Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının insan hakları hassasiyetleri ile
duygusal zekâları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca öğretmen
adaylarının insan hakları hassasiyetleri ile duygusal zekâya sahip olma
düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği
incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir.
Çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinde öğrenim
gören 515 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak İnsan Hakları Hassasiyet Ölçeği ve Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda insan hakları hassasiyeti ile duygusal zekâ
arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada öğretmen
adaylarının duygusal zekâ ve insan hakları hassasiyet düzeylerinin yüksek
olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca kadınların duygusal zekâ ve insan hakları
hassasiyet düzeylerinin erkeklerden daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2023 |
Submission Date | December 15, 2022 |
Acceptance Date | February 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 1 |