Araştırmada
ilköğretim 4. Sınıf uzunlukları ölçme konusunda Gerçekçi Matematik Eğitimi
(GME) ile işlenen derse yönelik olarak öğrencilerin görüşleri alınmak
istenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz
kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı içinde Samsun’da bir
devlet okulunda öğrenim görmekte olan 23 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.
Katılımcılara uzunlukları ölçme konusunda GME ile matematik öğretimi uygulanmış
ve ardından yarı yapılandırılmış görüşme formları verilmiştir. Bu formlar
aracılığı ile katılımcıların bu süreçte derse yönelik tutum, ilgi ve
başarılarının nasıl etkilendiği, sınıf ortamında bir farklılık oluşturup
oluşturmadığı, derse karşı ilgilerinin değişip değişmediği belirlemeye
çalışılmıştır. Görüşme formundan elde edilen nitel veriler incelenerek
kategorilere ayrılmış, tablolar oluşturulmuş, frekans ve yüzde değerleri
hesaplanmıştır. GME etkinlikleri içeren öğretim sonrasında, öğrenciler genel
olarak matematik dersini daha çok sevdiklerini, dersten daha çok keyif
aldıklarını, etkinlikleri çok beğendiklerini, konuyu daha iyi anladıklarını ve
derse daha çok katılmaya başladıklarını ifade etmişlerdir. Sınıf ortamına
yönelik görüşler kategorisine ait sorulardan elde edilen bulgulara göre GME
etkinlikleri içeren öğretim sonrası için genel olarak öğrenciler fikir
alışverişi yaparak ve yardımlaşarak konuyu daha iyi öğrendiklerini, derse
katılımın ve derse olan ilgilerinin arttığını ve sınıf ortamının eğlenceli
olduğunu belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | June 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 3 |