Artificial intelligence; It is a technology created by combining computer programs to enable robots to think in a human manner and behave with human-specific attitudes. Today, artificial intelligence is defined as machine learning. Machine learning is a statistical method used to detect patterns in big data and then make predictions using the patterns it detects. During the production process in the fashion industry, studies are carried out on systems where automation with artificial intelligence features detects existing errors, as well as production availability, determining the materials to be used and factors that strategically affect production. The term sustainability was first coined in 1712 in the Sylvicultura Oeconomica article to convey information about the management of forests. The term sustainability was discussed broadly in the 1980s. Sustainable fashion first began in the 1960s, when consumers became aware of the impact of the clothing and fashion industry on the environment and demanded that the industry use existing factors that negatively affect the environment to change and choose more environmentally friendly methods. Artificial intelligence has effectively pursued transformation and innovation in the fashion industry. While the world is in the process of fighting against the climate crisis and environmental pollution, it can be said that there is an important area where artificial intelligence meets sustainability, especially within the framework of the fashion industry. The aim of this article is to provide guiding and educational information to designers and brands in the field of sustainability in fashion design with the texts and visuals created as a result of the directives made through artificial intelligence applications, and to show that it is possible to create a sustainable textile industry, natural resources and world, and the effects that artificial intelligence has shown in the field of sustainable fashion. Effect and information results were reached. It is anticipated that suggestions will be made more effectively than today with artificial intelligence algorithms produced or updated in the future.
Yapay zekâ; bilgisayar programlarının bir araya getirilmesiyle var olan robotların insani bir tavırla düşünce gerçekleştirmesi ve insana özgü tavırlarla davranmasını mümkün kılmak için var edilmiş bir teknolojidir. Günümüzde yapay zekâ makine öğrenimi olarak tanımlamaktadır. Makine öğrenimi, büyük verilerde kalıpları tespit etmek ve akabinde tespit ettiği kalıplardan yararlanarak öngörüler yapmak için kullanılmakta olan istatiksel bir metottur. Moda sektöründe üretim süreci esnasında, yapay zekâ özelliği barındıran otomasyonların var olan hataları tespit ettiği sistemler, ayrıca üretim mevcudiyetini, kullanılacak malzemelerin belirlenmesi ve stratejik olarak üretimi etkileyen faktörleri de içeren çalışmalar yapılmaktadır. Sürdürülebilirlik terimi ilk olarak 1712 yılında Sylvicultura Oekonomika yazısında ormanların yönetimi hakkında bilgi aktarmak için üretilmiştir. Sürdürülebilirlik terimin geniş kapsamda ele alınması 1980'li yıllarda gerçekleştirilmiştir. Sürdürülebilir moda ilk kez 1960'lı yıllarda tüketicilerin giyim ve moda endüstrisinin çevre üzerindeki etkisinin gözle görülür bir şekilde ortaya çıkmasıyla farkına varmışlardır ve endüstrinin kullanmış olduğu mevcut çevreyi olumsuz etkileyen faktörlerin değiştirilmesi ve daha çevreci yöntemleri tercih etmelerini talep etmesiyle başlamıştır. Yapay zekâ moda endüstrisinde etkin bir dönüşüm ve yeniliği peşinde getirmiştir. Dünya iklim krizi ve çevresel kirlilik ile mücadele sürecindeyken, özellikle moda sektörü çerçevesinde yapay zekanın sürdürülebilirlikle buluştuğu önemli bir alanın varlığından söz edilebilmektedir. Bu makalenin amacı, yapay zekâ uygulamaları aracılığıyla yöneltilen direktifler sonucunda ortaya çıkartılan metinler ve görseller ile moda tasarımında sürdürülebilirlik alanında tasarımcılara ve markalara yönlendirici ve eğitici bilgiler vererek, sürdürülebilir bir tekstil sektörü, doğal kaynaklar ve dünya oluşturulmasının mümkün olabileceği, yapay zekanın sürdürülebilir moda alanında göstermiş olduğu etki ve bilgi sonucuna ulaşılmıştır. Gelecek dönemlerde üretilen ya da sürüm güncelleştirilen yapay zekâ algoritmaları ile bugün olduğundan daha etkin bir şekilde önerilerde bulunulacağı öngörülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Textile and Fashion Design |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 31, 2024 |
Publication Date | October 31, 2024 |
Submission Date | December 20, 2023 |
Acceptance Date | July 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 3 |
Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM) Dergisi, Ege Üniversitesi Moda ve Tasarım Yüksekokulu tarafından yayınlanmaktadır.