Öğrenim amacıyla Türkiye’ye gelen yabancı ve Türk soylu öğrencilerin
sayısı ve Türkçe öğrenme ihtiyacı katlanarak artmakta, dolayısıyla Türkçenin
yabancı dil olarak öğretimi önemli süreçlerden geçmektedir. Özellikle
Türkiye’ye gelen Türk soylu öğrenciler içinde Kazak Türkü öğrenci
sayısındaki hızlı artış, ana dili Kazak Türkçesi olanlara Türkiye Türkçesi
öğretmeye yönelik araştırmalar ve özel çalışmalar yapma gerekliliği ortaya
çıkarmıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı; ana dili Kazak Türkçesi olan
öğrencilerin Türkiye Türkçesi öğrenimi sürecinde, yazma becerilerindeki
durumu inceleyip yazma becerilerini geliştirmeye yönelik önerilerde
bulunarak, öğrencilere ve öğretenlere katkı sağlamaktır. Araştırmanın amacı
doğrultusunda, dil öğretiminde yazma becerisi ve Kazak Türkçesi ile ilgili
genel bilgiler verildikten sonra öğrencilerin Türkçe öğrenim sürecindeki
yazım hataları ele alınmıştır. Araştırmanın verileri; Gazi TÖMER’de, ana dili
Kazak Türkçesi olup, Türkçe kursu alan öğrencilerin bizzat yürütülen yazma
derslerinden ve yazma dersi sınav evraklarından elde edilmiştir. Daha sonra
bu bulgular içerik inceleme yöntemiyle, belirlenen ölçütler doğrultusunda
incelenip değerlendirilerek, yapılan yanlışlıklara çözüm önerilerinde
bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2023 |
Submission Date | December 15, 2022 |
Acceptance Date | February 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 1 |