AMAÇ: DEÜTF son sınıf öğrencilerinin, Halk Sağlığı rotasyonu öncesi ve sonunda Toplum Hekimliği konularındaki bilgi düzeylerinin ölçülüp karşılaştırılması ve Halk Sağlığı rotasyonundaki eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi. YÖNTEM: Araştırma kesitsel ve analitik özelliktedir. Araştırma grubu, Şubat-Mart 2002 ve Nisan-Mayıs 2002 tarihlerinde Halk Sağlığı Anabilim Dalı’nda rotasyon yapan iki intern grubudur. Öğrencilere Toplum Hekimliği bilgi sorularını kapsayan ve toplam 25 adet sorudan oluşan anket formu halk sağlığı rotasyonun ilk ve son günü uygulanmıştır. BULGULAR: Eğitimden önce ve eğitimden sonraki puan ortalamalarının istatistiksel analizinde iki ortalama arasında, eğitimden sonraki puan ortalamasında anlamlı bir yükselme olduğu saptanmıştır. SONUÇ: Yapılan bu araştırma ile öğrencilerin halk sağlığı rotasyonu öncesi ile rotasyon sonunda, toplum hekimliği konularındaki bilgi düzeyinde anlamlı bir artış olduğu saptanmıştır. Konu başlıklarına göre puan ortalaması düşük olan Epidemiyoloji, İş Sağlığı gibi konularda eğitimin iyileştirilmesine yönelik çabalar devam etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2003 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 13 Issue: 13 |