Televizyonlar evlere girmeden önce sinema insanların en büyük eğlence kaynağıydı. Moda ve sinema yıllarca birbirlerinden etkilenmektedir. Vizyona giren filmler insanların hayatına açılan yeni pencereler gibidir. Kadınlar ve erkekler filmlerdeki artistlerin kıyafetlerini ve tarzlarını taklit ederek onlara benzemeye çalışmışlardır. Sinema sanatçılarının; kıyafetleri, saçları ve makyajları modayı etkilemiştir. O dönem sinemada izlenme rekorları kıran filmlerdeki kıyafetler insanların tercih ettiği modeller haline gelmiştir. Bu çalışmada da moda ikonu ve oyuncu Audrey Hepburn’ün “Tiffaniy’de Kahvaltı” filmindeki kıyafetlerinin, Ronald Barthes’in birçok alanda kabul gören göstergebilim yöntemiyle, tasarım özellikleri, yansıtılan “düzanlam” ve “yananlam” evrelerinin çözümlenmesi amaçlanmıştır. Filmdeki farklı sahnelerdeki kıyafetlerin göstergebilimsel analizi yapılmıştır. Sonuç olarak filmdeki kıyafetlerin günümüz modasını hala etkilediği gözlenmiştir.
Before televisions entered homes, cinema was the biggest source of entertainment for people. Fashion and cinema have been influenced by each other for years. The movies released are like new windows into people's lives. Women and men have tried to imitate the clothes and styles of the artists in the movies and tried to look like them. The clothes, hairstyles and make-up of movie artists influenced fashion a lot. The outfits in the movies that broke viewing records in the cinema at that time became the models that people preferred. In this study, it is aimed to analyze the design features, reflected "literal meaning" and "connotation" phases of fashion icon and actress Audrey Hepburn's outfits in the movie "Breakfast at Tiffaniy'de" with Ronald Barthes' semiotics method, which is accepted in many fields. Semiotic analysis of the clothes in different scenes in the movie was made. As a result, it was observed that the clothes in the movie still influence today's fashion.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Textile and Fashion Design |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 31, 2024 |
Publication Date | October 31, 2024 |
Submission Date | February 9, 2024 |
Acceptance Date | October 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 3 |
Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM) Dergisi, Ege Üniversitesi Moda ve Tasarım Yüksekokulu tarafından yayınlanmaktadır.