Sosyal bilgiler dersi bir toplumdaki bireyler için günlük hayatta ihtiyaç duyduğu tüm bilgi, yetenek, becerilerin kazandırılması konusunda önemli bir konuma sahiptir. Bu ders ile bireylerin toplumda aktif bir birey olmaları, düşüncelerini rahat bir şekilde aktarmaları, eleştirel düşünmeleri, farklı kültürlere saygı duymaları, araştırma yapmaları, bilimselliği sevmeleri gibi becerileri edinmeleri sağlanır. Çalışmamızın amacı dünyadaki farklı ülkelerin sosyal bilgiler programındaki becerilerin neler olduğunu belirlemektir. Araştırmada şu ülkeler incelenmiştir: Çek Cumhuriyeti, Finlandiya, Güney Afrika Cumhuriyeti, İngiltere, İrlanda Cumhuriyeti, Almanya, ABD, Yeni Zelenda, Kanada (Ontario), Japonya, Mısır, Pakistan, Norveç, İsveç, Danimarka, Jamaika, Yunanistan ve Suudi Arabistan. Bu çalışmada elde ettiğimiz veriler sonucunda bazı ülkelerde benzer beceriler yer almakta iken bazı ülkelerde ise farklı becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Bu beceriler belirlenirken söz konusu ülkenin kültürüne, göreneklerine ve ihtiyaçlarına göre belirlenmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi benimsenmiş olup elde edilen veriler doküman analizi ile çözümlenmiştir.
Social studies course has an important position for individuals in a society to gain all the knowledge, abilities and skills they need in daily life. With this course, it enables individuals to become active individuals in society, to transfer their thoughts comfortably, to think critically, to respect different cultures, to do research, to love science. The aim of our study is to determine what the skills are in the Social Studies programmes of different countries in the world. The following countries were analysed in our research: Czech Republic, Finland, Republic of South Africa, United Kingdom, Republic of Ireland, Germany, United States, New Zealand, Canada (Ontario), Japan, Egypt, Pakistan, Norway, Norway, Sweden, Denmark, Jamaica, Greece and Saudi Arabia. As a result of the data we obtained in this study, while some countries have similar skills, some countries aim to provide different skills. While determining these skills, they are determined according to the cultures, customs and needs of their countries. Document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |