Amaç: Eğitimde standardizasyon düşünüldüğünde akla ilk gelen şey müfredat gelişimidir. Tıp fakültelerinde standardize edilmiş müfredatlar olduğunda mezunlar temel klinik becerilere sahip olacaklardır. Bu bağlamda, Delphi metodolojisi tıp fakültelerinde biyoistatistik eğitimi için standartlar belirlemek için kullanışlı bir yöntemdir. Biyoistatistik eğitimi, tıp eğitimi alan öğrencilerin analitik düşünmelerini sağlamalıdır. Bu ders, öğrencilere eğitim yılına göre farklı içeriklerle sunulmalıdır. Bu bağlamda, benzer içerikler sunan üniversiteler, tıp fakültesinden mezun olan öğrencilerin benzer şekilde analitik düşünme ve araştırma yapma yeteneğine sahip olmalarını sağlayacaktır. Bu makale, tıp fakültelerinde lisans biyoistatistik eğitiminin içeriğini standartlaştırmak için kurs adları, kurs içerikleri, öğretim yöntemleri, ders planları, ders süreleri ve ders sınıf seviyesi üzerine uzman görüşlerine odaklanmıştır.
Yöntem: Delphi tekniği kullanılmıştır. Üç raunt boyunca iki çevrim içi panel kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada, ders başlıkları, içerikleri, öğretim yöntemleri, ders planları, ders süreleri ve sınıf seviyeleri gibi çeşitli yönlerde uzman geri bildirimleri alınmıştır. İlk panelde uzlaşı sağlanamayan konular ikinci panelde tartışılmış ve kesin sonuçlara ulaşılmıştır. Çevrim içi paneller için hazırlanan anket soruları, tıp fakültelerinin sunduğu ders başlıkları ve içerikleriyle uyumlu bir şekilde titizlikle hazırlanmıştır.
Bulgular: İkinci panel, üç raunt sonunda 25 ders başlığında uzlaşmaya varmıştır. Tüm dersler için ders planları ve sınıf seviyelerinde, iki ders planı ve bir ders sınıf seviyesi dışında, uzlaşı sağlanmıştır. Teorik ve uygulamalı ders süreleri belirlenmiştir. Biyoistatistik ders başlıklarının temelden ileriye doğru tıp fakültesinde 1-3 ve 5. sınıflara dağıtılması kararlaştırılmıştır.
Sonuç: Biyoistatistik eğitimi, tıp fakültesinin ilk yılında tanıtıcı dersler olarak, üçüncü yılda temel istatistikler olarak ve beşinci yılda ileri istatistikler olarak verilmelidir. Sunulan biyoistatistik kurs içeriğine odaklanan bu çalışma, biyoistatistik müfredatı için kapsamlı bir çerçeve sunmaktadır. Bu içeriğin biyoistatistik alanındaki çekirdek müfredatın geliştirilmesine katkı sağlayacağına inanıyoruz.
Aim: The first thing that comes to mind when considering standardization in education is curricula development. All graduates will have similar basic clinical skills if medical schools have standardized curricula. In this context, Delphi methodology is a useful way to set standards for biostatistics education in medical schools. Biostatistics education in medical schools should enable students to think analytically about their medical education. This course should be presented to students with different content for each education year. In this regard, universities providing biostatistics education with similar contents will enable students who graduated from medical school to have similar ability to think analytically and do research. This paper focused on expert feedback on course names, course contents, teaching methods, study plans, course duration, and grade level of the courses to standardize the content of undergraduate biostatistics education in medical faculties.
Methods: A Delphi technique was used. Conducted through two online panels utilizing the Delphi method across three rounds, the study sought expert feedback on various aspects, including course names, contents, teaching methods, study plans, course duration, and grade levels. In the initial panel, issues lacking consensus were deliberated in subsequent rounds with the second panel, leading to conclusive outcomes. The questionnaire for the online panels was meticulously crafted by aligning with the titles and contents of courses offered by medical faculties.
Results: After three rounds, the second panel reached a consensus on 25-course titles. There was a consensus on study plans and grade levels for all courses except for two study plans and one course grade level. Theoretical and applied course durations were defined. It has been determined that Biostatistics course titles should be distributed to 1-3 and 5th grades in the medical faculty from basic to advanced topics.
Conclusions: Biostatistics education should be given as introductory subjects in the first year of medical school, basic statistics in the third year, and advanced statistics in the fifth year. Focusing on the content of the Biostatistics course offered, this study provides a comprehensive framework for the biostatistics curriculum. We believe this content will contribute to developing the core curriculum in biostatistics.
The study was approved by the Social and Human Sciences Ethics Committee of Ankara Yildirim Beyazit University (27.06.2019). The results of the first panel of the study were presented at the 21st National Biostatistics Congress held in Türkiye.
The authors would like to thank S.Yavuz SANİSOĞLU , İlker ERCAN , Mevlüt TÜRE, Sevilay KARAHAN , Can ATEŞ , Ferhan ELMALI , Semra ERDOĞAN , M.Onur KAYA , Beyza ŞAHİN , Zeynep YAVUZ and , Didem YILDIRIM to participate the first panel of the study.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Medical Education |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 24, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | July 1, 2024 |
Acceptance Date | November 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 23 Issue: 71 |