Unlimited improvement, the problems encountered in implementing TQM, affecting TQM success or drawing attention to the factors limiting and continuous based on the elimination of all restrictions encountered in improvement work, Small (2011) by a proposed new healing tool.
Service quality is considered as one of the main factors affecting the organizational success of document centers and database centers. Unlimited improvement of the service quality of archive services at all levels will contribute greatly to the improvement of corporate performance.
The aim of this study is to reveal the relationship between unlimited improvement in the management of state documents archives and service quality.
Within the scope of the research, a research was conducted on beneficiaries in Libya National Archive Center. As a result of the analysis of the findings obtained; It has been determined that there is a relationship between unlimited improvement and service quality. The findings are expected to contribute to the improvement of the service quality and customer satisfaction of the archive center and similar organizations.
Özet
Sınırsız iyileşme, TKY uygulamalarında karşılaşılan sorunlara, TKY’nin başarısını etkileyen veya sınırlayan faktörlere dikkat çeken ve sürekli iyileştirme çalışmalarında karşılaşılan tüm sınırlamaların elimine edilmesi üzerine kurulu, Küçük (2011) tarafından önerilen yeni bir iyileştirme aracıdır.
Hizmet kalitesi, belge merkezlerinin ve veri bankası merkezlerinin örgütsel başarısını etkileyen ana etkenlerden biri olarak bilinmektedir. Arşiv hizmetlerinin hizmet kalitesinin her düzeyde sınırsız olarak iyileştirilmesi kurumsal performansın iyileştirilmesine büyük katkı sağlayacaktır.
Bu çalışmanın amacı, devlet belgeleri arşivlerinin yönetiminde sınırsız iyileşme ile hizmet kalitesinin ilişkisini ortaya koymaktır.
Araştırma kapsamında Libya Ulusal Arşiv Merkezinde yararlanıcılar üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Elde edilen bulguların analizi sonucunda; sınırsız iyileşme ile hizmet kalitesi arasında bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulguların, arşiv merkezi ve benzer kuruluşların hizmet kalitesinin ve yararlanıcı anlamında müşteri memnuniyetinin iyileştirilmesine katkı sağlaması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 4, 2020 |
Submission Date | February 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 2 |
The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.