Tüm Kurumsal ve toplumsal düzeni değiştiren Covid-19 pandemisi, tıp eğitiminde de önemli değişikliklere neden olmuştur. Tıp Eğitiminin teorik ve uygulamalı bir eğitim olması, öğrenci merkezli bir eğitim için emek veren Düzce Tıp Fakültesi Dekanlığı tarafından da vurgulanarak, eğitimin aksamaması için gerekli müdahaleler yapılmıştır. Devam eden müfredat, Düzce Universitesi Üniversitesi Rektörlüğü Bilgi İşlem Daire Başkanlığının koordinasyonu ile dijital platforma entegre edilmiştir. Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin, öğrencileri ile çevrim içi buluşarak interaktif ders sunumu imkanı olan bu uygulamanın her aşaması gerek öğretim üyeleri gerekse öğrenci geri bildirimleriyle daha işlevsel hale getirilmiştir. Uzayan pandemi dolayısıyla dönem sonunda uzaktan sınav yapabilmek için Üniversitemizin imkanlarıyla sınav ortamı alt yapısı oluşturularak ölçme değerlendirme yapılmıştır. Yeni eğitim-öğretim yılının daha etkin olması için gerekli alt yapı çalışmaları dinamik olarak devam etmektedir.
yok
The Covid-19 pandemic, which changed the entire institutional and social order, caused significant changes in medical education. The fact that Medical Education is a theoretical and practical education was emphasized by the Dean of Düzce University Faculty of Medicine, which worked for a student-centered education, and necessary interventions were made to prevent the interruption of education. The ongoing curriculum has been integrated into the digital platform with the coordination of the Düzce University Information Technology Department. Each stage of this application, which allows the Faculty of Medicine Faculty members to meet with their students online and present interactive lectures, has been made more functional with both lecturers and student feedback. Due to the protracted pandemic, in order to be able to take a distance exam at the end of the semester, an examination environment was created with the facilities of our university and assessment and evaluation was made. The necessary infrastructure work continues dynamically for the new academic year to be more effective.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Program Introduction |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | August 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 60-1 |