Fikri mülkiyet hakları günümüzde ekonomik ve
hukuki açıdan önem kazanmıştır. Ekonomik değeri olan fikri mülkiyet haklarının
üzerindeki hak sahipliğinin tanınması ve bu hakların özel kanunlarla
korunması, bu hakların başka biri tarafından tescilli veya tescilsiz olarak
kullanılması ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu gelişmeler ticari hayatta markaların
birlikte var olma sözleşmesi, lisans sözleşmesi gibi sözleşmelerin görülmesine
neden olmuştur. Markaların kullanımının yaygınlaşmasına bağlı olarak, aynı
veya benzer markaların aynı veya farklı piyasalarda, aynı ya da farklı türdeki
mal veya hizmetlerde herhangi bir hukuksal sorun yaşamadan birlikte
kullanılmasının önemi artmaktadır. Türk hukukunda markaların birlikte var olma
sözleşmesi ilk kez Sınai Mülkiyet Kanununda, marka başvurusunun tesciline
muvafakat etme şeklinde genel olarak düzenlenmiştir. Bu durum, markaların
birlikte var olma sözleşmesinin hukuki niteliğinin ve unsurlarının
belirlenmesini gerekli kılmıştır.
Subjects | Law in Context |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Submission Date | October 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |