BibTex RIS Cite

Evaluation of Library Services Circular Principles in the Scope of Public Library Services in Ankara

Year 2016, Volume: 30 Issue: 4, 725 - 745, 01.10.2016

Abstract

It was studied in the research if public libraries under the Ministry of Culture and Tourism in Ankara serve in accordance with the Circular of Library Service Principles. The troubles -if any- experienced during the implementation of the Circular and the possible reasons of those troubles were detected. Descriptive method was used in the research. Semi-structured interview technique was used to collect the data and the managers of the sample libraries were interviewed face-to-face. As a result of the research, it was found that public libraries sustain their traditional library services and mandatory administrative transactions generally related to public institutions in accordance with the Circular of Library Service Principles but the library services requiring more strategy, innovation and quality do not comply with the Circular due to several reasons. Some suggestions were presented for the related institutions.

References

  • Alpay,M.(1975).Halk kütüphanesi kanunu gerekli mi? TürkKütüphaneciler DerneğiBülteni, 24(4), 289-294.
  • Çakın, İ., Ersoy, O., Çelik, H. ve Duman, H. (1993). Türk Kütüphaneciliğinin sorunları ve çözüm önerileri. Türk Kütüphaneciliği, 7(3), 220-226.
  • Çapar, B. (1981). Planlı kalkınma döneminde kütüphane hizmetlerine yasalar açısından genel bir bakış. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 30(1), 24-32.
  • Çelik, A. (2001a). Bilgi hizmetleri ve mevzuat. Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği.
  • Çelik, A. (2001b). Mevzuatta son gelişmeler. Türk Kütüphaneciliği, 15(3), 268-284.
  • Karadeniz, Ş. (2012). Halk Kütüphaneleri Yönetmeliği ile yürürlükten kaldırılan yönetmeliklerin karşılaştırılması. Halk Kütüphaneciliği Sempozyumu. 09-12 Mayıs 2012. Bodrum, Bildiriler içinde (ss.85-95). Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı.
  • Keseroğlu, H. S. (1989). Halk kütüphanesi politikası ve Türkiye Cumhuriyeti'nde durum. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği.
  • Kültür ve TurizmBakanlığı. (2003). Kültür ve TurizmBakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun. T.C. Resmi Gazete (25093, Kanun No: 4848, Kabul Tarihi: 16 Nisan 2003, 29.04.2003).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2012a). Halk Kütüphaneleri Yönetmeliği. T.C. Resmi Gazete (28170, 11 Ocak 2012).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2012b). Kütüphane Hizmet Esasları Genelgesi (2012/7, 24 Temmuz 2017). Erişim adresi: http://www.kygm.gov.tr/Eklenti/4821,ust-yazi-genelge-2012-07.pdf?0
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2015). Yürürlükten kaldırılan mevzuat. Erişim adresi: http://teftis.kulturturizm.gov.tr/TR,14873/yururlukten-kaldirilan-mevzuat.html
  • Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik. (2005). T.C. Resmi Gazete, (26083, 17 Şubat 2006).
  • Öcal, O. T. (2010). Bilgi merkezleri çalışanları kanun tasarısı taslağı üzerine. Türk Kütüphaneciliği, 24(2), 298-316.
  • Öz, Z. (1997). Toplumsal değişme sürecinde halk kütüphanelerinin yeri ve yeniden organizasyonu için bir model önerisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Soysal, Ö. (1997) Yasa olgusu ve kütüphane kurumu. Türk Kütüphaneciliği, 11(2), 88-95.
  • Yılmaz, B. (2005a). Türkiye'de halk kütüphaneleriyle ilgili yönetmelikler üzerine bir değerlendirme. Prof. Dr. Nilüfer Tuncer'e Armağan içinde (ss. 302-313). Yay. Haz. M. E. Küçük. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği, 2005.
  • Yılmaz, B. (2005b). Türkiye'de kamu yönetiminin yeniden yapılandırılması süreci ve halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 19(1), 56-77.
  • Yılmaz, B. (2009). Türkiye'de kültür politikası ve kütüphane: 1980 sonrası durum. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği Ankara Şubesi.

Kütüphane Hizmet Esasları Genelgesi’nin Ankara’daki Halk Kütüphanesi Hizmetleri Kapsamında Değerlendirilmesi

Year 2016, Volume: 30 Issue: 4, 725 - 745, 01.10.2016

Abstract

Araştırmada, Ankara'da Kültür ve Turizm Bakanlığı'na bağlı halk kütüphanelerinin Kütüphane Hizmet Esasları Genelgesi'ne uygun olarak hizmet verip vermediği incelenmiştir. Genelgenin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar varsa, bunların nedenleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada betimleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmış ve örneklem olarak belirlenen kütüphanelerin yöneticileri ile yüz yüze görüşülmüştür. Araştırma sonucunda halk kütüphanelerinin, genel olarak kamu kurumlarını ilgilendiren zorunlu idari işlemlerini ve geleneksel kütüphane hizmetlerini Kütüphane Hizmet Esasları Genelgesi'ne uygun olarak sürdürdükleri ancak daha stratejik, yenilik ve nitelik gerektiren kütüphane hizmetlerini çeşitli nedenlerden dolayı genelgeye uygun olarak sürdüremedikleri anlaşılmış ve ilgili kurumlara öneriler sunulmuştur.

References

  • Alpay,M.(1975).Halk kütüphanesi kanunu gerekli mi? TürkKütüphaneciler DerneğiBülteni, 24(4), 289-294.
  • Çakın, İ., Ersoy, O., Çelik, H. ve Duman, H. (1993). Türk Kütüphaneciliğinin sorunları ve çözüm önerileri. Türk Kütüphaneciliği, 7(3), 220-226.
  • Çapar, B. (1981). Planlı kalkınma döneminde kütüphane hizmetlerine yasalar açısından genel bir bakış. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 30(1), 24-32.
  • Çelik, A. (2001a). Bilgi hizmetleri ve mevzuat. Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği.
  • Çelik, A. (2001b). Mevzuatta son gelişmeler. Türk Kütüphaneciliği, 15(3), 268-284.
  • Karadeniz, Ş. (2012). Halk Kütüphaneleri Yönetmeliği ile yürürlükten kaldırılan yönetmeliklerin karşılaştırılması. Halk Kütüphaneciliği Sempozyumu. 09-12 Mayıs 2012. Bodrum, Bildiriler içinde (ss.85-95). Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı.
  • Keseroğlu, H. S. (1989). Halk kütüphanesi politikası ve Türkiye Cumhuriyeti'nde durum. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği.
  • Kültür ve TurizmBakanlığı. (2003). Kültür ve TurizmBakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun. T.C. Resmi Gazete (25093, Kanun No: 4848, Kabul Tarihi: 16 Nisan 2003, 29.04.2003).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2012a). Halk Kütüphaneleri Yönetmeliği. T.C. Resmi Gazete (28170, 11 Ocak 2012).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2012b). Kütüphane Hizmet Esasları Genelgesi (2012/7, 24 Temmuz 2017). Erişim adresi: http://www.kygm.gov.tr/Eklenti/4821,ust-yazi-genelge-2012-07.pdf?0
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2015). Yürürlükten kaldırılan mevzuat. Erişim adresi: http://teftis.kulturturizm.gov.tr/TR,14873/yururlukten-kaldirilan-mevzuat.html
  • Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik. (2005). T.C. Resmi Gazete, (26083, 17 Şubat 2006).
  • Öcal, O. T. (2010). Bilgi merkezleri çalışanları kanun tasarısı taslağı üzerine. Türk Kütüphaneciliği, 24(2), 298-316.
  • Öz, Z. (1997). Toplumsal değişme sürecinde halk kütüphanelerinin yeri ve yeniden organizasyonu için bir model önerisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Soysal, Ö. (1997) Yasa olgusu ve kütüphane kurumu. Türk Kütüphaneciliği, 11(2), 88-95.
  • Yılmaz, B. (2005a). Türkiye'de halk kütüphaneleriyle ilgili yönetmelikler üzerine bir değerlendirme. Prof. Dr. Nilüfer Tuncer'e Armağan içinde (ss. 302-313). Yay. Haz. M. E. Küçük. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği, 2005.
  • Yılmaz, B. (2005b). Türkiye'de kamu yönetiminin yeniden yapılandırılması süreci ve halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 19(1), 56-77.
  • Yılmaz, B. (2009). Türkiye'de kültür politikası ve kütüphane: 1980 sonrası durum. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği Ankara Şubesi.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Şenol Karadeniz This is me

Publication Date October 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 30 Issue: 4

Cite

APA Karadeniz, Ş. (2016). Kütüphane Hizmet Esasları Genelgesi’nin Ankara’daki Halk Kütüphanesi Hizmetleri Kapsamında Değerlendirilmesi. Türk Kütüphaneciliği, 30(4), 725-745.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.