BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 4 Issue: 1, 328 - 338, 15.06.2015
https://doi.org/10.7884/teke.439

Abstract

The aims of this research are focussed on the views of Kyrgyz students currently studying in Ataturk University concerning Turkish language and Turkey. In this scale the perspective of them in question of Turkish and Turkey are tackled. Furthermore, the discovery of the student’s economical situation as their biggest concern is as well acquired through this study’ results

References

  • ALYILMAZ, C. (2007). (K)öktürk Harfli Yazıtların İzinde. Ankara: Karam Yayıncılık.
  • ALYILMAZ, C. (2009). Kırgızistandaki Arap Harfli Yazıtlar Üzerine. Turkish Studies, 4(8), 185-209.
  • BURAN, A. ve ALKAYA, E. (2013). Çağdaş Türk Lehçeleri. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • CAN, N. (1996). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sorunları ve Örgütsel Yapı. EÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7, 503-512.
  • DAŞMAN, A. (2009). Kırgızistan’da Türkçe Öğretimi ve KTMÜ Örneği. 8. Dünyada Türkçe Öğretimi, Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğretenler Zirvesi, Ankara.
  • DUMAN, G. B. (2013). Kırgızların Türkiye Türkçesi Öğrenirken Ad Durum Biçimbirimleriyle İlgili Yaptıkları Hatalar ve Çözüm Önerileri. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(5), 82- 94.
  • ERCİLASUN, A. B. (1977). Bügünkü Türk Alfabeleri I-II. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • EKİZ, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • KARATAY, H. ve KARTALLIOĞLU, N. (2012). Kırgız Öğrencilerin Türkiye Türkçesi Öğrenmeye İlişkin Tutumları. Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Araştırmaları Dergisi, 4, 1- 11.
  • KAYDAROV, A. ve ORAZOV, M. (2010). Türklük Bilgisine Giriş. İstanbul: Kesit Yayınları. Aktaran: Vahit TÜRK.
  • ÖZYÜREK, R. (2009). Türk Devlet ve Topluluklarından Türkiye Üniversitelerine Gelen Türk Soylu Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğrenimlerinde Karşılaştıkları Sorunlar. Turkish Studies, 4(3), 1819 - 1862.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • http://turkey.setimes.com/tr/articles/ses/articles/features/departments/society/2012/09/17/feature -01 (16.01.2015).

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİNDE ÖĞRENİM GÖREN KIRGIZ ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE VE TÜRKİYE’YE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Year 2015, Volume: 4 Issue: 1, 328 - 338, 15.06.2015
https://doi.org/10.7884/teke.439

Abstract

Bu araştırmanın amacı Atatürk Üniversitesinde öğrenim gören Kırgız öğrencilerin Türkçeye ve Türkiye’ye ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda Kırgız öğrencilerin Türkçeye ilişkin görüşlerinin yanı sıra Türkiye hakkındaki görüşleri de ele alınacaktır.
Nitel araştırma modeline göre tasarlanan bu araştırmada Atatürk Üniversitesinde öğrenim gören 15 Kırgız öğrencinin görüşüne başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin yazılı görüşlerini toplamak amacıyla bir görüşme formu geliştirilmiştir.
Çalışma sonucunda Kırgız öğrencilerin Türkiye’ye karşı olumlu görüşler içerisinde oldukları, Türkçeyi kolay öğrenilebilir bir dil olarak gördükleri ve Türk toplumunun kendilerine sıcak ve iyi davrandığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin yaşadığı sorunların başında ekonomik sorunların yer aldığı da bu çalışmadan elde edilen sonuçlardandır.

References

  • ALYILMAZ, C. (2007). (K)öktürk Harfli Yazıtların İzinde. Ankara: Karam Yayıncılık.
  • ALYILMAZ, C. (2009). Kırgızistandaki Arap Harfli Yazıtlar Üzerine. Turkish Studies, 4(8), 185-209.
  • BURAN, A. ve ALKAYA, E. (2013). Çağdaş Türk Lehçeleri. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • CAN, N. (1996). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sorunları ve Örgütsel Yapı. EÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7, 503-512.
  • DAŞMAN, A. (2009). Kırgızistan’da Türkçe Öğretimi ve KTMÜ Örneği. 8. Dünyada Türkçe Öğretimi, Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğretenler Zirvesi, Ankara.
  • DUMAN, G. B. (2013). Kırgızların Türkiye Türkçesi Öğrenirken Ad Durum Biçimbirimleriyle İlgili Yaptıkları Hatalar ve Çözüm Önerileri. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(5), 82- 94.
  • ERCİLASUN, A. B. (1977). Bügünkü Türk Alfabeleri I-II. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • EKİZ, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • KARATAY, H. ve KARTALLIOĞLU, N. (2012). Kırgız Öğrencilerin Türkiye Türkçesi Öğrenmeye İlişkin Tutumları. Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Araştırmaları Dergisi, 4, 1- 11.
  • KAYDAROV, A. ve ORAZOV, M. (2010). Türklük Bilgisine Giriş. İstanbul: Kesit Yayınları. Aktaran: Vahit TÜRK.
  • ÖZYÜREK, R. (2009). Türk Devlet ve Topluluklarından Türkiye Üniversitelerine Gelen Türk Soylu Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğrenimlerinde Karşılaştıkları Sorunlar. Turkish Studies, 4(3), 1819 - 1862.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • http://turkey.setimes.com/tr/articles/ses/articles/features/departments/society/2012/09/17/feature -01 (16.01.2015).
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Semra Alyılmaz This is me

Nurşat Biçer This is me

İsmail Çoban This is me

Publication Date June 15, 2015
Submission Date June 15, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Alyılmaz, S., Biçer, N., & Çoban, İ. (2015). ATATÜRK ÜNİVERSİTESİNDE ÖĞRENİM GÖREN KIRGIZ ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE VE TÜRKİYE’YE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(1), 328-338. https://doi.org/10.7884/teke.439

Cited By














27712  27714 27715