Educationis aprocessthat begins in thefamily andsupported bydifferent institutionsintheprogressive stages. Oneofthemostimportant of theseinstitutions isschool libraries. School libraries are vital tosupporting andshaping the curriculum andthecultural development ofthe individual fromanearlyage. While taking into accountthenumerical situation of school libraries,whichare closely relatedto education,thequality oftheschoollibrariesshould not beignored.Thequality oftheschool-libraryrelation isdirectlyproportional to thenatureofboth elements.Within thescopeofthisstudy,the quantitative and qualitativeaspectsofschool libraries in Turkeyare discussed in generalterms and thesteps to betaken for aqualityeducational-libraryinteractionare discussed
Amerikan Robert Koleji Kütüphane. (2017). Erişim adresi: http://webportal.robcol.k12.tr/tr/Kutuphane/Sayfalar/default.aspx.
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği. (2001). Erişim adresi: http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2529_0.html
Milli Eğitim Bakanlığı okullar hayat olsun. (2013). Erişim adresi: http://www.meb.gov.tr/haberler/2012/okullarhayatolsun/sunum.pdf
Milli Eğitim Bakanlığı Z-Kütüphane. (2017). Erişim adresi: http://z-kutuphane.meb.gov.tr
Milli kütüphane'deki yoğunluk ve belediye ders çalışma salonları. (2017). Erişim adresi:https://senolkaradeniz.wordpress.com/2017/05/12/milli-kutuphanedeki-yogunluk-vebelediye-ders-calisma-salonlari/
Özel Alman Lisesi Kütüphane. (2017). Erişim adresi: http://www.ds-istanbul.de/tuerkisch/boot_tr.htm
Özel İtalyan Lisesi Kütüphane. (2017). Erişim adresi: http://www.liceoitaliano.net/tr/home/imikutuphane/
Özel Saint Benoit Fransız Lisesi Medyatek. İstanbul. (2017). Erişim adresi: http://www.sb.k12.tr/ozel-saint-benoit-fransiz-lisesi/ogretim/medyatek
St. Georg Avusturya Lisesi ve Ticaret Okulu St. Georg Avusturya Lisesi kütüphaneleri. (2017). Erişim adresi: http://www.sg.k12.tr/okul-hakkinda/kuetuephane/?L=1
Türkiye İstatistik Kurumu kütüphane istatistikleri. (2015). Erişim adresi: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21545
Çocuk ve Gençlerde Okuma Alışkanlığı Sorunu: Okul Kütüphanelerinin İşlevselliğine Bir Bakış
Year 2017,
Volume: 31 Issue: 2, 281 - 285, 01.04.2017
Eğitim, ailede başlayan ve ilerleyen aşamalarda farklı kurumlarca desteklenen bir süreçtir. Bu kurumların en önemlilerinden biri okul kütüphaneleridir. Okul kütüphaneleri gerek müfredatı gerekse erken yaştan itibaren bireyin kültürel gelişimini desteklemek ve şekillendirmek adına hayati önem taşımaktadır. Eğitim ile sıkı ilişkilere sahip okul kütüphanelerinin sayısal durumu göz önünde bulundurulurken, niteliğinin de göz ardı edilmemesi gerekmektedir. Okul-kütüphane ilişkisinin kalitesi, her iki unsurun niteliği ile doğru orantılıdır. Bu çalışma kapsamında, Türkiye’deki okul kütüphanelerinin nicel ve nitel yönleri genel hatları ile tartışılmakta ve kaliteli bir eğitim-kütüphane etkileşimi için atılması gereken adımlar üzerinde durulmaktadır.
Amerikan Robert Koleji Kütüphane. (2017). Erişim adresi: http://webportal.robcol.k12.tr/tr/Kutuphane/Sayfalar/default.aspx.
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği. (2001). Erişim adresi: http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2529_0.html
Milli Eğitim Bakanlığı okullar hayat olsun. (2013). Erişim adresi: http://www.meb.gov.tr/haberler/2012/okullarhayatolsun/sunum.pdf
Milli Eğitim Bakanlığı Z-Kütüphane. (2017). Erişim adresi: http://z-kutuphane.meb.gov.tr
Milli kütüphane'deki yoğunluk ve belediye ders çalışma salonları. (2017). Erişim adresi:https://senolkaradeniz.wordpress.com/2017/05/12/milli-kutuphanedeki-yogunluk-vebelediye-ders-calisma-salonlari/
Özel Alman Lisesi Kütüphane. (2017). Erişim adresi: http://www.ds-istanbul.de/tuerkisch/boot_tr.htm
Özel İtalyan Lisesi Kütüphane. (2017). Erişim adresi: http://www.liceoitaliano.net/tr/home/imikutuphane/
Özel Saint Benoit Fransız Lisesi Medyatek. İstanbul. (2017). Erişim adresi: http://www.sb.k12.tr/ozel-saint-benoit-fransiz-lisesi/ogretim/medyatek
St. Georg Avusturya Lisesi ve Ticaret Okulu St. Georg Avusturya Lisesi kütüphaneleri. (2017). Erişim adresi: http://www.sg.k12.tr/okul-hakkinda/kuetuephane/?L=1
Türkiye İstatistik Kurumu kütüphane istatistikleri. (2015). Erişim adresi: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21545
Akman, İ., & Akman, N. (2017). Çocuk ve Gençlerde Okuma Alışkanlığı Sorunu: Okul Kütüphanelerinin İşlevselliğine Bir Bakış. Türk Kütüphaneciliği, 31(2), 281-285.