Ölçme ve değerlendirme, eğitimin ve eğitimde kalite arayışının temel
unsurlarından biridir. Bu çalışmada ölçme ve değerlendirme dersi almış
öğretmen adaylarının bu derse yönelik genel yeterlik algılarının ve
tutumlarının belirlenmesi, genel yeterlik algısı ve tutum arasındaki ilişki,
ilişkinin derecesi ve ölçme ve değerlendirme dersine yönelik genel yeterlik
algısının tutuma olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Öğretmen
adaylarının ölçme ve değerlendirme dersine yönelik yeterlik algılarını
belirlemek amacıyla “Öğretmen Adayları İçin Ölçme ve Değerlendirme Genel
Yeterlik Algısı Ölçeği”, bu derse yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla
“Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Tutum Envanteri” ölçeği
kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
bünyesinde lisans programlarına kayıtlı ölçme ve değerlendirme eğitimi almış
öğretmen adayları oluşturmaktadır. Ankete katılan öğretmen adayları, seçkisiz
olasılıklı örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak
seçilmiştir. Lisans programlarına göre tabakalara ayrılan evren içerisinde 342
öğretmen adayı seçilmiştir. İki ölçek için lisans programlarının ortalamaları
arasında bir farklılık olup olmadığı tek yönlü varyans analizi kullanılarak
belirlenmiştir. Varyans analizi sonucu ortaya çıkan farklılıkların hangi lisans
programları arasında olduğu Post-Hoc testleri içerisinden Tukey testi ile
belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının bu derse yönelik genel yeterlik algıları ve
tutum arasındaki ilişki araştırılmış ve genel yeterlik algılarının tutuma olan
etkisi regresyon analizi ile tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2023 |
Submission Date | October 15, 2022 |
Acceptance Date | December 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 1 |