Son yıllarda, oldukça düşük frekanslı elektromanyetik alanın halk sağlığı üzerindeki olası etkileri, giderek ilgiçekici bir hale gelmiştir. Genellikle elektromanyetik alan, yüksek gerilim hatları civarında oluşurken, evlerimizdeve iş yerlerimizde günlük olarak kullandığımız saç kurutma makinesi ve televizyon gibi elektrikli cihazlarda elektromanyetik alan kaynağıdır. Bu çalışmada, 50 Hz frekanslı 30 T elektromanyetik alanın Saccharomycescerevisiaetüründeki transkripsiyon ve translasyon sistemleri ile organizmanın üremesi üzerine etkileri araştırılmıştır.Elektromanyetik alan, Helmholtz Çemberi aracılığı ile oluşturulmuş ve alan düzeyi 50 Hz, 30 T özellikle günlükhayatta insanların maruz kalabileceği bir dozda seçilmiştir. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, elektromanyetikalan maya hücrelerinin toplam mRNA düzeyi ve protein miktarında azalmaya yol açmış ve aynı zamanda hücrelerinçoğalma hızını düşürmüştür. Elde edilen sonuçlar, elektromanyetik alanın biyolojik etkilerine dair molekülermekanizmaların henüz tam olarak açıklanmamış olması nedeniyle önemlidir
Recently, the possible effects of extremely low frequency electromagnetic fields on the public health havebecome an interesting subject. Electromagnetic fields generally occur around the high voltage lines and also someelectrical machines, such as fun and TV, used routinely at home and offices. In this study, the effects of 50 Hzfrequency 30 T electromagnetic fields on the transcription and translation properties of Saccharomyces cerevisiaecells, and growth of the organism were investigated. Electromagnetic fields were generated with Helmholtz coil andits level 50 Hz, 30 T was especially selected in a range to which human beings could be exposed in their daily life.As a result, electromagnetic fields decreased total mRNA level and protein amount of the yeast cells and alsoreduced the reproduction speed. The results obtained in this study are important, since the molecular mechanismsof the biological effects of electromagnetic fields have not been completely understood yet
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 61 Issue: 1 |