Bu çalışmada, bir firmanın pastane satış verileri üzerinde veri madenciliği uygulamak için birliktelik kuralları ile bir yazılım tasarlanmıştır. Veritabanlarında bilgi keşfi sürecindeki işlemler gerçekleştirilmiştir.Veri seçme işlemi ile operasyon veritabanından uygulama veritabanına veriler transfer edilmiştir. Veritabanı içindeki veriler üzerinde veri önişleme ve veri indirgeme süreçleri uygulanarak veri madenciliğine uygun veri seti elde edilmiştir. Tasarlanan yazılımda, Apriori algoritması kullanılmıştır. Uygulanan Apriori algoritması ile farklı zaman dilimi, farklı satış lokasyonu girdi değerleri doğrultusunda birlikte satın alınan ürünler ile ilgili bağıntılar olduğu gözlemlenmiştir. Genelde aynı ürün grubuna ait ürünlerin, en sık birlikte satın alınan ürünler olduğu görülmüştür. Yazılımın özel tasarımının sağladığı imkan ile yazılımının çalışması esnasında algoritmanın her aşaması izlenebilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2007 |
Submission Date | August 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 6 Issue: 12 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.