Research Article
BibTex RIS Cite

An Action Research on the Development of Research and Formatting Data as a Table Skills through Research-Based Teaching in Life Studies Course

Year 2023, Volume: 5 Issue: 2, 685 - 709, 28.12.2023
https://doi.org/10.51535/tell.1327715

Abstract

The aim of this study is to develop third grade primary school students' research skills and formatting data as a table skills as a secondary skill through research-based teaching in Life Science course. Within the scope of this purpose, action research design was used in the study. The study group consists of third grade primary school students in the researcher participant's class in the 2021-2022 academic year. As a sampling technique, easily accessible case sampling, one of the purposeful sampling methods, was used. The research lasted eight weeks, one day a week. During this period, activity-based skills training was applied to improve students' research and formatting data as a table skills. Through these activities, solutions were sought for the deficiencies observed in the process. Data were collected through observations made during the trainings, researcher diary, field notes and student worksheets. The data obtained from the research were subjected to descriptive analysis and content analysis. As a result of the study, students gained knowledge about research skill and its sub-steps and developed awareness and perception change towards research. They realised that conducting research is not only collecting data but also has other stages. However, they conducted all their research on the internet. They had difficulties in interpreting and organising the complex and dense information they encountered on the internet. This situation caused loss of motivation from time to time. However, students formed an idea about the steps to be followed while conducting a research.

References

  • Akyol, H. (2001). İlköğretim okulları 5. sınıf Türkçe kitaplarındaki okuma metinleriyle ilgili soruların analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 26, 169-178.
  • Akyol, H., Yıldırım, K., Ateş, S., & Çetinkaya, Ç. (2013). Anlamaya yönelik ne tür sorular soruyoruz? Mersin Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-56.
  • Alouf, J. L., & Bentley, M. L. (2003, February). Assessing the ımpact of ınquiry-based science teaching in professional development activities, PK-12. Paper presented at the annual meeeting of the Association of Teacher Educators, Jacksonville, Florida. Retrieved from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED475577.pdf
  • Altay, S. (2022). Bilimin doğası ve sosyobilimsel konular etkinlikleriyle desteklenen araştırmaya dayalı öğretimin dördüncü sınıfların fen öğrenmelerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Arı, Ü. (2017). Yapı iskelesi desteğiyle sorgulamaya dayalı öğretim yönteminin uygulamadaki etkisinin araştırılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Ash, D. (2000). Setting the stage for inquiry. In Foundations, Volume 2: Inquiry: Thoughts, Views, and Strategies for the K-5 Classroom (pp. 63-69). Washington, DC: National Science Foundation.
  • Aşkar, P., Topçu, H. İ., Altun, A., Cırık, İ., & Kandırmaz, M. (Ed.), (2023). K12 beceriler çerçevesi Türkiye bütüncül modeli öğretmen kılavuzu. MEB-UNİCEF. Ankara.
  • Aydemir, Y., & Çiftçi, Ö. (2008). Edebiyat öğretmeni adaylarının soru sorma becerileri üzerine bir araştırma (Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Dergisi, 5(2), 103-115. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13714/166035.
  • Bilir, U. (2015). Fen bilimleri öğretiminde araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme sürecinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Bozkurt, O. (2012). Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 187-200. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19552/208331.
  • Bozkurt, O., Ay, Y., & Fansa, M. (2013). Araştırmaya dayalı öğrenmenin fen başarısı ve fene yönelik tutuma etkisi ile öğretim sürecine yönelik öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 241-256.
  • Büyükalan, Filiz S. (2002). Soru-cevap yöntemine ilişkin öğretimin öğretmenlerin soru sorma düzeyi ve tekniklerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Carnell, B., & Fung, D. (Eds.). (2017). Developing the higher education curriculum: Research-based education in practice. London: UCL Press. https://doi.org/10.14324/111.9781787350878
  • Cevizci, A. (2019). Eğitim felsefesi (7. Baskı). İstanbul: Say Yayınları.
  • Coşkun, L. (2018). İlkokul 4. sınıflarda fen bilimleri dersinin araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımıyla işlenmesi: Bir eylem araştırması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. (H. Ekşi, Çev. Ed.). İstanbul: Edam.
  • Çakıcı, Y., Ürek, H. & Dinçer, E. (2012). İlköğretim öğrencilerinin soru oluşturma becerilerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 43-68. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/en/pub/mersinefd/issue/17379/181469.
  • Çalışkan, H., & Turan, R. (2008). Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde akademik başarıya ve kalıcılık düzeyine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 603-627.
  • Çavuşlu, Z. (2014). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının araştıma-sorgulamaya dayalı öğretim hakkındaki görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Çelik, K. (2012). Canlılarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesinin araştırmaya dayalı öğrenme yöntemi ile işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Dilbaz, G. A., Yelken, T. Y., & Özgelen, S. (2013). Araştırma temelli öğrenmenin ilköğretim öğrencileri üzerindeki etkileri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 89-103.
  • Dindar, H., & Demir, M. (2006). Beşinci sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi dersi sınav sorularının Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 87-96. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6752/90792.
  • Dochartaigh, N. Ó. (2012). Internet research skills. Sage.
  • Duran, M., & Dökme, İ. (2018). Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının kavramsal anlama düzeyi ve bazı öğrenme çıktıları üzerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 545-563.
  • Duran, M. (2015). Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına dayalı etkinliklerin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri üzerine etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 32, 399-420.
  • Durna, U., & Demirel, Y. (2008). Bilgi yönetiminde bilgiyi anlamak. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 0(30), 129-156.
  • Ecevit, T., Balcı, N., Yıldız, M., & Sayan, B. (2021). İlkokul düzeyindeki araştırma sorgulama, argümantasyon ve STEM temelli uygulamalarının tematik içerik analizi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,18(1) 1100-1129.
  • Edelson, D. C., Gordin, D. N., & Pea, R. D. (1999). Addressing the challenges of inquiry-based learning through technology and curriculum design. Journal of the Learning Sciences, 8(3-4), 391-450.
  • Ekici, S., & Özenç Uçak, N. (2012). İlköğretim öğrencilerinin internet’te bilgi arama davranışları. Türk Kütüphaneciliği, 26(1), 78-96.
  • Erdoğan, T. (2017). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ve öğretmenlerinin Türkçe dersine ilişkin sordukları soruların yenilenmiş Bloom taksonomisi açısından görünümü. Eğitim ve Bilim, 42(192), 173-19.
  • Fırat, M., & Kurt, A. A. (2015). Development and application of internet information pollution scale/İnternet’te bilgi kirliliği ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(1), 89-103.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M. B. & Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gültekin, M. (2015). Çocuğun yaşamından dünyaya açılan pencere: Hayat bilgisi öğretim programı. M. Gültekin (Ed.), Hayat bilgisi öğretimi (15-42). Ankara: Nobel.
  • Hepworth, M., & Walton, G. (2009). Teaching information literacy for inquiry-based learning. Elsevier.
  • Hotaman, D. (2008). Yeni ilköğretim programının kazandırmayı öngördüğü temel becerilerin öğretmen, veli ve öğrenci algıları doğrultusunda değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • IB. (2017). Uluslararası Bakalorya (IB) eğitimi nedir? Birleşik Krallık: International Baccalaureate Organization. Retrieved from: https://www.ibo.org/contentassets/76d2b6d4731f44ff800d0d06d371a892/what-is-an-ib-education-2017-tr.pdf
  • Kanatlı Öztürk, F. (2018). Çokkültürlü eğitim çerçevesinde hazırlanan etkinliklerle farklılıklara saygı değeri ve araştırma becerisi geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Karakuş, M. (2001). Eğitim ve yaratıcılık. Eğitim ve Bilim, 26(119), 3-7.
  • Karamustafaoğlu, S., & Havuz, A. C. (2016). Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme ve etkililiği/ınquiry based learning and ıts effectiveness. International Journal of Assessment Tools İn Education (Ijate), 3(1), 40-54.
  • Kaya, B. (2009). Araştırma temelli öğretim ve bilimsel tartışma yönteminin ilköğretim öğrencilerinin asitler ve bazlar konusunu öğrenmesi üzerine etkilerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Keçeci, G. (2014). Araştırma ve sorgulamaya dayalı fen öğretiminin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Kidman, G., & Casinader, N. (2017). Inquiry-based teaching and learning across disciplines. London: Palgrave Pivot, 10, 978-1.
  • Kültür Bakanlığı (1936). İlkokul programı. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Kültür Bakanlığı (1948). İlkokul programı. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Llewellyn, D. (2007). Inquire within: implementing inquiry-based science standards in grades 3-8. (2nd ed.) Thousand Oaks, CA: Corwin Press, Inc.
  • MEB. (1968). İlkokul programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (1997). İlköğretim okulu Hayat Bilgisi programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2005). İlköğretim hayat bilgisi dersi (1,2, 3. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB. (2009). İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara.
  • MEB. (2015). İlkokul Hayat Bilgisi Dersi (İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara. Retrieved from: https://kirikkale.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_08/27110255_evrak155952884962350592_para1.pdf .
  • MEB. (2018). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı (İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflar). Ankara. Retrieved from: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018122171428547-HAYAT%20B%C4%B0LG%C4%B0S%C4%B0%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI.pdf
  • Obwegeser, N., & Papadopoulos, P. M. (2016). Integrating research and teaching in the IS classroom: Benefits for teachers and students. Journal of Information Systems Education, 27(4), 249-258.
  • Ödün Başkıran, S. (2022). Günlüklerle desteklenmiş araştırmaya dayalı öğretim stratejisinin biyoloji programı öğrenme çıktıları üzerine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Özdemir, O., & Işık, H. (2015). Effect of inquiry-based science activities on prospective elementary teachers' use of science process skills and inquiry strategies. Journal Of Turkish Science Education, 12(1), 43-56.
  • Pala, Ş. M. & Başıbüyük, A. (2019). Matematik becerisinin sosyal bilgiler derslerindeki harita grafik ve tablo okuma becerilerine etkisi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3 (1), 41-56. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sbyy/issue/46969/573702
  • Sarı, K. & Ören, F. Ş. (2020). Araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Bir meta analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 540-555. DOI: 10.9779/pauefd.460168.
  • Savaşkan, V. (2013). Soru sormanın tarihi gelişimi, amaçları ve öğretim sürecinde önemi. Journal Of Qafqaz Unıversıty- Phılology and Pedagogy, 1(1), 49-55.
  • Şengül, S. & Budak, E. B. (2017). 7. sınıf öğrencilerinin ölçüsel tahmin beceri ve stratejilerinin üstbilişsel bilgi bağlamında incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 149-160. DOI: 10.17755/esosder.1250239.
  • Taşdemir, A., Demirbaş, M., & Bozdoğan, A. E. (2005). Fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin grafik yorumlama becerilerini geliştirmeye yönelik etkisi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 81–91.
  • Tatar, N., & Kuru, M. (2006). Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 147-158.
  • Tekindur, A. (2022). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının dördüncü sınıf öğrencilerinin fen başarısına, araştırma ve bilimsel yazma becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Tsivitanidou, O. E., Gray, P., Rybska, E., Louca, L., & Constantinou, C. P. (Eds.). (2018). Professional development for inquiry-based science teaching and learning. Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-91406-0
  • Tuncer, Ö. (2009). İlköğretim 3. Sınıf hayat bilgisi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Uçar, K. (2004). Milli eğitim politikalarının hayat bilgisi ders kitaplarına yansıması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yalçınalp, S., & Aşkar, P. (2003). Öğrencilerin bilgi arama amacıyla interneti kullanım biçimlerinin incelenmesi. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 101-107. Retrieved from: http://www.tojet.net/articles/v2i4/2415.pdf
  • Yıldırım, M., & Altan, S. T. (2017). Araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (38), 71-89.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurtbakan, E. (2022). İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yenilenmiş Bloom taksonomisine göre soru sorma becerilerinin karşılaştırılması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(3), 843-865. DOI: 10.37217/tebd.1106775
  • Yürümezoğlu, K. (2008). Fen öğretiminde sorunsalın önemi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(10), 15-24. Retrieved from: https://www.hayefjournal.org/Content/files/sayilar/99/15.pdf
Year 2023, Volume: 5 Issue: 2, 685 - 709, 28.12.2023
https://doi.org/10.51535/tell.1327715

Abstract

References

  • Akyol, H. (2001). İlköğretim okulları 5. sınıf Türkçe kitaplarındaki okuma metinleriyle ilgili soruların analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 26, 169-178.
  • Akyol, H., Yıldırım, K., Ateş, S., & Çetinkaya, Ç. (2013). Anlamaya yönelik ne tür sorular soruyoruz? Mersin Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-56.
  • Alouf, J. L., & Bentley, M. L. (2003, February). Assessing the ımpact of ınquiry-based science teaching in professional development activities, PK-12. Paper presented at the annual meeeting of the Association of Teacher Educators, Jacksonville, Florida. Retrieved from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED475577.pdf
  • Altay, S. (2022). Bilimin doğası ve sosyobilimsel konular etkinlikleriyle desteklenen araştırmaya dayalı öğretimin dördüncü sınıfların fen öğrenmelerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Arı, Ü. (2017). Yapı iskelesi desteğiyle sorgulamaya dayalı öğretim yönteminin uygulamadaki etkisinin araştırılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Ash, D. (2000). Setting the stage for inquiry. In Foundations, Volume 2: Inquiry: Thoughts, Views, and Strategies for the K-5 Classroom (pp. 63-69). Washington, DC: National Science Foundation.
  • Aşkar, P., Topçu, H. İ., Altun, A., Cırık, İ., & Kandırmaz, M. (Ed.), (2023). K12 beceriler çerçevesi Türkiye bütüncül modeli öğretmen kılavuzu. MEB-UNİCEF. Ankara.
  • Aydemir, Y., & Çiftçi, Ö. (2008). Edebiyat öğretmeni adaylarının soru sorma becerileri üzerine bir araştırma (Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Dergisi, 5(2), 103-115. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13714/166035.
  • Bilir, U. (2015). Fen bilimleri öğretiminde araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme sürecinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Bozkurt, O. (2012). Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 187-200. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19552/208331.
  • Bozkurt, O., Ay, Y., & Fansa, M. (2013). Araştırmaya dayalı öğrenmenin fen başarısı ve fene yönelik tutuma etkisi ile öğretim sürecine yönelik öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 241-256.
  • Büyükalan, Filiz S. (2002). Soru-cevap yöntemine ilişkin öğretimin öğretmenlerin soru sorma düzeyi ve tekniklerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Carnell, B., & Fung, D. (Eds.). (2017). Developing the higher education curriculum: Research-based education in practice. London: UCL Press. https://doi.org/10.14324/111.9781787350878
  • Cevizci, A. (2019). Eğitim felsefesi (7. Baskı). İstanbul: Say Yayınları.
  • Coşkun, L. (2018). İlkokul 4. sınıflarda fen bilimleri dersinin araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımıyla işlenmesi: Bir eylem araştırması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. (H. Ekşi, Çev. Ed.). İstanbul: Edam.
  • Çakıcı, Y., Ürek, H. & Dinçer, E. (2012). İlköğretim öğrencilerinin soru oluşturma becerilerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 43-68. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/en/pub/mersinefd/issue/17379/181469.
  • Çalışkan, H., & Turan, R. (2008). Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde akademik başarıya ve kalıcılık düzeyine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 603-627.
  • Çavuşlu, Z. (2014). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının araştıma-sorgulamaya dayalı öğretim hakkındaki görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Çelik, K. (2012). Canlılarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesinin araştırmaya dayalı öğrenme yöntemi ile işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Dilbaz, G. A., Yelken, T. Y., & Özgelen, S. (2013). Araştırma temelli öğrenmenin ilköğretim öğrencileri üzerindeki etkileri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 89-103.
  • Dindar, H., & Demir, M. (2006). Beşinci sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi dersi sınav sorularının Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 87-96. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6752/90792.
  • Dochartaigh, N. Ó. (2012). Internet research skills. Sage.
  • Duran, M., & Dökme, İ. (2018). Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının kavramsal anlama düzeyi ve bazı öğrenme çıktıları üzerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 545-563.
  • Duran, M. (2015). Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına dayalı etkinliklerin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri üzerine etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 32, 399-420.
  • Durna, U., & Demirel, Y. (2008). Bilgi yönetiminde bilgiyi anlamak. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 0(30), 129-156.
  • Ecevit, T., Balcı, N., Yıldız, M., & Sayan, B. (2021). İlkokul düzeyindeki araştırma sorgulama, argümantasyon ve STEM temelli uygulamalarının tematik içerik analizi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,18(1) 1100-1129.
  • Edelson, D. C., Gordin, D. N., & Pea, R. D. (1999). Addressing the challenges of inquiry-based learning through technology and curriculum design. Journal of the Learning Sciences, 8(3-4), 391-450.
  • Ekici, S., & Özenç Uçak, N. (2012). İlköğretim öğrencilerinin internet’te bilgi arama davranışları. Türk Kütüphaneciliği, 26(1), 78-96.
  • Erdoğan, T. (2017). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ve öğretmenlerinin Türkçe dersine ilişkin sordukları soruların yenilenmiş Bloom taksonomisi açısından görünümü. Eğitim ve Bilim, 42(192), 173-19.
  • Fırat, M., & Kurt, A. A. (2015). Development and application of internet information pollution scale/İnternet’te bilgi kirliliği ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(1), 89-103.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M. B. & Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gültekin, M. (2015). Çocuğun yaşamından dünyaya açılan pencere: Hayat bilgisi öğretim programı. M. Gültekin (Ed.), Hayat bilgisi öğretimi (15-42). Ankara: Nobel.
  • Hepworth, M., & Walton, G. (2009). Teaching information literacy for inquiry-based learning. Elsevier.
  • Hotaman, D. (2008). Yeni ilköğretim programının kazandırmayı öngördüğü temel becerilerin öğretmen, veli ve öğrenci algıları doğrultusunda değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • IB. (2017). Uluslararası Bakalorya (IB) eğitimi nedir? Birleşik Krallık: International Baccalaureate Organization. Retrieved from: https://www.ibo.org/contentassets/76d2b6d4731f44ff800d0d06d371a892/what-is-an-ib-education-2017-tr.pdf
  • Kanatlı Öztürk, F. (2018). Çokkültürlü eğitim çerçevesinde hazırlanan etkinliklerle farklılıklara saygı değeri ve araştırma becerisi geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Karakuş, M. (2001). Eğitim ve yaratıcılık. Eğitim ve Bilim, 26(119), 3-7.
  • Karamustafaoğlu, S., & Havuz, A. C. (2016). Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme ve etkililiği/ınquiry based learning and ıts effectiveness. International Journal of Assessment Tools İn Education (Ijate), 3(1), 40-54.
  • Kaya, B. (2009). Araştırma temelli öğretim ve bilimsel tartışma yönteminin ilköğretim öğrencilerinin asitler ve bazlar konusunu öğrenmesi üzerine etkilerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Keçeci, G. (2014). Araştırma ve sorgulamaya dayalı fen öğretiminin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Kidman, G., & Casinader, N. (2017). Inquiry-based teaching and learning across disciplines. London: Palgrave Pivot, 10, 978-1.
  • Kültür Bakanlığı (1936). İlkokul programı. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Kültür Bakanlığı (1948). İlkokul programı. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Llewellyn, D. (2007). Inquire within: implementing inquiry-based science standards in grades 3-8. (2nd ed.) Thousand Oaks, CA: Corwin Press, Inc.
  • MEB. (1968). İlkokul programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (1997). İlköğretim okulu Hayat Bilgisi programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2005). İlköğretim hayat bilgisi dersi (1,2, 3. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB. (2009). İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara.
  • MEB. (2015). İlkokul Hayat Bilgisi Dersi (İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara. Retrieved from: https://kirikkale.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_08/27110255_evrak155952884962350592_para1.pdf .
  • MEB. (2018). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı (İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflar). Ankara. Retrieved from: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018122171428547-HAYAT%20B%C4%B0LG%C4%B0S%C4%B0%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI.pdf
  • Obwegeser, N., & Papadopoulos, P. M. (2016). Integrating research and teaching in the IS classroom: Benefits for teachers and students. Journal of Information Systems Education, 27(4), 249-258.
  • Ödün Başkıran, S. (2022). Günlüklerle desteklenmiş araştırmaya dayalı öğretim stratejisinin biyoloji programı öğrenme çıktıları üzerine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Özdemir, O., & Işık, H. (2015). Effect of inquiry-based science activities on prospective elementary teachers' use of science process skills and inquiry strategies. Journal Of Turkish Science Education, 12(1), 43-56.
  • Pala, Ş. M. & Başıbüyük, A. (2019). Matematik becerisinin sosyal bilgiler derslerindeki harita grafik ve tablo okuma becerilerine etkisi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3 (1), 41-56. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sbyy/issue/46969/573702
  • Sarı, K. & Ören, F. Ş. (2020). Araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Bir meta analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 540-555. DOI: 10.9779/pauefd.460168.
  • Savaşkan, V. (2013). Soru sormanın tarihi gelişimi, amaçları ve öğretim sürecinde önemi. Journal Of Qafqaz Unıversıty- Phılology and Pedagogy, 1(1), 49-55.
  • Şengül, S. & Budak, E. B. (2017). 7. sınıf öğrencilerinin ölçüsel tahmin beceri ve stratejilerinin üstbilişsel bilgi bağlamında incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 149-160. DOI: 10.17755/esosder.1250239.
  • Taşdemir, A., Demirbaş, M., & Bozdoğan, A. E. (2005). Fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin grafik yorumlama becerilerini geliştirmeye yönelik etkisi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 81–91.
  • Tatar, N., & Kuru, M. (2006). Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 147-158.
  • Tekindur, A. (2022). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının dördüncü sınıf öğrencilerinin fen başarısına, araştırma ve bilimsel yazma becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Tsivitanidou, O. E., Gray, P., Rybska, E., Louca, L., & Constantinou, C. P. (Eds.). (2018). Professional development for inquiry-based science teaching and learning. Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-91406-0
  • Tuncer, Ö. (2009). İlköğretim 3. Sınıf hayat bilgisi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Uçar, K. (2004). Milli eğitim politikalarının hayat bilgisi ders kitaplarına yansıması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yalçınalp, S., & Aşkar, P. (2003). Öğrencilerin bilgi arama amacıyla interneti kullanım biçimlerinin incelenmesi. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 101-107. Retrieved from: http://www.tojet.net/articles/v2i4/2415.pdf
  • Yıldırım, M., & Altan, S. T. (2017). Araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (38), 71-89.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurtbakan, E. (2022). İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yenilenmiş Bloom taksonomisine göre soru sorma becerilerinin karşılaştırılması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(3), 843-865. DOI: 10.37217/tebd.1106775
  • Yürümezoğlu, K. (2008). Fen öğretiminde sorunsalın önemi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(10), 15-24. Retrieved from: https://www.hayefjournal.org/Content/files/sayilar/99/15.pdf
There are 70 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Curriculum Development in Education
Journal Section Research Articles
Authors

Fatmanur Bağdatlı Sarıboğa 0000-0003-2332-3526

Esra Örs 0000-0001-5011-7205

Ahmet Şimşek 0000-0003-3591-8180

Early Pub Date November 1, 2023
Publication Date December 28, 2023
Acceptance Date October 23, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Bağdatlı Sarıboğa, F., Örs, E., & Şimşek, A. (2023). An Action Research on the Development of Research and Formatting Data as a Table Skills through Research-Based Teaching in Life Studies Course. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 5(2), 685-709. https://doi.org/10.51535/tell.1327715

2617220107