Research Article
BibTex RIS Cite

SİBER GÜVENLİK ALANINDA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEK İÇİN BAYRAĞI YAKALA YARIŞMASI YAKLAŞIMI

Year 2024, Volume: 23 Issue: 46, 292 - 318, 27.12.2024
https://doi.org/10.55071/ticaretfbd.1529412

Abstract

Kara, deniz, hava ve uzay, savaşın dört boyutu olarak kabul edilir. Görece yakın sayılacak bir dönemde harbin beşinci boyutu olarak kabul edilen siber uzay, kendisinden önce anılan dört boyutu da etkileme kapasitesine sahiptir. Günümüz çatışmalarının ve dahi savaşların etkili bir aktörü olan bu sahadaki etkin duruşun sağlanması ise kuşkusuz nitelikli insan gücünün varlığıyla olasıdır. Siber güvenlik gibi disiplinler arasılığı bünyesinde barındıran bir alanda profesyonel düzeyde uzman yetiştirmenin zorluğu bilinmektedir. Siber güvenliğin eğitim yaklaşımında ise alanın dinamiklerine uygun bir metodoloji ortaya konması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın sonucunda varılan noktada ulusal güvenliğin yeni bir unsuru olan siber uzaya devletlerin kamu ve ordu düzeyinde verdiği önceliklerle siber güvenlik eğitiminin aynı zamanda bir devlet politikası olduğu görülmüştür. Bu noktada siber güvenlikte nitelikli iş gücünün yetiştirilmesine yönelik yaklaşımların dünyada ve Türkiye’deki yerini araştırmanın yanı sıra bir eğitim önermesine de bu çalışmada yer verilmektedir.

Thanks

Ülkemizin ilk siber güvenlik lisesi olan Teknopark İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerine araştırma boyunca sağladıkları destekten dolayı teşekkür ederiz.

References

  • Albert, R. T., & Wallingford, J. L. (2010). Cyber Defense Competitions-Educating for Prevention. Proceedings of the 2010 ASCUE Summer Conference, (s. 22-30). North Myrtle Beach, SC, USA.
  • Aydın, E. (2022). Mavi Vatan, Gök Vatan ile Siber Vatan Söz Öbeklerinin Anlamları ve Oluşturulma Yöntemleri. The Journal of Turkic Language and Literature Surveys (TULLIS), s. 168-178.
  • California Cybersecurity Institute. (2024). Our Supporters. https://cci.calpoly.edu/about-cci/our-supporters adresinden 29 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Canadian Centre for Cyber Security. (2022). An Introduction to the Cyber Threat Environment (2023-2024). Ottawa: Canadian Centre for Cyber Security. https://www.cyber.gc.ca/sites/default/files/ncta-2022-intro-e.pdf adresinden 17 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Carnegie Mellon University CyLab. (2024). Education. https://www.cylab.cmu.edu/education/index.html adresinden 29 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Chase, J. D., & Uppuluri, P. (2022). High School Cybersecurity? Challenge Accepted – Radford University’s RUSecure CTF Contest for High School Students. Journal of The Colloquium for Information Systems Security Education, 9(1), s. 1-6.
  • Cherinka, R., & Prezzama, J. (2015). Innovative Approaches to Building Comprehensive Talent Pipelines: Helping to Grow a Strong and Diverse Professional Workforce. Systemics, Cybernetics and Informatics, 13(6), s. 82-86.
  • Chou, T.-S., & Jones, J. (2018). Developing and Evaluating an Experimental Learning Environment for Cyber Security Education. SIGITE '18: Proceedings of the 19th Annual SIG Conference on Information Technology Education, (s. 92-97). Fort Lauderdale, FL, USA.
  • Chung, K. (2017). Lowering the Barriers to Capture The Flag Administration and Participation. USENIX Workshop on Advances in Security Education. Vancouver, BC, Canada.
  • Chung, K., & Cohen, J. (2014). Learning Obstacles in the Capture The Flag Model. USENIX Summit on Gaming, Games, and Gamification in Security Education. San Diego, CA, USA.
  • Conti, G., Babbitt, T., & Nelson, J. (2011, 5 23). Hacking Competitions and Their Untapped Potential for Security Education. IEEE Security & Privacy, s. 56-59.
  • Cooper, T. T., & Harris, J. T. (2022). Cyber Red Zone: Capture-the-Flag the DoD Way! MODSIM World 2022: Building a Better Tomorrow. Norfolk, VA, USA.
  • Cusak, A. (2023). Case Study: The Impact of Emerging Technologies on Cybersecurity Education and Workforces. Journal of Cybersecurity Education, Research and Practice, s. 1-12.
  • Cyber Patriot. (2024). Elementary School Cyber Education Initiative. https://www.uscyberpatriot.org/Pages/Special%20Initiatives/Elementary-School-Initiative.aspx adresinden 24 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Cyber Patriot. (2024). Sponsors. https://www.uscyberpatriot.org/Pages/About/ Sponsors.aspx adresinden 24 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Cyber Patriot. (2024). What is Cyber Patriot? https://www.uscyberpatriot.org/Pages/ About/What-is-CyberPatriot.aspx adresinden 24 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Cybersecurity and Infrastructure Security Agency. (2024). Cybersecurity Awareness Month. https://www.cisa.gov/cybersecurity-awareness-month adresinden 27 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Davis, A., Leek, T., Zhivich, M., Gwinnup, K., & Leonard, W. (2014). The Fun and Future of CTF. USENIX Summit on Gaming, Games, and Gamification in Security Education. San Diego, CA, USA.
  • Defense News. (2024). Top 100 Defense Companies. https://people.defensenews.com/top-100/ adresinden 29 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Dill, K. J. (2018). Cybersecurity for the Nation: Workforce Development. The Cyber Defense Review, s. 55-64.
  • Eagle, C., & Clark, J. L. (2004). Capture-the-Flag: Learning Computer Security Under Fire. Proceedings from the Sixth Workshop on Education in Computer Security (WECS6), (s. 18-21). Monterey, CA, USA.
  • Ford, V., Siraj, A., Haynes, A., & Brown, E. (2017). Capture the Flag Unplugged: An Offline Cyber Competition. Proceedings of the 2017 ACM SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, (s. 225-230). Seattle Washington, USA.
  • Government of the United Kingdom. (2015, 11 21). National Security Strategy and Strategic Defence and Security Review 2015. https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5a74c796ed915d502d6caefc/52309_Cm_9161_NSS_SD_Review_web_only.pdf adresinden 1 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Haggman, A. (2019). Cyber Wargaming: Finding, Designing, and Playing Wargames for Cyber Security Education. London, UK: Royal Holloway, University of London.
  • Hendrix, M., Al-Sherbaz, A., & Bloom, V. (2016). Game Based Cyber Security Training are Serious Games Suitable for Cybersecurity Training? International Journal of Serious Games, s. 53-61.
  • Katsantonis, M. N., Manikas, A., Mavridis, I., & Gritzalis, D. (2023). Cyber Range Design Framework for Cyber Security Education and Training. International Journal of Information Security, 3(18), s. 1005-1027.
  • Katzcy Consulting. (2016). Cybersecurity Games: Building Tomorrow's Workforce.
  • Küçükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü. (2016). Liseler Arası Bilişim Kampı. https://kucukcekmece.meb.gov.tr/www/liseler-arasi-bilisim-kampi/icerik/708 adresinden 5 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Langner, G., Andriessen, J., Quirchmayr, G., Furnell, S., Scarano, V., & Tokola, T. J. (2021). Poster: The Need for a Collaborative Approach to Cyber Security Education. IEEE European Symposium on Security and Privacy (EuroS&P), (s. 719-721). Vienna, Austria.
  • LeClair, J., Abraham, S., & Shih, L. (2013). An Interdisciplinary Approach to Educating an Effective Cyber Security Workforce. Information Security Curriculum Development Conference, (s. 71-78). Kennesaw, GA, USA.
  • Leune, K., & Petrilli, S. J. (2017). Using Capture-the-Flag to Enhance the Effectiveness of Cybersecurity Education. SIGITE '17: Proceedings of the 18th Annual Conference on Information Technology Education, (s. 47-52). New York, NY, USA.
  • Li, C., & Kulkarni, R. (2016). Survey of Cybersecurity Education through Gamification. ASEE's 123rd Annual Conference & Exposition. News Orleans, LA, USA.
  • Manson, D., Curl, S., & Carlin, A. (2012). CyberPatriot: Exploring University-High School Partnerships. Communications of the IIMA, s. 65-77.
  • Matias, P., Barbosa, P., Cardoso, T. N., Campos, D. M., & Aranha, D. F. (2018, 12). NIZKCTF: A Noninteractive Zero-Knowledge Capture-the-Flag Platform. IEEE Security & Privacy, 16(6), s. 42-51.
  • McGoogan, C. (2015, 10 1). Want to be a GCHQ spy? Play this game. https://www.wired.co.uk/article/cyphinx-cybersecurity-game adresinden 29 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Milli İstihbarat Teşkilatı. (2024). 2023 Yılı Faaliyet Raporu. Ankara. https://mit.gov.tr/uploads/f/znyYgMZdUvDr.PDF adresinden 29 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Milli İstihbarat Teşkilatı. (2024). İstihbarat Sözlüğü. 2 https://www.mit.gov.tr/sozluk.html adresinden 3 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • National Initiative for Cybersecurity Education. (2024). Events. https://niceconference.org/events/ adresinden 20 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Noor Azam, M., & Beuran, R. (2018). Usability Evaluation of Open Source and Online Capture the Flag Platforms. Nomi, Ishikawa, Japan: Japan Advanced Institute of Science and Technology (JAIST).
  • Raman, R., Sunny, S., Pavithran, V., & Achuthan, K. (2014). Framework for Evaluating Capture the Flag (CTF) Security Competitions. IEEE International Conference for Convergence of Technology, (s. 1-5). Pune, India. , Rowe, D. C., Lunt, B. M., & Ekstrom, J. J. (2011). The Role of Cyber-Security in Information Technology Education. SIGITE '11: Proceedings of the 2011 Conference on Information Technology Education, (s. 113-121). West Point, NY, USA.
  • Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı. (2020). TRT Çocuk'ta “Ekip: SİBERAY”. https://www.siberay.com/trt-cocuk-ekranlarinda-ekip-siberay adresinden 10 Nisan 2024 tarihinde alındı.
  • Son, J., Irrechukwu, C., & Fitzgibbons, P. (2012). Virtual Lab for Online Cyber Security Education. Communications of the IIMA, 12(4), s. 81-101.
  • Ster, C. R. (2019). Engaging High School Students Towards a Career in Cybersecurity. San Luis Obispo, CA, USA: California Polytechnic State University.
  • Švábenský, V., Čeleda, P., Vykopal, J., & Brišáková, S. (2020, 12 27). Cybersecurity Knowledge and Skills Taught in Capture the Flag Challenges. Computers & Security, s. 1-14.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı. (2020, 10 20). Siber Zeka Bilgi Yarışması. https://cbddo.gov.tr/haberler/4906/siber-zeka-bilgi-yarismasi adresinden 24 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı. (2023, 7 31). Siber Güvenlik Meslek Yüksekokulları. https://cbddo.gov.tr/sss/siber-myo/ adresinden 4 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı. (2024). Hakkımızda. https://cbddo.gov.tr/hakkimizda/ adresinden 8 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2023). 2024 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı. Ankara.
  • T.C. Milli Savunma Bakanlığı. (2023). Kilitli Kalkan-2023 (Locked Shields-2023) Tatbikatı Başarıyla İcra Edildi. https://www.msb.gov.tr/Basin-ve-Yayin/Aciklamalar/985842bda91d49b7986792203ca5a602 adresinden 3 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı. (2013). Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve 2013-2014 Eylem Planı. Ankara: T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı.
  • T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı. (2020). Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planı (2020-2023). Ankara.
  • Tadjdeh, Y. (2013). Industry, Military Emphasize Need for Cyberwarrior Training as Attacks Increase. National Defense, s. 46-48.
  • Teknopark İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi. (2023). 2015’ten 2020’ye Okulumuzun Kuruluş Öyküsü. Betik(1), s. 48-53.
  • The Economist. (2010). War in the Fifth Domain. https://www.economist.com/ briefing/2010/07/01/war-in-the-fifth-domain adresinden 23 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • The NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence. (2024). Locked Shields. https://ccdcoe.org/exercises/locked-shields/ adresinden 3 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Türkiye Siber Güvenlik Kümelenmesi. (2024). Türkiye Siber Güvenlik Kümelenmesi. https://www.siberkume.org.tr adresinden 24 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Uluç, C. (2017). Liseler Arası Bilişim Kampı: Teknik Liselerde Bilgi Güvenliği Eğitimi Üzerine. İstanbul: Kutlu Yayınevi.
  • Ünal, A. Y. (2017, 1 19). "Siber yıldız" Olmak için 26 Bin Kişi Yarışacak. https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/siber-yildiz-olmak-icin-26-bin-kisi-yarisacak/730467 adresinden 5 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Ünal, A. Y. (2017, 1 19). "Siber Yıldız" Olmak için 26 Bin Kişi Yarışacak. https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/siber-yildiz-olmak-icin-26-bin-kisi-yarisacak/730467 adresinden 5 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Wagner, P. (2023). CyberEducation-By-Design: Devoloping a Framework for Cybersecurity Education at Secondary Education Institutions in Arizona. Dakota, SD, USA: Dakota State University.
  • Werther, J., Zhivich, M., Leek, T., & Zeldovich, N. (2011). Experiences in Cyber Security Education: The MIT Lincoln Laboratory Capture-the-Flag Exercise. 4th Workshop on Cyber Security Experimentation and Test (CSET 11). San Francisco, CA, USA.
  • White, G. B., Williams, D., & Harrison, K. (2010). The CyberPatriot National High School Cyber Defense Competition. IEEE Security & Privacy, 8, s. 59-61.
  • Wi, S., Choi, J., & Cha, S. K. (2018). Git-based CTF: A Simple and Effective Approach to Organizing In-Course Attack-and-Defense Security Competition. ASE ’18: USENIX Advances in Security Education Workshop, (s. 1-9). Baltimore, MD, USA.
  • Yasin, A., Liu, L., Li, T., Wang, J., & Zowghi, D. (2018). Design and Preliminary Evaluation of a Cyber Security Requirements Education Game (SREG). Information and Software Technology, s. 179-200.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2024). Yükseköğretim Program Atlası. https://yokatlas.yok.gov.tr/index.php adresinden 4 Mart 2024 tarihinde alındı.

CAPTURE THE FLAG COMPETITION APPROACH TO EDUCATE QUALIFIED WORKFORCE IN CYBER SECURITY

Year 2024, Volume: 23 Issue: 46, 292 - 318, 27.12.2024
https://doi.org/10.55071/ticaretfbd.1529412

Abstract

The four dimensions of war are land, sea, air and space. In a relatively recent period, the fifth dimension of warfare, cyber space, has been accepted as a fifth dimension of warfare. This has the capacity to affect the four dimensions mentioned before it. It is possible to ensure an effective stance in this field, which is an effective actor in today's conflicts and even wars, with the presence of qualified manpower. It is widely acknowledged that it is challenging to train experts at a professional level in an interdisciplinary field such as cyber security. In the context of cyber security education, it is essential to develop a methodology that aligns with the dynamic nature of the field. This research has revealed that cyber security education is also a state policy, with the priorities set by the states regarding cyber space, which is a novel element of national security at both the public and military levels. In addition to investigating the place of approaches to the training of a qualified labour force in cyber security in the world and in Türkiye, this study also includes an educational proposal.

References

  • Albert, R. T., & Wallingford, J. L. (2010). Cyber Defense Competitions-Educating for Prevention. Proceedings of the 2010 ASCUE Summer Conference, (s. 22-30). North Myrtle Beach, SC, USA.
  • Aydın, E. (2022). Mavi Vatan, Gök Vatan ile Siber Vatan Söz Öbeklerinin Anlamları ve Oluşturulma Yöntemleri. The Journal of Turkic Language and Literature Surveys (TULLIS), s. 168-178.
  • California Cybersecurity Institute. (2024). Our Supporters. https://cci.calpoly.edu/about-cci/our-supporters adresinden 29 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Canadian Centre for Cyber Security. (2022). An Introduction to the Cyber Threat Environment (2023-2024). Ottawa: Canadian Centre for Cyber Security. https://www.cyber.gc.ca/sites/default/files/ncta-2022-intro-e.pdf adresinden 17 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Carnegie Mellon University CyLab. (2024). Education. https://www.cylab.cmu.edu/education/index.html adresinden 29 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Chase, J. D., & Uppuluri, P. (2022). High School Cybersecurity? Challenge Accepted – Radford University’s RUSecure CTF Contest for High School Students. Journal of The Colloquium for Information Systems Security Education, 9(1), s. 1-6.
  • Cherinka, R., & Prezzama, J. (2015). Innovative Approaches to Building Comprehensive Talent Pipelines: Helping to Grow a Strong and Diverse Professional Workforce. Systemics, Cybernetics and Informatics, 13(6), s. 82-86.
  • Chou, T.-S., & Jones, J. (2018). Developing and Evaluating an Experimental Learning Environment for Cyber Security Education. SIGITE '18: Proceedings of the 19th Annual SIG Conference on Information Technology Education, (s. 92-97). Fort Lauderdale, FL, USA.
  • Chung, K. (2017). Lowering the Barriers to Capture The Flag Administration and Participation. USENIX Workshop on Advances in Security Education. Vancouver, BC, Canada.
  • Chung, K., & Cohen, J. (2014). Learning Obstacles in the Capture The Flag Model. USENIX Summit on Gaming, Games, and Gamification in Security Education. San Diego, CA, USA.
  • Conti, G., Babbitt, T., & Nelson, J. (2011, 5 23). Hacking Competitions and Their Untapped Potential for Security Education. IEEE Security & Privacy, s. 56-59.
  • Cooper, T. T., & Harris, J. T. (2022). Cyber Red Zone: Capture-the-Flag the DoD Way! MODSIM World 2022: Building a Better Tomorrow. Norfolk, VA, USA.
  • Cusak, A. (2023). Case Study: The Impact of Emerging Technologies on Cybersecurity Education and Workforces. Journal of Cybersecurity Education, Research and Practice, s. 1-12.
  • Cyber Patriot. (2024). Elementary School Cyber Education Initiative. https://www.uscyberpatriot.org/Pages/Special%20Initiatives/Elementary-School-Initiative.aspx adresinden 24 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Cyber Patriot. (2024). Sponsors. https://www.uscyberpatriot.org/Pages/About/ Sponsors.aspx adresinden 24 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Cyber Patriot. (2024). What is Cyber Patriot? https://www.uscyberpatriot.org/Pages/ About/What-is-CyberPatriot.aspx adresinden 24 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Cybersecurity and Infrastructure Security Agency. (2024). Cybersecurity Awareness Month. https://www.cisa.gov/cybersecurity-awareness-month adresinden 27 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Davis, A., Leek, T., Zhivich, M., Gwinnup, K., & Leonard, W. (2014). The Fun and Future of CTF. USENIX Summit on Gaming, Games, and Gamification in Security Education. San Diego, CA, USA.
  • Defense News. (2024). Top 100 Defense Companies. https://people.defensenews.com/top-100/ adresinden 29 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Dill, K. J. (2018). Cybersecurity for the Nation: Workforce Development. The Cyber Defense Review, s. 55-64.
  • Eagle, C., & Clark, J. L. (2004). Capture-the-Flag: Learning Computer Security Under Fire. Proceedings from the Sixth Workshop on Education in Computer Security (WECS6), (s. 18-21). Monterey, CA, USA.
  • Ford, V., Siraj, A., Haynes, A., & Brown, E. (2017). Capture the Flag Unplugged: An Offline Cyber Competition. Proceedings of the 2017 ACM SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, (s. 225-230). Seattle Washington, USA.
  • Government of the United Kingdom. (2015, 11 21). National Security Strategy and Strategic Defence and Security Review 2015. https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5a74c796ed915d502d6caefc/52309_Cm_9161_NSS_SD_Review_web_only.pdf adresinden 1 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Haggman, A. (2019). Cyber Wargaming: Finding, Designing, and Playing Wargames for Cyber Security Education. London, UK: Royal Holloway, University of London.
  • Hendrix, M., Al-Sherbaz, A., & Bloom, V. (2016). Game Based Cyber Security Training are Serious Games Suitable for Cybersecurity Training? International Journal of Serious Games, s. 53-61.
  • Katsantonis, M. N., Manikas, A., Mavridis, I., & Gritzalis, D. (2023). Cyber Range Design Framework for Cyber Security Education and Training. International Journal of Information Security, 3(18), s. 1005-1027.
  • Katzcy Consulting. (2016). Cybersecurity Games: Building Tomorrow's Workforce.
  • Küçükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü. (2016). Liseler Arası Bilişim Kampı. https://kucukcekmece.meb.gov.tr/www/liseler-arasi-bilisim-kampi/icerik/708 adresinden 5 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Langner, G., Andriessen, J., Quirchmayr, G., Furnell, S., Scarano, V., & Tokola, T. J. (2021). Poster: The Need for a Collaborative Approach to Cyber Security Education. IEEE European Symposium on Security and Privacy (EuroS&P), (s. 719-721). Vienna, Austria.
  • LeClair, J., Abraham, S., & Shih, L. (2013). An Interdisciplinary Approach to Educating an Effective Cyber Security Workforce. Information Security Curriculum Development Conference, (s. 71-78). Kennesaw, GA, USA.
  • Leune, K., & Petrilli, S. J. (2017). Using Capture-the-Flag to Enhance the Effectiveness of Cybersecurity Education. SIGITE '17: Proceedings of the 18th Annual Conference on Information Technology Education, (s. 47-52). New York, NY, USA.
  • Li, C., & Kulkarni, R. (2016). Survey of Cybersecurity Education through Gamification. ASEE's 123rd Annual Conference & Exposition. News Orleans, LA, USA.
  • Manson, D., Curl, S., & Carlin, A. (2012). CyberPatriot: Exploring University-High School Partnerships. Communications of the IIMA, s. 65-77.
  • Matias, P., Barbosa, P., Cardoso, T. N., Campos, D. M., & Aranha, D. F. (2018, 12). NIZKCTF: A Noninteractive Zero-Knowledge Capture-the-Flag Platform. IEEE Security & Privacy, 16(6), s. 42-51.
  • McGoogan, C. (2015, 10 1). Want to be a GCHQ spy? Play this game. https://www.wired.co.uk/article/cyphinx-cybersecurity-game adresinden 29 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Milli İstihbarat Teşkilatı. (2024). 2023 Yılı Faaliyet Raporu. Ankara. https://mit.gov.tr/uploads/f/znyYgMZdUvDr.PDF adresinden 29 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Milli İstihbarat Teşkilatı. (2024). İstihbarat Sözlüğü. 2 https://www.mit.gov.tr/sozluk.html adresinden 3 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • National Initiative for Cybersecurity Education. (2024). Events. https://niceconference.org/events/ adresinden 20 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Noor Azam, M., & Beuran, R. (2018). Usability Evaluation of Open Source and Online Capture the Flag Platforms. Nomi, Ishikawa, Japan: Japan Advanced Institute of Science and Technology (JAIST).
  • Raman, R., Sunny, S., Pavithran, V., & Achuthan, K. (2014). Framework for Evaluating Capture the Flag (CTF) Security Competitions. IEEE International Conference for Convergence of Technology, (s. 1-5). Pune, India. , Rowe, D. C., Lunt, B. M., & Ekstrom, J. J. (2011). The Role of Cyber-Security in Information Technology Education. SIGITE '11: Proceedings of the 2011 Conference on Information Technology Education, (s. 113-121). West Point, NY, USA.
  • Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı. (2020). TRT Çocuk'ta “Ekip: SİBERAY”. https://www.siberay.com/trt-cocuk-ekranlarinda-ekip-siberay adresinden 10 Nisan 2024 tarihinde alındı.
  • Son, J., Irrechukwu, C., & Fitzgibbons, P. (2012). Virtual Lab for Online Cyber Security Education. Communications of the IIMA, 12(4), s. 81-101.
  • Ster, C. R. (2019). Engaging High School Students Towards a Career in Cybersecurity. San Luis Obispo, CA, USA: California Polytechnic State University.
  • Švábenský, V., Čeleda, P., Vykopal, J., & Brišáková, S. (2020, 12 27). Cybersecurity Knowledge and Skills Taught in Capture the Flag Challenges. Computers & Security, s. 1-14.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı. (2020, 10 20). Siber Zeka Bilgi Yarışması. https://cbddo.gov.tr/haberler/4906/siber-zeka-bilgi-yarismasi adresinden 24 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı. (2023, 7 31). Siber Güvenlik Meslek Yüksekokulları. https://cbddo.gov.tr/sss/siber-myo/ adresinden 4 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı. (2024). Hakkımızda. https://cbddo.gov.tr/hakkimizda/ adresinden 8 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2023). 2024 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı. Ankara.
  • T.C. Milli Savunma Bakanlığı. (2023). Kilitli Kalkan-2023 (Locked Shields-2023) Tatbikatı Başarıyla İcra Edildi. https://www.msb.gov.tr/Basin-ve-Yayin/Aciklamalar/985842bda91d49b7986792203ca5a602 adresinden 3 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı. (2013). Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve 2013-2014 Eylem Planı. Ankara: T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı.
  • T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı. (2020). Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planı (2020-2023). Ankara.
  • Tadjdeh, Y. (2013). Industry, Military Emphasize Need for Cyberwarrior Training as Attacks Increase. National Defense, s. 46-48.
  • Teknopark İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi. (2023). 2015’ten 2020’ye Okulumuzun Kuruluş Öyküsü. Betik(1), s. 48-53.
  • The Economist. (2010). War in the Fifth Domain. https://www.economist.com/ briefing/2010/07/01/war-in-the-fifth-domain adresinden 23 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • The NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence. (2024). Locked Shields. https://ccdcoe.org/exercises/locked-shields/ adresinden 3 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Türkiye Siber Güvenlik Kümelenmesi. (2024). Türkiye Siber Güvenlik Kümelenmesi. https://www.siberkume.org.tr adresinden 24 Şubat 2024 tarihinde alındı.
  • Uluç, C. (2017). Liseler Arası Bilişim Kampı: Teknik Liselerde Bilgi Güvenliği Eğitimi Üzerine. İstanbul: Kutlu Yayınevi.
  • Ünal, A. Y. (2017, 1 19). "Siber yıldız" Olmak için 26 Bin Kişi Yarışacak. https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/siber-yildiz-olmak-icin-26-bin-kisi-yarisacak/730467 adresinden 5 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Ünal, A. Y. (2017, 1 19). "Siber Yıldız" Olmak için 26 Bin Kişi Yarışacak. https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/siber-yildiz-olmak-icin-26-bin-kisi-yarisacak/730467 adresinden 5 Mart 2024 tarihinde alındı.
  • Wagner, P. (2023). CyberEducation-By-Design: Devoloping a Framework for Cybersecurity Education at Secondary Education Institutions in Arizona. Dakota, SD, USA: Dakota State University.
  • Werther, J., Zhivich, M., Leek, T., & Zeldovich, N. (2011). Experiences in Cyber Security Education: The MIT Lincoln Laboratory Capture-the-Flag Exercise. 4th Workshop on Cyber Security Experimentation and Test (CSET 11). San Francisco, CA, USA.
  • White, G. B., Williams, D., & Harrison, K. (2010). The CyberPatriot National High School Cyber Defense Competition. IEEE Security & Privacy, 8, s. 59-61.
  • Wi, S., Choi, J., & Cha, S. K. (2018). Git-based CTF: A Simple and Effective Approach to Organizing In-Course Attack-and-Defense Security Competition. ASE ’18: USENIX Advances in Security Education Workshop, (s. 1-9). Baltimore, MD, USA.
  • Yasin, A., Liu, L., Li, T., Wang, J., & Zowghi, D. (2018). Design and Preliminary Evaluation of a Cyber Security Requirements Education Game (SREG). Information and Software Technology, s. 179-200.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2024). Yükseköğretim Program Atlası. https://yokatlas.yok.gov.tr/index.php adresinden 4 Mart 2024 tarihinde alındı.
There are 65 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Information Systems Development Methodologies and Practice, Information Security and Cryptology, Cybersecurity and Privacy (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Cafer Uluç 0000-0003-4756-5757

Can Eyüpoğlu 0000-0002-6133-8617

Publication Date December 27, 2024
Submission Date August 6, 2024
Acceptance Date September 18, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 23 Issue: 46

Cite

APA Uluç, C., & Eyüpoğlu, C. (2024). SİBER GÜVENLİK ALANINDA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEK İÇİN BAYRAĞI YAKALA YARIŞMASI YAKLAŞIMI. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 23(46), 292-318. https://doi.org/10.55071/ticaretfbd.1529412
AMA Uluç C, Eyüpoğlu C. SİBER GÜVENLİK ALANINDA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEK İÇİN BAYRAĞI YAKALA YARIŞMASI YAKLAŞIMI. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. December 2024;23(46):292-318. doi:10.55071/ticaretfbd.1529412
Chicago Uluç, Cafer, and Can Eyüpoğlu. “SİBER GÜVENLİK ALANINDA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEK İÇİN BAYRAĞI YAKALA YARIŞMASI YAKLAŞIMI”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 23, no. 46 (December 2024): 292-318. https://doi.org/10.55071/ticaretfbd.1529412.
EndNote Uluç C, Eyüpoğlu C (December 1, 2024) SİBER GÜVENLİK ALANINDA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEK İÇİN BAYRAĞI YAKALA YARIŞMASI YAKLAŞIMI. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 23 46 292–318.
IEEE C. Uluç and C. Eyüpoğlu, “SİBER GÜVENLİK ALANINDA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEK İÇİN BAYRAĞI YAKALA YARIŞMASI YAKLAŞIMI”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol. 23, no. 46, pp. 292–318, 2024, doi: 10.55071/ticaretfbd.1529412.
ISNAD Uluç, Cafer - Eyüpoğlu, Can. “SİBER GÜVENLİK ALANINDA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEK İÇİN BAYRAĞI YAKALA YARIŞMASI YAKLAŞIMI”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 23/46 (December 2024), 292-318. https://doi.org/10.55071/ticaretfbd.1529412.
JAMA Uluç C, Eyüpoğlu C. SİBER GÜVENLİK ALANINDA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEK İÇİN BAYRAĞI YAKALA YARIŞMASI YAKLAŞIMI. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2024;23:292–318.
MLA Uluç, Cafer and Can Eyüpoğlu. “SİBER GÜVENLİK ALANINDA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEK İÇİN BAYRAĞI YAKALA YARIŞMASI YAKLAŞIMI”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol. 23, no. 46, 2024, pp. 292-18, doi:10.55071/ticaretfbd.1529412.
Vancouver Uluç C, Eyüpoğlu C. SİBER GÜVENLİK ALANINDA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEK İÇİN BAYRAĞI YAKALA YARIŞMASI YAKLAŞIMI. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2024;23(46):292-318.