Bu
araştırmada öğretmen adaylarının yazma kaygısı düzeyleri belirlenerek
kaygılarının cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı
incelenmiştir. Ayrıca her sınıf düzeyinden üçer kişi olmak üzere 12 öğretmen
adayı ile görüşülüp yazma kaygılarını besleyen nedenler ortaya konmuştur.
Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma
yöntem desenlerinden açımlayıcı karma yöntem kullanılmıştır. Nicel verileri
elde etmek için Yazma Kaygısı Ölçeği, nitel veriler için ise yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcılar, 2016 yılında bir
devlet üniversitesinde Türkçe Öğretmenliği programında öğrenim gören 194
öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının
yazma kaygılarının düşük seviyede olduğu, yazma kaygılarının cinsiyet ve sınıf
düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Yazma kaygısı
bulunan öğretmen adaylarının kaygılarının ise özellikle yetersizlik algısından,
değerlendirilme endişesinden, yazılacak konudan, yazma ortamından ve yazmaya
ayrılan süreden kaynaklandığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Submission Date | April 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 4 |