Bu araştırmada yabancılara Türkçe öğretimi kitaplarında bulunan okuma
metinlerinin barındırdığı dil bilgisi unsurları ve okuma becerisinin dil bilgisi
öğretimi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın nitel verilerinin elde
edilmesinde nitel araştırma desenlerinden doküman analizinden
yararlanılmıştır. Araştırmada, Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin
Türkçe Ders Kitabı-A2 kullanılmıştır. Eserdeki altı ünitede yer alan toplam on
sekiz metin, barındırdığı dil bilgisel ögeler açısından irdelenmiştir. Buna göre
metinlerde emir kipi, istek kipi, yapım ekleri (+lI, +sIz, +lIk); belirli geçmiş
zaman, isim cümlelerinde belirli geçmiş zaman, ile edatı; gelecek zaman, isim
cümlelerinde gelecek zaman, karşılaştırma edatı (gibi, kadar); belirsiz geçmiş
zaman, pekiştirme sıfatları, doğrudan anlatım; geniş zaman, fiil + -mAktA, ek
fiil (DIr) ve yeterlilik fiili, zarf fiil (y)Ip kullanımlarına yer verildiği tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2023 |
Submission Date | December 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 1 |