Saldırganlık, geçmişten günümüze
psikolojinin en önemli konularından biri olmuştur. Saldırganlığın düşünce,
duygu ve davranış gibi çok boyuta sahip olması, onu tanımlamayı
zorlaştırmaktadır. Genel olarak bireyin başka bir bireye zarar vermek amacıyla
gerçekleştirdiği davranışlar olarak tanımlanmaktadır. Bu araştırmanın amacı,
üniversite öğrencilerinde saldırganlığın çeşitli demografik veriler açısından
incelenmesidir. Veri toplama aracı olarak Demografik Bilgi Formu ve Buss-Perry
Saldırganlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada çeşitli fakülte ve bölümlerden
205 öğrenci ile çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yaş kriterine göre
anlamlı bir farklılık saptanmazken, erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre
bazı alt boyutlarda daha saldırgan olduğu saptanmıştır. Aile özelliklerine
bakıldığında ise anne ve babası ayrı olan öğrencilerin bazı alt boyutlarda daha
saldırgan olduğu saptanmıştır. Eğitim alınan bölüm bazında bakıldığında ise
çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin, bazı bölümlere göre anlamlı düzeyde düşük
saldırganlık gösterdiği saptanmıştır.
Aggression has always been an important subject
for psychology. It is difficult to define aggression because of it’s
multidimensional background. Generally,
it is defined as any behaviour towards another individual that is carried out with
the immediate intent to cause harm. The aim of this research is to analyze the
relationship between some demographical features (such as age, sex, education,
family) and aggression amongst university students. The research group of this
research was consisted of 205 students from various faculties and fields.
Personal Information Form and Buss-Perry Aggression Questionnaire were used to
obtain datas. The result of this study indicates that there is no relationship
between age and aggression. There are meaningful relationships between sex,
situation of parents, education and aggression.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 3 |