Bu araştırmanın amacı, yazma güçlüğü olan ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım hatalarını tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubu, yazma güçlüğü sorunu yaşayan 10 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıyla desenlenmiştir. Öğrencilerin belirlenmesinde Türkçe ders kitaplarından, Türkçe defterlerinden, ev ödevlerinden ve öğretmen görüşlerinden yararlanılmıştır. Öğrencilere belirlenen yazma yönergesi hakkında bir hikâye yazdırılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Öğrencilerin yaptığı hatalar; “Anlama Dayalı Yazılı Anlatım Hataları” ve “Yapıya Dayalı Yazılı Anlatım Hataları” başlıkları altında sınıflandırılarak incelenmiştir. Yazma güçlüğü yaşayan öğrencilerin hikâyelerinde anlama dayalı 41 yazılı anlatım hatası tespit edilmiştir. Bu hataların %12’si eksik/yarım cümle, %22’si mantık ve sıralama, %34’ü yanlış sözcük seçimi, %20’si söz dizimi hatası, %12’si ise sözcük tekrarı ile ilgili hatalardır. Yapıya dayalı olarak da 260 yazılı anlatım hatası tespit edilmiştir. Bunların %31’i sözcüklerin yanlış yazımı, %6,5’i özne-yüklem uyumsuzluğu, %7,5’i öge eksikliği, %27’si büyük/küçük harf kullanımı, %28’i ise noktalama işaretlerinin kullanımı ile ilgili hatalardır. Elde edilen bulgulardan hareketle önerilerde bulunulmuştur.
In this study, it was aimed to determine writing expression errors of primary school fourth grade students with writing difficulties. 10 fourth grade primary school students who had writing difficulties participated in this study. Case study, one of the qualitative research methods, was used in the research. Participants were determined by using Turkish textbooks, Turkish notebooks, homework and teacher opinions. In the study, students were asked to write a story about the determined writing instruction. Content analysis technique was used in the analysis of the obtained data. Errors made by students; it has been classified and analyzed under the headings of “Comprehension Written Expression Errors” and “Structural Written Expression Errors”. In total, 41 comprehension written expression errors were detected in stories of students with writing difficulties. 12% of the errors are incomplete/half sentence, 22% are logic and order, 34% are wrong word choice, 20% are syntax errors and 12% are related to word repetition. In addition, 260 structural written expression errors were detected in stories of students with writing difficulties. Of these, 31% are misspellings of words, 6,5% are subject-verb mismatch, 7,5% are missing items, 27% are capitalization errors, and 28% are errors related to the use of punctuation marks. Suggestions were made based on the findings obtained.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2022 |
Submission Date | July 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 15 |