece ikisi (% 33.3) "çok kolay" olarak değerlendirildi. Ezber sorularından sadece biri (% 16.7) "çok iyi" ayırıcı değere sahip bulunurken bilginin kullanılması sorularından 3’ü (% 50) "çok iyi" bulunmuştur. Verilerimiz, özellikle diğer sınav tekniklerinin kullanılamadığı büyük sınıflarda, yorum sorularının öğrencilerin ayrılmasında daha geçerli olduğunu gösterdi.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Article
Authors

Eser Yıldırım Sözmen This is me

Ayhan Çalışkan

Publication Date August 1, 2002
Submission Date September 5, 2015
Published in Issue Year 2002 Volume: 7 Issue: 7

Cite

Vancouver Sözmen EY, Çalışkan A. Ege Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerine uygulanan sınavlarda bir grup biyokimya sorusunun analiz sonuçları. TED. 2002;7(7).