This study intents to reveal to what extent the Life Science Lesson Curriculum covers the skills and values that children should acquire, and also to depict the use of these skills and values in a comparative manner. In line with this core goal, the objectives, behaviors and achievements in the Life Science Lesson Curriculums have been reviewed with regards to skills and values. Furthermore, to what level these skills and values were covered and their distribution in the curriculums have also been studied. Document analysis method from the qualitative methods is used in this research and the data, which was analyzed and interpreted, is collected from the 1926, 1936, 1948, 1968, 1998, 2005/2009, 2015 and 2018 Life Science Lesson Curriculums each of which was considered a document. According to the document analysis related to the skills and values that the 1926, 1936, 1948, 1968, 1998, 2005/2009, 2015 and 2018 Life Science Lesson Curriculums cover, all of the 1926, 1936, 1948, 1968, 1998, 2005/2009, 2015 and 2018 Life Science Lesson Curriculums include skills and values. 1998, 2005/2009 and 2018 curriculums, each covering 26 skills, are the ones that contain the highest number of skills. The 1968 curriculum, covering only 16 skills, is the one that covers the least skills. When reviewed in terms of Curriculum dimension, the 2018 curriculum, covering 22 values, is found to be the one that covers the highest number of values. The 1926 curriculum, covering only 5 values, is the one that covers the least skills. When skills and values dimensions were reviewed together, it is found that the 2018 curriculum is the most concentrated curriculum among the other Life Science Lesson Curriculums and the 1968 curriculum is found to be the least concentrated one.
Hayat bilgisi dersi öğretim programı beceriler değerler Life science lesson curriculum skills values
Bu çalışmada Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarında öğrencilere kazandırılması gereken beceriler ve değerlerin yer alma durumlarının belirlenmesi ve becerilerin ve değerlerin yer alma durumlarının karşılaştırmalı olarak betimlenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaç doğrultusunda Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarında yer alan hedef, davranış ve kazanımlar; beceriler ve değerler bakımından incelenmiş olup becerilerin ve değerlerin ne düzeyde yer aldığı ve öğretim programları içerisinde nasıl bir dağılım gösterdiği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından doküman inceleme yöntemi kullanılmış ve 1926, 1936, 1948, 1968, 1998, 2005/2009, 2015 ve 2018 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programları birer doküman olarak kabul edilerek veriler toplanmış, analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. 1926, 1936, 1948, 1968, 1998, 2005/2009, 2015 ve 2018 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarında yer alan ve kazandırılması hedeflenen beceriler ve değerlere ilişkin doküman incelemesi sonuçlarına göre 1926, 1936, 1948, 1968, 1998, 2005/2009, 2015 ve 2018 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının tamamında beceriler ve değerler yer almıştır. 1998, 2005/2009 ve 2018 programları 26’şar beceriyi içermesi bakımından en çok beceriye sahip programlardır. 19 beceri ile 1968 programı en az beceri içeren program olmuştur. 2018 programının 22 değer ile en çok değere sahip program olduğu görülürken 1926 programı 5 değer ile en az değer içeren program olmuştur. Beceri ve değer boyutları birlikte ele alındığında Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarından en yoğun programın 2018 programı olduğu, ve en az yoğunluğun 1926 programında olduğu tespit edilmiştir.
Hayat bilgisi dersi öğretim programı beceriler değerler Life science lesson curriculum skills values.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |