Bu tanımlayıcı ve kesitsel araştırma 7-14 Haziran 2002 tarihleri arasında Konya Hasanköy Sağlık Ocağıbölgesindeki 680 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu çalışmada ilköğretim 1. sınıf öğrencilerindeki önemli sağlıksorunları ve bunların okul başarısına olan etkisinin saptanması amaçlanmıştır.Araştırma bölgedeki ikisi köy, sekizi şehir ilkokulu olmak üzere toplam on ilköğretim okulunda yapılmıştır. Anketformları uygulandıktan sonra intörn doktorlar tarafından öğrencilerin muayeneleri yapılmıştır. Öğrencilerin okulbaşarıları ve davranış problemleri hakkındaki bilgiler öğretmenlerinden alınmıştır. Alınan kapiller kanlar okuldasantrifüj edilerek elde edilen hematokrit değerleri Dünya Sağlık Örgütünün belirlediği anemi kriterlerine göredeğerlendirilmiştir. Görme keskinliğini tespit etmek için Snellen eşelinden yararlanılmıştır.Araştırmaya katılan öğrencilerin %48.4’ü 329 kız, %51.6’sı 351 erkektir. Öğrencilerin %67.4’ü 458 yediyaşında, %31.3’ü 213 yedi yaşın üstünde, %1.3’ü 9 yedi yaşın altındadır. Öğrencilerde en sık saptanan ilk üçpatoloji sırası ile %65.7 diş çürükleri, %17.4 görme keskinliğinde azalma, %17.4 ruhsal sorunlar olarak saptanmıştır.Diğer sağlık problemlerinin sıklığı ise aşağıdaki gibi saptanmıştır: Şaşılık %2.5, işitme azlığı %1.0, kalpteüfürüm %1.9, ortopedik problemler %1.7, inmemiş testis %2.6, inguinal herni %2.6, hipospadias %0.9, anemi %2.6.Ortalama hematokrit değeri 38.58 ± 2.84 olarak saptanmıştır. Aneminin köy okulunda okuyan öğrencilerde kentokullarında okuyan öğrencilerden daha fazla olduğu saptanmıştır p
This descriptive and cross-sectional study was performed between 7-14 june 2002, by screening 680 studentsin Hasanköy Health District in Konya. The aim of the study was to evaluate important health problems amongstudents at the first class of primary schools and their impact on education.Two village and eigth city schools located in the field of the Health service district were involved to the study.A questionary was applied to the school children. The behavioral problems and their school succeses were asked totheir teachers. Anemia was detected by measuring the hematocrite values and compared with WHO criteria. Snellentest was used to evaluate the visual loss. 48.4% of the students were 329 female, 51.6% of the students were 351 male. 67.4% of the students 458 were seven years old, 31.3% of them 213 were above and 1.3% 9 werebelow. According to our results the most frequent problems among primary school children were 65.7% dentaldiseases, 17.4% visual loss and 17.4% behavioural difficulties. Prevalence of the other health problems wereas following strabismus 2.5%, defective hearing 1.0%, heart murmurs 1.9%, physically handicapped children1.7%, cryptorchidism 2.6%, inguinal hernia 2.6%, hypospadias 0.9%, anemia %2.6. Mean hematocrit level was35.58 ± 2.84. The prevelance of anemia was higher among the village students than city students p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 60 Issue: 3 |