Research Article
BibTex RIS Cite

Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi

Year 2016, Volume: 23 Issue: 103, 220 - 230, 29.10.2016

Abstract

Sürdürülebilirlik, kaynakların en az kullanımıyla, en faydalı sonucu elde etmek amacıyla yapılan uygulama ve planlamalardır. İşletmelerde teknik, uygulama ve maddi kararları veren yöneticilerin; artık ve atıkların azaltılması, iş gücünün dengeli dağılım ve adil ücretlendirilmesi, giysi sezonlarının azaltılması gibi ek maliyet olarak algılanabilecek uygulamaları destekleyici kararlar alması, sektörde sürdürülebilirliğin kalıcı hale getirilebilmesi için önem taşımaktadır. Giyim sektöründe sürdürülebilirlik konusunda yöneticilerin bakış açılarını belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada; Ankara ve İstanbul’da hazır giyim üretimi yapan işletmelerin yöneticilerine, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş anket formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler Sosyal Bilimler İstatistik Paketi (SPSS) kullanılarak analiz edilmiş, tablolar halinde sunularak yorumlanmış ve öneriler getirilmiştir.

References

  • Güvenç, B.,(2008), Sürdürülebilirlik Bağlamında Ekolojik Tasarım Prensiplerinin Mimaride Uygulanabilirliğinin Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İrdelenmesi,
  • Giudice, F., La Rosa, G. &Risitano, A. (2006), Product Design For The Environment; A Life Cycle Approach, Boca Raton: CrcPress Taylor & Francis.
  • Talay, İ.(1997), Sürdürülebilirlik Kavramı ve Uygulaması Üzerinde Bir Uygulama: Şanlıurfa Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Halkbank, Halkbank Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi Tekstil ve Hazır Giyim Sektör Raporu, (2010), http: www.riskmedakademi. com.tr/images/stories/dokumanlar/ tekstil_sektor_raporu.pdf adre- sinden alınmıştır. Erişim tarihi: 15.10.2015.
  • Gardetti, M. A. ve Torres, A. L.(2013), Sustainability in Fashion and Textiles: Values, Design, Production and Consumption, United Kingdom: Greenleaf Publishing Limited.
  • Saicheua, V., Cooper, T. ve Knox, A.(2011), Public Understanding Towards Sustainable Clothing and The Supply Chain, London College of Fashion, “Moda Konferansı”, 21 Eylül 2011.
  • Johansson, E. (2010), Slow Fashion- The Answer for Sustainable Fashion Industry?, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İsviçre: İsveç Tekstil Okulu Uygulamalı Tekstil Yönetimi Bölümü.
  • TheDeloitte, TheDeloitte: Fashioning Sustainability, (2013), http: www.deloitte.dk adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 10.11.2015.
  • BSR Corporation,(2012), Sustainable Fashion Design: Oxymoron No More?, http: www.bsr.org adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 25.10.2015.
  • Jun, M., Jingjing, W., Collins, M., Malei, W., Orlins, S., Jie, L. (2012), Sustainable Apparel’s Critical Blind Spot, Published By Friends Of Nature, The Institute of Public & Environmental Affairs, Envirofriends and NanjingGreen Stone.
  • Rebel, C. (2011), We Impact - Sustainability in Fashion: Futures Beyond TheHurdles, We Impact: United Kingdom.
  • H&M, H&M Conscious Actions Highlights: 2013, (2014), http:hm.com/consciousactions2013 adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 20.10.2015.
  • Sheridan, M., Moore, C., Noobs, K. (2006), Fast Fashion Requires Fast Marketing: The Role of Category Management In Fast Fashion Positioning. Journal of Fashion Marketing and Management, 10(3), pp: 301-315.
  • Fletcher, K.(2010), Fashion and Sustainability. In M.L. Schultz (Eds.), Sustainable Fashion. Denmark: Design SkolenKolding. pp: 34-41.
  • Koca, E., Vural, T., Koç, F. (2013), An Evaluation of Consumer Tendencies Towards Hedonistic Shopping for Clothes, EJRE- EuropeanJournal of Research on Education, Special Issue: Human Resource Management. pp: 54-64.
  • Kılıç, S.(2013), Giyim Sektöründeki Üretim Artıklarının Sürdürülebilir Moda Yaklaşımı ile Değerlendirilmesi ve Örnek Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Year 2016, Volume: 23 Issue: 103, 220 - 230, 29.10.2016

Abstract

References

  • Güvenç, B.,(2008), Sürdürülebilirlik Bağlamında Ekolojik Tasarım Prensiplerinin Mimaride Uygulanabilirliğinin Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İrdelenmesi,
  • Giudice, F., La Rosa, G. &Risitano, A. (2006), Product Design For The Environment; A Life Cycle Approach, Boca Raton: CrcPress Taylor & Francis.
  • Talay, İ.(1997), Sürdürülebilirlik Kavramı ve Uygulaması Üzerinde Bir Uygulama: Şanlıurfa Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Halkbank, Halkbank Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi Tekstil ve Hazır Giyim Sektör Raporu, (2010), http: www.riskmedakademi. com.tr/images/stories/dokumanlar/ tekstil_sektor_raporu.pdf adre- sinden alınmıştır. Erişim tarihi: 15.10.2015.
  • Gardetti, M. A. ve Torres, A. L.(2013), Sustainability in Fashion and Textiles: Values, Design, Production and Consumption, United Kingdom: Greenleaf Publishing Limited.
  • Saicheua, V., Cooper, T. ve Knox, A.(2011), Public Understanding Towards Sustainable Clothing and The Supply Chain, London College of Fashion, “Moda Konferansı”, 21 Eylül 2011.
  • Johansson, E. (2010), Slow Fashion- The Answer for Sustainable Fashion Industry?, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İsviçre: İsveç Tekstil Okulu Uygulamalı Tekstil Yönetimi Bölümü.
  • TheDeloitte, TheDeloitte: Fashioning Sustainability, (2013), http: www.deloitte.dk adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 10.11.2015.
  • BSR Corporation,(2012), Sustainable Fashion Design: Oxymoron No More?, http: www.bsr.org adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 25.10.2015.
  • Jun, M., Jingjing, W., Collins, M., Malei, W., Orlins, S., Jie, L. (2012), Sustainable Apparel’s Critical Blind Spot, Published By Friends Of Nature, The Institute of Public & Environmental Affairs, Envirofriends and NanjingGreen Stone.
  • Rebel, C. (2011), We Impact - Sustainability in Fashion: Futures Beyond TheHurdles, We Impact: United Kingdom.
  • H&M, H&M Conscious Actions Highlights: 2013, (2014), http:hm.com/consciousactions2013 adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 20.10.2015.
  • Sheridan, M., Moore, C., Noobs, K. (2006), Fast Fashion Requires Fast Marketing: The Role of Category Management In Fast Fashion Positioning. Journal of Fashion Marketing and Management, 10(3), pp: 301-315.
  • Fletcher, K.(2010), Fashion and Sustainability. In M.L. Schultz (Eds.), Sustainable Fashion. Denmark: Design SkolenKolding. pp: 34-41.
  • Koca, E., Vural, T., Koç, F. (2013), An Evaluation of Consumer Tendencies Towards Hedonistic Shopping for Clothes, EJRE- EuropeanJournal of Research on Education, Special Issue: Human Resource Management. pp: 54-64.
  • Kılıç, S.(2013), Giyim Sektöründeki Üretim Artıklarının Sürdürülebilir Moda Yaklaşımı ile Değerlendirilmesi ve Örnek Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Emine Koca This is me

Cantürk Öz

Berna Yıldırım Artaç This is me

Publication Date October 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 23 Issue: 103

Cite

APA Koca, E., Öz, C., & Yıldırım Artaç, B. (2016). Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi. Tekstil Ve Mühendis, 23(103), 220-230.
AMA Koca E, Öz C, Yıldırım Artaç B. Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi. Tekstil ve Mühendis. October 2016;23(103):220-230.
Chicago Koca, Emine, Cantürk Öz, and Berna Yıldırım Artaç. “Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi”. Tekstil Ve Mühendis 23, no. 103 (October 2016): 220-30.
EndNote Koca E, Öz C, Yıldırım Artaç B (October 1, 2016) Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi. Tekstil ve Mühendis 23 103 220–230.
IEEE E. Koca, C. Öz, and B. Yıldırım Artaç, “Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi”, Tekstil ve Mühendis, vol. 23, no. 103, pp. 220–230, 2016.
ISNAD Koca, Emine et al. “Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi”. Tekstil ve Mühendis 23/103 (October 2016), 220-230.
JAMA Koca E, Öz C, Yıldırım Artaç B. Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi. Tekstil ve Mühendis. 2016;23:220–230.
MLA Koca, Emine et al. “Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi”. Tekstil Ve Mühendis, vol. 23, no. 103, 2016, pp. 220-3.
Vancouver Koca E, Öz C, Yıldırım Artaç B. Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi. Tekstil ve Mühendis. 2016;23(103):220-3.