Research Article
BibTex RIS Cite

METHODOLOGICAL ANALYSIS OF GRADUATE THESES WRITTEN ON THE THEME OF SPORTS EDUCATION

Year 2025, Volume: 14 Issue: 2, 601 - 623, 15.06.2025
https://doi.org/10.7884/teke.1605876

Abstract

In this study, postgraduate theses written on the theme of sports education were examined in terms of various variables (date, level, university, language, main audience, research method/design/technique, data collection tool and data analysis). The data source of this study, in which the document analysis method was used, consists of 86 postgraduate theses reached in the scanning activity conducted with the concept of “Sports Education” at the National Thesis Center. Content analysis was applied to the obtained data. As a result of the study, it was determined that thesis studies conducted on sports education have increased in recent years, theses are often at the master's level, theses are mostly written in Turkish, the main audience often consists of university students/academicians and quantitative designs are frequently preferred. In addition, it was concluded that difference tests are frequently used in quantitative theses and content analysis is used in qualitative theses.

References

  • Akbulut İnan S. ve İlhan E. L. (2021). Engellilerde beden eğitimi ve spor dersine yönelik lisansüstü tezlerin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(2), 214-226. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1598373.
  • Alkibay, S. (2005). Profesyonel spor kulüplerinin taraftar ilişkileri yoluyla marka değeri yaratmaları üzerine bir araştırma. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 83-108. https://dergipark.org.tr/tr/pub/huniibf/issue/7878/103513#article_cite.
  • Ardahan, F. (2013). Rekreasyonel egzersiz güdüleme ölçeğinin rekreatif spor türüne göre incelenmesi: Antalya örneği. Iğdır Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 4, 95-108. https://dergipark.org.tr/tr/pub/igdirsosbilder/issue/66809/1044857.
  • Aygün, G. (2024). Spor yapan bireylerde egzersiz bağımlılığı ile depresyon anksiyete ve stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muş: Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bal, M. A. (2024). Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye’de spor, sporda teşkilatlanma ve Alman etkisinde Türk spor kurumu dergisi (1936-1938). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bingöl, K. Ş. (2023) Aydın ilinde yer alan antik kentlerin spor tarihi ve kültürü açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Biricik, Y. S. (2020). Türkiye’de spor yönetimi disiplininde yapılmış olan tezlerin içerik analizi. EKEV Akademi Dergisi, 81, 523-538. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2594465.
  • Bowdlear, C. ve Buskirk, L., (1926), An analysis of the aims of physical education. American Physical Education Review, 31, 592-595. https://www.researchgate.net/publication/280093817_An_Analysis_of_Physical_Education_Avoidance.
  • Çelik, E. (2023). Beden eğitimi, beden eğitimi öğretmeni, spor eğitimi kavramlarına yönelik: bir meta-sentez betimleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yozgat: Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Çimen, M. (2023). Eğitimin kavramsal temelleri. Efe Akdemi.
  • Çoknaz, H. (2016). Motor gelişim boyutuyla çocuk ve spor. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 83-91. Doi:10.22396/sbd.2017.18.
  • Çubuk, A. (2022). Aktif spor yapan bireyler ile e-spor yapan bireylerin yalnızlık düzeyi ve algılanan stres düzeylerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Dertli, Ş. ve Belli, E. (2023). Spor, sosyoloji ve psikoloji ilişkisini ele alan lisansüstü tez çalışmalarının bibliyometrik incelemesi. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 1-2)1. Doi:10.29157/etusbed.1134152.
  • Döşyılmaz, E., Öztürk, O., Atılgan, D. ve Kara, H. (2023). Türkiye’de e-spor alanında yayımlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 564-580. Doi:10.38021asbid.1242357.
  • Ersan, M. (2024). Farklı spor branşlarındaki lisanslı amatör ve profesyonel sporcuların zihinsel dayanıklılık düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Ersöz, (2012). Çoklu beceri spor eğitim programının 7-10 yaş grubu erkek çocuklarında motor gelişime etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Gallahue, D. L. ve Ozmun, J. G. (2006) Understanding motor development: Infants, children, adolescents, adults. (6th Ed). New York. McGraw-Hill: International Edition, Mcgraw-Hill Companies.
  • Genç, Ş. (2022). Antrenörlerin spor eğitimi yoluyla kazanılan değerlere ve sporda değer değişimine yönelik görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Erişim Tarihi:16-28.11.2024.
  • Ibáñez, S. J., García-Rubio, J., Antúnez, A. ve Feu, S. (2019). Coaching in Spain research on the sport coach in Spain: A systematic review of doctoral theses. International Sport Coaching Journal, 6(1), 110-125. Doi:10.1123/iscj.2018-0096.
  • Kesim, Ü. (2024). Türklerin spor tarihi. (BAL-TAM Türklük Bilgisi 40, 131-136. https://dergi.baltam.org/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=76877#.
  • O’Leary, Z. (2017). The essential guide to doing your research project. SAGE Publications.
  • Öner, B. ve Murathan, T. (2023). Beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlar üzerine yapılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 578-600. Doi:10.35675/befdergi.1212511.
  • Pérez-Gutiérrez, M., Castanedo-Alonso, J. M., Salceda-Mesa, M. ve Cobo-Corrales, C. (2023). Scientific production on inclusive education and physical education: A bibliometric analysis. International Journal of Inclusive Education, 27(14), 1679-1695. Doi:10.1080/13603116.2021.1916103.
  • Sarigül, Z. (2024). Kamuda milli eğitim ve spor eğitiminin bütünleşmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Selçuk, Z., Kandemir, M., Palancı, M. ve Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453. https://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3278.
  • Sevilmiş, A., Erdoğan, A. ve Şirin, E. F. (2019). Content analysis of the theses done on service quality in sports (2005-2017). The Journal of Eurasia Sport Sciences and Medicine, 1(1), 31-45. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/712197.
  • Smolina, S. G., Khafizov, D. M. ve Erlikh, V. V. (2020). Bibliometric analysis of the publication activity of Russian scientific institutions in sports science for 2008-2018. Journal of Physical Education and Sport, 20(2), 783-790. Doi:10.7752/jpes.2020.02112.
  • Şaşmaz Ataçocuğu, M. (2023). Akademik bir alan olarak spor ekonomisi: Türkiye’de spor ekonomisi tezleri ve yaygın temalar. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(3), 203-228. Doi:10.33468/sbsebd.343.
  • Şirin, H. (2021). Türkiye'de 2015-2020 yılları arasında beden eğitimi ve spor rekreasyon ve spor yönetimi alanlarında yapılmış tezler üzerine bir değerlendirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Tutkun, F. S. (1995). Dicle Üniversitesi erkek hentbol takımının fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin tespiti ve elit seviyedeki sporcuların fiziksel ve fizyolojik özellikleri ile karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Diyarbakır: Dicle Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Uluöz, E., Karıncaoğlu, E., Nazlıcan, M. Ç., Ergüneş, S., Kocadurmuş, M., Tartar, H., ... ve Yıldırım, F. (2023). Türkiye’de ilk ve ortaöğretim öğrencilerinin spora katılım durumu ve akademik başarıları üzerine yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 7(2), 108-122. Doi:10.55238/seder.1280587
  • Uysal, H. Ş. ve Atay, E. (2021). Beden eğitimi ve öğretimi temalı doktora tezlerine ilişkin bibliyometrik analiz. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 246-256. Doi:10.25307/jssr.885613.
  • Ünlü, H., Alış, R., Balanlı, O. F. ve Bölükbaş, A. (2023). Beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 127-136. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3084635.
  • Ünsal Yılmaz, B. (2024). Postmodern tüketim kültürü çerçevesinde spor aracılığıyla toplumsal değişim ve görsel metaforlar. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Gedik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Yapıcı, E. C. ve Küçük, V. (2024). Beden eğitimi ve spor tutumu ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(1), 1-26. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3727410.
  • Yıldıran, İ. ve Yetim, A. A. (1996). Orta öğretimde beden eğitimi dersinin öncelikli amaçları üzerine bir araştırma. Beden Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 3, 36-43.
  • Yıldırım, O. (2021). Ulusal alan yazında spor turizminin gelişimi: lisansüstü tezler üzerine bibliyometrik bir analiz. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 43, 319-331. Doi:10.30794/pausbed.758640
  • Yıldız, E. ve Çetin, Z. (2018). Sporun psiko-motor gelişim ve sosyal gelişime etkisi. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 1-13. https://dergipark.org.tr/tr/pub/husbfd/issue/39044/427140#article_cite.
  • Spor Eğitimi Temasında İncelemeye Alınan Lisansüstü Tezler
  • Akça, E. (2019). Yerel yönetimlerde spor eğitimi faaliyetlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa: Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Akdenk, M. (1986). Türkiye’de hükümet programlarında ve planlı dönemde beden ve spor eğitimi uygulamaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akıllı, M. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki yöneticilerin sergiledikleri liderlik tarzları ile kullandıkları güç kaynakları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Akoğuz Yazıcı, N. (2016). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin zaman algıları ile sporda başarı düzeylerinin araştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Al Bayatı, M. A. S. (2023). Spor eğitimi alan öğrencilerde sosyal beceri ve mesleki kimlik durumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Alkaç, E. (2017). Spor eğitimi veren fakülteler ve yüksekokullarda öğrenim gören öğrencilerin basketbola karşı tutumlarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aras, E. (2019). Spor eğitim kurumlarında görev yapan akademik personel ve spor eğitimi gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Arı, A. (2020). Spor eğitimi veren kurumlardaki akademisyenlerin örgütsel sosyal sermaye, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Arıcı, M. (2022). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında görevli akademisyenlerin kampüs rekreasyonu hakkındaki görüşleri, Nitel bir çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Atar, E. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin akademik öz yeterlik ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uşak: Uşak Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, Ö. (2023). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinde harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkililiği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya: İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Bayraktar, S. (2021). Spor eğitimi alan ve almayan üniversite öğrencilerinin akademik öz-yeterlilikleri ile benlik saygılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon: Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Baytar, R. (2018). Spor eğitimi ve güzel sanatlar eğitimi alan bireylerin reaksiyon zamanı sürelerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Can, B. (2022). Spor eğitimi veren üniversitesi öğrencilerinin kişilik özellikleri, öz yeterlik inançları ve spora yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Caz, Ç. (2018). Açık liderlik ile örgütsel sinizm ilişkisi ve iş gören performansına etkisi, Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumları üzerine bir uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Çaldıran, S. (2024). Spor eğitimi alan çocuklarda sprint interval antrenmanlarında farklı dinlenme sürelerinin ilişkili performans parametrelerine etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çalık, F. (2023). Öğrencilerin iletişim becerileri ve teknoloji bağımlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumları örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Çalışkan, K. (2016). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki öğretim elemanlarının örgütsel sinizm algıları ile örgütsel bağlantılarının araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla: Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çar, B. (2013). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin liderlik özelliklerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çelen, A. (2012). Spor eğitimi modeli ile işlenen voleybol derslerinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çelik, E. (2023). Beden eğitimi, beden eğitimi öğretmeni, spor eğitimi kavramlarına yönelik, Bir meta-sentez betimleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yozgat: Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Çolak, M. (2023). Spor eğitimi alan ve almayan üniversite öğrencilerinin sosyal zekâ düzeyleri ile karar verme stratejilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon: Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Dalo, D. F. A. (2024). The relatıonshıps between psychologıcal resillence, meanıng ın lıfe, hope levels, ınternet and smartphone addıctıons of students who receıve sports educatıon. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirkaya, N. (2021). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye karşı tutum ve kaygılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mardin: Artuklu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Demirel, M. (2019). Spor eğitimi veren kurumlarda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin boş zamanın anlamına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirelli, B. (2008). Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülen birinci kademe yardımcı antrenör yetiştirme kurslarının verimlilik düzeyinin araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Doydu, İ. (2012). İlköğretim II. kademe ders dışı futbol çalışmasında uygulanan spor eğitim modelinin öğrencilerin bilişsel, psikomotor ve oyun performansı erişi düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erdem, S. (2019). 6.sınıf voleybol dersinin etkileşimli video ve spor eğitimi modeli ile öğretiminin öğrencinin erişi ve tutumuna etkisinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erkin, A. (2015). Türkiye ve Portekiz’de spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin marka tercihlerini etkileyen faktörlerin karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Ermiş, A. (2021). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki öğretim elemanlarının örgütsel sinizm, iş doyumu ve tükenmişlik düzeyleri arsındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Genç, Ş. (2022). Antrenörlerin spor eğitimi yoluyla kazanılan değerlere ve sporda değer değişimine yönelik görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gerek, Z. (2007). Halk oyunları ve spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin fiziksel uygunluklarının eurofit ile karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Gezer, H. (2022). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mutluluk, umut ve narsisiszm düzelerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü.
  • Gül, M. (2011). Üniversitelerde spor eğitimi alan öğrencilerin spor sponsorluğu hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Güllü, S. (2014). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademisyenlerin örgütsel bağlılığına iletişimin etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Güneş, Ö. (2021). Spor eğitimi alan ve almayan öğretmen adaylarının saldırganlık ve problem çözme becerilerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gürbüz, B. (2023). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mental iyi oluşları ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kars: Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Gürgen, L. (2008). 10-12 yaş arası kulüp tenis sporcuları ile aynı yaşta spor eğitimi almamış çocukların kendi yaratıcılıklarını algılayışlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güzel, O. (2022). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin üst bilişsel süreçleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kars: Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaban, İ. (2022). Üniversitelerde spor eğitimi alan öğrencilerin hizmet kalitesi algılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kara, A. (2018). Yükseköğretim kurumlarında spor eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik eğilimi ve liderlik özellikleri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Karabıyık, M. (2021). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinde egzersiz bağımlılığının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kars: Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Karabürk, S. (2019). Down sendromlu çocuklarda geleneksel ve sanal yöntemlerle yapılan uygulamalı spor eğitimi programlarının kaba motor beceriler üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karaç, Y. (2004). T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitimi Dairesi Başbakanlığı bünyesinde açılan antrenör yetiştirme kurslarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karadağ, B. (2024). Spor eğitimi çerçevesinde kadın futbolcuların beslenme bilgi düzeylerinin ve sağlıklı beslenme takıntılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon: Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Karademir, M. (2024). Spor eğitimi alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Karahan, M. B. (2023). Beden eğitimi ve spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin bilge ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kars: Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Karakaya, Y. E. (2012). Avrupa Birliği’nde spor eğitimi politikaları ve bu politikaların Türk Spor Eğitim Sistemine uyumu. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Keklik, M. (2024). Üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ve akademik öz-yeterliliklerinin incelenmesi, Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumları örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Kelek, S. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarından polislik mesleğine geçen bireylerle Polis Meslek Yüksekokulu mezunu bireylerin çalışma yaşam kalitesi mesleki tutum ve örgütsel bağlılıkların incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Koyuncuoğlu, K. (2015). Spor eğitimi modeli ile işlenen jimnastik derslerinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kuluşaklı, S. G. (2021). Spor eğitimi veren öğretim elemanlarının öğretme yaklaşımlarıyla öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Kurtipek, S. (2013). Spor eğitimi veren lisedeki öğrencilerin kişilik yapılarının incelenmesi ve diğer liselerdeki öğrenciler ile karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Makar, E. (2016). Spor eğitimi gören öğrencilerin, sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Mergan, B. (2022). Engellilerde beden eğitimi ve spor eğitimi bölümü öğrencilerinin zihinsel engelli bireylerin sportif etkinliklere katılımına ilişkin farkındalık düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya: İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Mohammed, S. A. (2017). Unemployment anxıeties of students takıng sports education ın fırat üniversity. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Othman Saber, F. (2020). Spor eğitimi alan öğrencilerin bireysel girişimcilik algı düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Öz, Ü. (2017). Spor eğitimi gören dartçılarda bazı fiziksel uygunluk değişkenlerinin dart performansına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztürk, F. (2018). Spor eğitimi veren kadın akademisyenlerin kişilik özellikleri ile kariyer engellerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, Z. (1995). Bir mesleki teknik halk eğitimi etkinliği olarak antrenör eğitimi kursları (Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığı Antrenör Eğitim Kursları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sabancı, G. (2023). Spor eğitimi alan öğrencilerin görüşlerine göre öğrenim gördükleri üniversitenin imajı ile itibar yönetimi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Say, C. (2013). İşitme engellilerde spor eğitim ve serbest zaman aktivite doyumu (İstanbul İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şahin, E. (2015). Spor eğitimi veren fakülte ve yüksekokullarda öğrenim gören öğrencilerin çeşitli değişkenlere göre eğitim hizmetlerine ilişkin doyum düzeylerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Sarıgöz, A. O. (2019). Spor eğitimi alan ampute bireylerin sağlıklı yaşam biçimi, yaşam kalitesi ve boş zaman engel düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sarıipek, T. (2022). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki akademisyenlerin izlenim yönetimleri, izlenim oluşturmaya güdüleme ve kendine saygı arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Sezan, T. (2022). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin boyun eğici davranışları, girişimcilik düzeyleri ve kişilik özelliklerinin bölgelere göre karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Söylemez, A. (2023). Devlet ve özel üniversite perspektifinden spor eğitim alan öğrencilerin cinsiyet rolü ve liderlik özellikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çorum: Hitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Şentürk, H. E. (2016). Avrupa Birliği spor eğitimi temelinde Türkiye spor liselerinin işlevsel açısından durum analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Manisa: Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Şimşek, A. (2024). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin startup girişimlerine yönelik ilgilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Şimşek, A. (2018). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Taşçı, M. (2019). Spor eğitimi alan lise öğrencilerinin metafor düzeyleri akademik özyeterlilik ve yaşam kalitesinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Tekyazman, E. F. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında kraliçe arı sendromu. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa: Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tilki, F. (2011). Beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin topluma hizmet uygulamaları dersini algılama düzeyleri (Sakarya İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tosun Tunç, G. (2022). Kişilik özellikleri ve algılanan örgütsel desteğin kariyer çapaları üzerindeki etkisi, Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumları örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Tufan, D. (2010). Spor eğitimi veren öğrenim kurumlarının değişim ihtiyacının belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Tufan D. (2018). İşveren markasının akademisyen görüşlerine göre etkilediği faktörler, Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında bir model uygulaması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçar, B. (2020). Spor eğitimi alan öğrencilerin mesleki kimlik durumları, girişimcilik niyetleri ve kariyer planlama tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçar, E. (2022). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ile psikolojik yardım ihtiyaçları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uz Aslan, İ. (2024). 9.sınıf basketbol ünitesinde uygulanan spor eğitimi modelinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alan gelişimlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uzar, E. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumları öğrencilerinin istihdamı ve istihdam sorunları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Uslu, S. (2024). Spor eğitimi alan otizimli bireylere sahip ebeveynlerin yaşam kalitesi ve aile yılmazlığı düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Nişantaşı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Üstün, E. (2014). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki öğretim elemanlarının mobbing algı düzeyleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Üstün, F. (2014). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki yöneticilerin liderlik stili algıları ve örgütsel sessizlik yaşama düzeyi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yaşar, O. M. (2019). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin kariyer farkındalıklarının incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yağar, G. (2020). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerin serbest zaman katılımının modellenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çorum: Hitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldız, T. (2011). Beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi (Sakarya Üniversitesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

SPOR EĞİTİMİ TEMASINDA YAZILMIŞ OLAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN YÖNTEMBİLİM AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2025, Volume: 14 Issue: 2, 601 - 623, 15.06.2025
https://doi.org/10.7884/teke.1605876

Abstract

Bu çalışmada spor eğitimi temasında yazılmış olan lisansüstü tezler çeşitli değişkenler (tarih, düzey, üniversite, dil, ana kitle, araştırma yöntemi / deseni / tekniği, veri toplama aracı ve veri analizi) aşısından incelenmiştir. Doküman analizi yöntemi kullanılan bu çalışmanın veri kaynağı Ulusal Tez Merkezi’nde “Spor Eğitimi” kavramı ile yapılmış olan tarama faaliyetinde ulaşılan 86 lisansüstü tezden oluşmaktadır. Elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda spor eğitimi üzerine yürütülen tez çalışmalarının son yıllarda arttığı, tezlerin sıklıkla yüksek lisans seviyesinde olduğu, tezlerin çoğunlukla Türkçe olarak yazıldığı, ana kitlenin sıklıkla üniversite öğrencilerinden / akademisyenlerden oluştuğu ve nicel desenlerin yoğunlukla tercih edildiği belirlenmiştir. Bunun yanında nicel desenli tezlerde sıklıkla fark testlerinin, nitel desenli tezlerde içerik analizinin kullanıldığı sonucuna varılmıştır.

References

  • Akbulut İnan S. ve İlhan E. L. (2021). Engellilerde beden eğitimi ve spor dersine yönelik lisansüstü tezlerin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(2), 214-226. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1598373.
  • Alkibay, S. (2005). Profesyonel spor kulüplerinin taraftar ilişkileri yoluyla marka değeri yaratmaları üzerine bir araştırma. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 83-108. https://dergipark.org.tr/tr/pub/huniibf/issue/7878/103513#article_cite.
  • Ardahan, F. (2013). Rekreasyonel egzersiz güdüleme ölçeğinin rekreatif spor türüne göre incelenmesi: Antalya örneği. Iğdır Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 4, 95-108. https://dergipark.org.tr/tr/pub/igdirsosbilder/issue/66809/1044857.
  • Aygün, G. (2024). Spor yapan bireylerde egzersiz bağımlılığı ile depresyon anksiyete ve stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muş: Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bal, M. A. (2024). Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye’de spor, sporda teşkilatlanma ve Alman etkisinde Türk spor kurumu dergisi (1936-1938). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bingöl, K. Ş. (2023) Aydın ilinde yer alan antik kentlerin spor tarihi ve kültürü açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Biricik, Y. S. (2020). Türkiye’de spor yönetimi disiplininde yapılmış olan tezlerin içerik analizi. EKEV Akademi Dergisi, 81, 523-538. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2594465.
  • Bowdlear, C. ve Buskirk, L., (1926), An analysis of the aims of physical education. American Physical Education Review, 31, 592-595. https://www.researchgate.net/publication/280093817_An_Analysis_of_Physical_Education_Avoidance.
  • Çelik, E. (2023). Beden eğitimi, beden eğitimi öğretmeni, spor eğitimi kavramlarına yönelik: bir meta-sentez betimleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yozgat: Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Çimen, M. (2023). Eğitimin kavramsal temelleri. Efe Akdemi.
  • Çoknaz, H. (2016). Motor gelişim boyutuyla çocuk ve spor. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 83-91. Doi:10.22396/sbd.2017.18.
  • Çubuk, A. (2022). Aktif spor yapan bireyler ile e-spor yapan bireylerin yalnızlık düzeyi ve algılanan stres düzeylerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Dertli, Ş. ve Belli, E. (2023). Spor, sosyoloji ve psikoloji ilişkisini ele alan lisansüstü tez çalışmalarının bibliyometrik incelemesi. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 1-2)1. Doi:10.29157/etusbed.1134152.
  • Döşyılmaz, E., Öztürk, O., Atılgan, D. ve Kara, H. (2023). Türkiye’de e-spor alanında yayımlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 564-580. Doi:10.38021asbid.1242357.
  • Ersan, M. (2024). Farklı spor branşlarındaki lisanslı amatör ve profesyonel sporcuların zihinsel dayanıklılık düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Ersöz, (2012). Çoklu beceri spor eğitim programının 7-10 yaş grubu erkek çocuklarında motor gelişime etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Gallahue, D. L. ve Ozmun, J. G. (2006) Understanding motor development: Infants, children, adolescents, adults. (6th Ed). New York. McGraw-Hill: International Edition, Mcgraw-Hill Companies.
  • Genç, Ş. (2022). Antrenörlerin spor eğitimi yoluyla kazanılan değerlere ve sporda değer değişimine yönelik görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Erişim Tarihi:16-28.11.2024.
  • Ibáñez, S. J., García-Rubio, J., Antúnez, A. ve Feu, S. (2019). Coaching in Spain research on the sport coach in Spain: A systematic review of doctoral theses. International Sport Coaching Journal, 6(1), 110-125. Doi:10.1123/iscj.2018-0096.
  • Kesim, Ü. (2024). Türklerin spor tarihi. (BAL-TAM Türklük Bilgisi 40, 131-136. https://dergi.baltam.org/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=76877#.
  • O’Leary, Z. (2017). The essential guide to doing your research project. SAGE Publications.
  • Öner, B. ve Murathan, T. (2023). Beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlar üzerine yapılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 578-600. Doi:10.35675/befdergi.1212511.
  • Pérez-Gutiérrez, M., Castanedo-Alonso, J. M., Salceda-Mesa, M. ve Cobo-Corrales, C. (2023). Scientific production on inclusive education and physical education: A bibliometric analysis. International Journal of Inclusive Education, 27(14), 1679-1695. Doi:10.1080/13603116.2021.1916103.
  • Sarigül, Z. (2024). Kamuda milli eğitim ve spor eğitiminin bütünleşmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Selçuk, Z., Kandemir, M., Palancı, M. ve Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453. https://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3278.
  • Sevilmiş, A., Erdoğan, A. ve Şirin, E. F. (2019). Content analysis of the theses done on service quality in sports (2005-2017). The Journal of Eurasia Sport Sciences and Medicine, 1(1), 31-45. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/712197.
  • Smolina, S. G., Khafizov, D. M. ve Erlikh, V. V. (2020). Bibliometric analysis of the publication activity of Russian scientific institutions in sports science for 2008-2018. Journal of Physical Education and Sport, 20(2), 783-790. Doi:10.7752/jpes.2020.02112.
  • Şaşmaz Ataçocuğu, M. (2023). Akademik bir alan olarak spor ekonomisi: Türkiye’de spor ekonomisi tezleri ve yaygın temalar. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(3), 203-228. Doi:10.33468/sbsebd.343.
  • Şirin, H. (2021). Türkiye'de 2015-2020 yılları arasında beden eğitimi ve spor rekreasyon ve spor yönetimi alanlarında yapılmış tezler üzerine bir değerlendirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Tutkun, F. S. (1995). Dicle Üniversitesi erkek hentbol takımının fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin tespiti ve elit seviyedeki sporcuların fiziksel ve fizyolojik özellikleri ile karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Diyarbakır: Dicle Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Uluöz, E., Karıncaoğlu, E., Nazlıcan, M. Ç., Ergüneş, S., Kocadurmuş, M., Tartar, H., ... ve Yıldırım, F. (2023). Türkiye’de ilk ve ortaöğretim öğrencilerinin spora katılım durumu ve akademik başarıları üzerine yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 7(2), 108-122. Doi:10.55238/seder.1280587
  • Uysal, H. Ş. ve Atay, E. (2021). Beden eğitimi ve öğretimi temalı doktora tezlerine ilişkin bibliyometrik analiz. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 246-256. Doi:10.25307/jssr.885613.
  • Ünlü, H., Alış, R., Balanlı, O. F. ve Bölükbaş, A. (2023). Beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 127-136. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3084635.
  • Ünsal Yılmaz, B. (2024). Postmodern tüketim kültürü çerçevesinde spor aracılığıyla toplumsal değişim ve görsel metaforlar. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Gedik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Yapıcı, E. C. ve Küçük, V. (2024). Beden eğitimi ve spor tutumu ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(1), 1-26. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3727410.
  • Yıldıran, İ. ve Yetim, A. A. (1996). Orta öğretimde beden eğitimi dersinin öncelikli amaçları üzerine bir araştırma. Beden Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 3, 36-43.
  • Yıldırım, O. (2021). Ulusal alan yazında spor turizminin gelişimi: lisansüstü tezler üzerine bibliyometrik bir analiz. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 43, 319-331. Doi:10.30794/pausbed.758640
  • Yıldız, E. ve Çetin, Z. (2018). Sporun psiko-motor gelişim ve sosyal gelişime etkisi. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 1-13. https://dergipark.org.tr/tr/pub/husbfd/issue/39044/427140#article_cite.
  • Spor Eğitimi Temasında İncelemeye Alınan Lisansüstü Tezler
  • Akça, E. (2019). Yerel yönetimlerde spor eğitimi faaliyetlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa: Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Akdenk, M. (1986). Türkiye’de hükümet programlarında ve planlı dönemde beden ve spor eğitimi uygulamaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akıllı, M. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki yöneticilerin sergiledikleri liderlik tarzları ile kullandıkları güç kaynakları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Akoğuz Yazıcı, N. (2016). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin zaman algıları ile sporda başarı düzeylerinin araştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Al Bayatı, M. A. S. (2023). Spor eğitimi alan öğrencilerde sosyal beceri ve mesleki kimlik durumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Alkaç, E. (2017). Spor eğitimi veren fakülteler ve yüksekokullarda öğrenim gören öğrencilerin basketbola karşı tutumlarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aras, E. (2019). Spor eğitim kurumlarında görev yapan akademik personel ve spor eğitimi gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Arı, A. (2020). Spor eğitimi veren kurumlardaki akademisyenlerin örgütsel sosyal sermaye, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Arıcı, M. (2022). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında görevli akademisyenlerin kampüs rekreasyonu hakkındaki görüşleri, Nitel bir çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Atar, E. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin akademik öz yeterlik ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uşak: Uşak Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, Ö. (2023). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinde harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkililiği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya: İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Bayraktar, S. (2021). Spor eğitimi alan ve almayan üniversite öğrencilerinin akademik öz-yeterlilikleri ile benlik saygılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon: Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Baytar, R. (2018). Spor eğitimi ve güzel sanatlar eğitimi alan bireylerin reaksiyon zamanı sürelerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Can, B. (2022). Spor eğitimi veren üniversitesi öğrencilerinin kişilik özellikleri, öz yeterlik inançları ve spora yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Caz, Ç. (2018). Açık liderlik ile örgütsel sinizm ilişkisi ve iş gören performansına etkisi, Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumları üzerine bir uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Çaldıran, S. (2024). Spor eğitimi alan çocuklarda sprint interval antrenmanlarında farklı dinlenme sürelerinin ilişkili performans parametrelerine etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çalık, F. (2023). Öğrencilerin iletişim becerileri ve teknoloji bağımlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumları örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Çalışkan, K. (2016). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki öğretim elemanlarının örgütsel sinizm algıları ile örgütsel bağlantılarının araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla: Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çar, B. (2013). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin liderlik özelliklerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çelen, A. (2012). Spor eğitimi modeli ile işlenen voleybol derslerinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çelik, E. (2023). Beden eğitimi, beden eğitimi öğretmeni, spor eğitimi kavramlarına yönelik, Bir meta-sentez betimleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yozgat: Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Çolak, M. (2023). Spor eğitimi alan ve almayan üniversite öğrencilerinin sosyal zekâ düzeyleri ile karar verme stratejilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon: Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Dalo, D. F. A. (2024). The relatıonshıps between psychologıcal resillence, meanıng ın lıfe, hope levels, ınternet and smartphone addıctıons of students who receıve sports educatıon. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirkaya, N. (2021). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye karşı tutum ve kaygılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mardin: Artuklu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Demirel, M. (2019). Spor eğitimi veren kurumlarda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin boş zamanın anlamına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirelli, B. (2008). Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülen birinci kademe yardımcı antrenör yetiştirme kurslarının verimlilik düzeyinin araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Doydu, İ. (2012). İlköğretim II. kademe ders dışı futbol çalışmasında uygulanan spor eğitim modelinin öğrencilerin bilişsel, psikomotor ve oyun performansı erişi düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erdem, S. (2019). 6.sınıf voleybol dersinin etkileşimli video ve spor eğitimi modeli ile öğretiminin öğrencinin erişi ve tutumuna etkisinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erkin, A. (2015). Türkiye ve Portekiz’de spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin marka tercihlerini etkileyen faktörlerin karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Ermiş, A. (2021). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki öğretim elemanlarının örgütsel sinizm, iş doyumu ve tükenmişlik düzeyleri arsındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Genç, Ş. (2022). Antrenörlerin spor eğitimi yoluyla kazanılan değerlere ve sporda değer değişimine yönelik görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gerek, Z. (2007). Halk oyunları ve spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin fiziksel uygunluklarının eurofit ile karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Gezer, H. (2022). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mutluluk, umut ve narsisiszm düzelerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü.
  • Gül, M. (2011). Üniversitelerde spor eğitimi alan öğrencilerin spor sponsorluğu hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Güllü, S. (2014). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademisyenlerin örgütsel bağlılığına iletişimin etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Güneş, Ö. (2021). Spor eğitimi alan ve almayan öğretmen adaylarının saldırganlık ve problem çözme becerilerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gürbüz, B. (2023). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mental iyi oluşları ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kars: Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Gürgen, L. (2008). 10-12 yaş arası kulüp tenis sporcuları ile aynı yaşta spor eğitimi almamış çocukların kendi yaratıcılıklarını algılayışlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güzel, O. (2022). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin üst bilişsel süreçleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kars: Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaban, İ. (2022). Üniversitelerde spor eğitimi alan öğrencilerin hizmet kalitesi algılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kara, A. (2018). Yükseköğretim kurumlarında spor eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik eğilimi ve liderlik özellikleri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Karabıyık, M. (2021). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinde egzersiz bağımlılığının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kars: Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Karabürk, S. (2019). Down sendromlu çocuklarda geleneksel ve sanal yöntemlerle yapılan uygulamalı spor eğitimi programlarının kaba motor beceriler üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karaç, Y. (2004). T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitimi Dairesi Başbakanlığı bünyesinde açılan antrenör yetiştirme kurslarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karadağ, B. (2024). Spor eğitimi çerçevesinde kadın futbolcuların beslenme bilgi düzeylerinin ve sağlıklı beslenme takıntılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon: Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Karademir, M. (2024). Spor eğitimi alan öğrencilerin geleceğe ilişkin tutumlarının araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Karahan, M. B. (2023). Beden eğitimi ve spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin bilge ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kars: Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Karakaya, Y. E. (2012). Avrupa Birliği’nde spor eğitimi politikaları ve bu politikaların Türk Spor Eğitim Sistemine uyumu. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Keklik, M. (2024). Üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ve akademik öz-yeterliliklerinin incelenmesi, Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumları örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Kelek, S. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarından polislik mesleğine geçen bireylerle Polis Meslek Yüksekokulu mezunu bireylerin çalışma yaşam kalitesi mesleki tutum ve örgütsel bağlılıkların incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Koyuncuoğlu, K. (2015). Spor eğitimi modeli ile işlenen jimnastik derslerinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kuluşaklı, S. G. (2021). Spor eğitimi veren öğretim elemanlarının öğretme yaklaşımlarıyla öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Kurtipek, S. (2013). Spor eğitimi veren lisedeki öğrencilerin kişilik yapılarının incelenmesi ve diğer liselerdeki öğrenciler ile karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Makar, E. (2016). Spor eğitimi gören öğrencilerin, sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Mergan, B. (2022). Engellilerde beden eğitimi ve spor eğitimi bölümü öğrencilerinin zihinsel engelli bireylerin sportif etkinliklere katılımına ilişkin farkındalık düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya: İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Mohammed, S. A. (2017). Unemployment anxıeties of students takıng sports education ın fırat üniversity. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Othman Saber, F. (2020). Spor eğitimi alan öğrencilerin bireysel girişimcilik algı düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Öz, Ü. (2017). Spor eğitimi gören dartçılarda bazı fiziksel uygunluk değişkenlerinin dart performansına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztürk, F. (2018). Spor eğitimi veren kadın akademisyenlerin kişilik özellikleri ile kariyer engellerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pehlivan, Z. (1995). Bir mesleki teknik halk eğitimi etkinliği olarak antrenör eğitimi kursları (Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığı Antrenör Eğitim Kursları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sabancı, G. (2023). Spor eğitimi alan öğrencilerin görüşlerine göre öğrenim gördükleri üniversitenin imajı ile itibar yönetimi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Say, C. (2013). İşitme engellilerde spor eğitim ve serbest zaman aktivite doyumu (İstanbul İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şahin, E. (2015). Spor eğitimi veren fakülte ve yüksekokullarda öğrenim gören öğrencilerin çeşitli değişkenlere göre eğitim hizmetlerine ilişkin doyum düzeylerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Sarıgöz, A. O. (2019). Spor eğitimi alan ampute bireylerin sağlıklı yaşam biçimi, yaşam kalitesi ve boş zaman engel düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sarıipek, T. (2022). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki akademisyenlerin izlenim yönetimleri, izlenim oluşturmaya güdüleme ve kendine saygı arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Sezan, T. (2022). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin boyun eğici davranışları, girişimcilik düzeyleri ve kişilik özelliklerinin bölgelere göre karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Söylemez, A. (2023). Devlet ve özel üniversite perspektifinden spor eğitim alan öğrencilerin cinsiyet rolü ve liderlik özellikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çorum: Hitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Şentürk, H. E. (2016). Avrupa Birliği spor eğitimi temelinde Türkiye spor liselerinin işlevsel açısından durum analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Manisa: Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Şimşek, A. (2024). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin startup girişimlerine yönelik ilgilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Şimşek, A. (2018). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Taşçı, M. (2019). Spor eğitimi alan lise öğrencilerinin metafor düzeyleri akademik özyeterlilik ve yaşam kalitesinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Tekyazman, E. F. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında kraliçe arı sendromu. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa: Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tilki, F. (2011). Beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin topluma hizmet uygulamaları dersini algılama düzeyleri (Sakarya İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tosun Tunç, G. (2022). Kişilik özellikleri ve algılanan örgütsel desteğin kariyer çapaları üzerindeki etkisi, Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumları örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Tufan, D. (2010). Spor eğitimi veren öğrenim kurumlarının değişim ihtiyacının belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Tufan D. (2018). İşveren markasının akademisyen görüşlerine göre etkilediği faktörler, Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında bir model uygulaması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçar, B. (2020). Spor eğitimi alan öğrencilerin mesleki kimlik durumları, girişimcilik niyetleri ve kariyer planlama tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçar, E. (2022). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ile psikolojik yardım ihtiyaçları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uz Aslan, İ. (2024). 9.sınıf basketbol ünitesinde uygulanan spor eğitimi modelinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alan gelişimlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uzar, E. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumları öğrencilerinin istihdamı ve istihdam sorunları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Uslu, S. (2024). Spor eğitimi alan otizimli bireylere sahip ebeveynlerin yaşam kalitesi ve aile yılmazlığı düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Nişantaşı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Üstün, E. (2014). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki öğretim elemanlarının mobbing algı düzeyleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Üstün, F. (2014). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki yöneticilerin liderlik stili algıları ve örgütsel sessizlik yaşama düzeyi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yaşar, O. M. (2019). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin kariyer farkındalıklarının incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yağar, G. (2020). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerin serbest zaman katılımının modellenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çorum: Hitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldız, T. (2011). Beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi (Sakarya Üniversitesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 125 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum and Instration (Other)
Journal Section Articles
Authors

Murat Korucuk 0000-0001-5147-9865

Sema Bütün 0000-0003-0264-4750

Mustafa Serhat Nar 0009-0002-9997-8879

Publication Date June 15, 2025
Submission Date December 23, 2024
Acceptance Date March 24, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Korucuk, M., Bütün, S., & Nar, M. S. (2025). SPOR EĞİTİMİ TEMASINDA YAZILMIŞ OLAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN YÖNTEMBİLİM AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 14(2), 601-623. https://doi.org/10.7884/teke.1605876