Akran geri bildiriminin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin
yazma becerisine etkisini ölçmeyi amaçlayan bu çalışmada hem nicel hem de
nitel verilerin bir arada işe koşulduğu karma yöntem (mixed method)
kullanılmıştır. Nicel veriler ön test-sontest kontrol gruplu yarı deneysel yöntem
kullanılarak nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde
edilmiştir. Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Gaziantep
Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde C1
seviyesindeki C ve G şubelerinde öğrenim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır.
Uygulama için ilgili alanyazın ışığında 4 haftalık bir akran geri bildirimi
eğitimi programı hazırlanmış ve öğrenciler bu programa göre eğitim alarak
arkadaşlarının yazılarını değerlendirmiştir. Uygulama sonucunda, deney
grubundaki öğrencilerin yazma puanları istatiksel olarak anlamlı bir şekilde
artmış ve akran geri bildiriminin öğrencilerin yazma becerisini kelime seçimi,
içerik, dil kullanımı ve şekil bakımından geliştirdiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2023 |
Submission Date | December 15, 2022 |
Acceptance Date | February 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 1 |