Günümüzde ürünlerin piyasadaki arzedilebilirlilik süreleri kısaldıkça, rakiplere karşı üstünlük sağlanabilmesi için yeni ürünlerin en kısa süre içinde piyasaya sunulması giderek daha da çok gereklilik göstermeye başlamıştır. Buna ek olarak yeni ürünlerin özelliklerinin tayininde de piyasanın taleplerinin takip edilmesi başarı için önemli bir etkendir. Bu sebeplerden dolayı firmalar, ArGe Gruplarına müşteri taleplerini ulaştırabilmek adına sürekli yeni yöntemler aramaktadır. Müşteri ihtiyaçları aynı zamanda kalite açısından da önemli bir unsur olduklarından dolayı, müşteri beklentilerinin teknik tanımlamalar ile örtüşmesi de gereklilik arz etmektedir. Bu çalışmada Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY), firmaların dinamik pazar koşullarına adapte olabilmesi için stratejik bir pazarlama aracı olarak sunulmaktadır. Ayrıca çalışma kapsamındaki bu metodoloji Türk buzdolabı pazarındaki bir uygulama örneği ile de desteklenmektedir. Bu amaçla hazırlanan anket ile toplanan bilgiler teknik ihtiyaçların tanımlanmasında kullanılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2006 |
Submission Date | August 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 5 Issue: 10 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.