Günümüzde yaşanan salgın ve afet durumlarında çevrimiçi öğrenmeden
sıklıkla yararlanılmaktadır. Yüz yüze eğitimle karşılaştırıldığında çevrimiçi
öğrenmenin avantajlarına karşılık birçok dezavantajı bulunmaktadır.
Bunlardan en önemlisi çevrimiçi öğrenme sürecinde ortaya çıkan öğrenme
engellerinin akademik motivasyonu etkilemesidir. Bu araştırmanın amacı,
çevrimiçi öğrenme sürecinde üniversite öğrencilerinin akademik
motivasyonlarının yordayıcısı olarak öğrenci engellerinin incelenmesidir.
Araştırmanın örneklemini İç Anadolu’da bulunan üniversitelerde 2021-2022
eğitim-öğretim yılı bahar döneminde öğrenimine devam eden 386 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında “Akademik
Motivasyon Ölçeği”, “Çevrimiçi Öğrenmede Öğrenci Engelleri Ölçeği” ve
araştırmacıların hazırladığı kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin
analizinde çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda
çevrimiçi öğrenme engellerinin akademik motivasyon ile genel olarak orta
düzeyde ve anlamlı ilişkilere sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı
sıra çevrimiçi öğrenme engellerinin akademik motivasyon için anlamlı
yordayıcılar olduğu ortaya koyulmuştur. Araştırma sonuçları akademik
motivasyonu etkileyen çevrimiçi öğrenme engellerinden en önemli
yordayıcının akademik beceriler olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2023 |
Submission Date | October 15, 2022 |
Acceptance Date | February 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 1 |