Aim: In this study we aimed to represent the results of student feedbacks of three years about basic clinical skills in Selcuk University Meram Faculty of Medicine. Material-Method: Student feedbacks in 2005-2006, 2006-2007 and 2007-2008 academic years were assessed, retrospectively. Anonymous and voluntary feedback forms had nine sentences about the clinical skill education. Every sentence had three rating points as “agree, not sure and disagree”. Results: In total 9667 student feedbacks for 30 basic clinical skills education were evaluated. Most of the students (90.5%) noted that place and the duration was adequate for the education of the skill. In respect to feeling of competency 93.3% of the students reported they felt themselves competent after the education. The belief about the usefulness of the basic clinical skill education was increasing with the increase in the educational year. Conclusions: The results of this study show a satisfaction of students about basic clinical skills education. But the competency of students after education and usefulness of these skills should be evaluated via different assessment methods.
Amaç: Biz bu çalışmada Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi öğrencilerinin temel mesleki beceri eğitimleri hakkındaki üç yıllık öğrenci geribildirim sonuçlarını sunmayı amaçladık. Materyal-Metot: İki bin beş-iki bin altı, 2006-2007 ve 2007-2008 akademik yıllarındaki öğrenci geribildirimleri geriye dönük olarak değerlendirildi. İsimsiz ve gönüllü geribildirim formları mesleki beceri eğitimi hakkında dokuz cümle içermekteydi. Her cümle “katılıyorum, kararsızım ve katılmıyorum” şeklinde üçlü puanlamaya sahipti. Bulgular: Toplam olarak 30 temel mesleki beceri ile ilgili 9667 geribildirim değerlendirildi. Öğrencilerin çoğu (90,5%) beceri eğitiminin yer ve süre olarak yeterli olduğunu belirtmişti. Kendini yeterli hissetme hakkında öğrencilerin %93,3’ü eğitim sonrasında kendini yeterli hissettiğini bildirmişti. Eğitim yılındaki artışla birlikte temel mesleki beceri eğitiminin gerekliliğine olan inanış da artmaktaydı. Sonuç: Bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin temel mesleki beceri eğitiminden memnuniyetini göstermektedir. Ancak eğitim sonrası öğrencilerin yeterliliği ve bu becerilerin faydası değişik ölçme yöntemleriyle de değerlendirilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 29 Issue: 29 |