E-learning is the kind of education that is based on the self-learning of learners and performs simultaneous and asynchronous learning and offers equal education for every individual. One of the most important works to improve the effectiveness of the face to face training and e-learning is to develop Open Educational Resources OER . OER is the all kinds of course source that allows the open and free access and use on the internet. The situation in Turkey is analyzed, studies on OER in Turkey was initiated under the leadership of Turkey Academy of Sciences TÜBA for the first time in 2006. In the study, it was examined eight universities included that Ankara, Gazi, İstanbul Technical,Hacettepe, MiddleEastTechnical, Bartın, Harran andBaşkent Universitywhich allow to reach OER system and make data entry. OER system of these universities was examined from various angles. The result of the research shows that the attempts to OER in Turkey is not sufficient and finds that only eight universities make entrance of course. Courses were examined that were included undergraduate, graduate and postgraduate, it was found that universities didn’t make course entrance for postgraduate courses. It was seen that the most courses are in the fiels of Science and the least courses are in the field of Health Science. Analyzing the course materials, it was found that OER focused on verbal materials such as PDFs ratherthan visual, auditory and practical materials. Although OpenCourse is defined as a course that includes free and open educational resources, some university allows that only their college students that have a user name and password login to system.
Open educational resources open course materials e-learning equality of opportunity in education lifelong learning open educational resources in Turkey.
e-Öğrenme bir bilgisayar ağı üzerinden öğrenenlerin kendi kendine öğrenmesini temel alan eş zamanlı ve eş zamansız olarak gerçekleştirilen ve her birey için eşit eğitim imkânı sunan bir öğrenme çeşididir. Yüz yüze eğitimin ve e-Öğrenmenin etkinliğini artırmaya yönelik çalışmaların en önemlilerinden biri açık ders önerisinin geliştirilmesidir. Açık Eğitim Kaynakları AEK , derslerin İnternet ortamında açık ve ücretsiz olarak erişimine ve kullanımına imkân sağlayan her türlü ders kaynağıdır. Dünya’da “Açık Eğitim Kaynakları” ile ilgili çalışmalar 1990 yılların sonlarında ABD’de MIT’in öncülüğünde başlatılmıştır. Türkiye’de ise bu yöndeki çalışmaların ilk defa 2006 yılında Türkiye Bilimler Akademisi’nin TÜBA öncülüğünde başlatıldığı görülmektedir. Çalışmada “Açık Eğitim Kaynakları” konusunda çalışma yürüten ve sistematik altyapısını oluşturarak veri girişinde bulunan Ankara, Gazi, İstanbul Teknik, Hacettepe, Orta Doğu Teknik, Bartın, Harran ve Başkent Üniversiteleri ele alınmış ve bu üniversitelerin AEK Sistemleri çeşitli açılardan incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre Türkiye’de AEK’ye yönelik girişimlerin yeterli düzeyde olmadığı,sadece sekiz üniversitenin bu yönde etkin bir çalışma içerisinde olduğu saptanmıştır. Çalışmada bu üniversiteler tarafından geliştirilen ve açık erişime açılan dersler; lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde incelenmiş ve doktora düzeyinde ders girişinde bulunan üniversite olmadığı tespit edilmiştir. En fazla ders girişinin fen bilimleri alanında, en az ders girişinin ise sağlık bilimleri alanında yapıldığı saptanmıştır. Ders materyalleri oluşturulmasında görsel, işitsel ve uygulamaya yönelik materyallerden ziyade pdf ortamında sunulan metinsel içeriklerin tercih edildiği görülmektedir. Açık ders herkesin erişimine açık olan ders içeriği sunmayı hedeflese de bazı üniversitelerdeki AEK’yi görebilmek için ilgili üniversitenin öğrencisi olmak gerekmektedir. Açık ders, ücretsiz ve açık eğitsel kaynakları barındıran ders olarak tanımlansa ve herkesin erişimine açık olması gerektiği düşüncesi yer alsa da bazı üniversitelerde bu sistemlere erişimde sadece o üniversite öğrencilerinin sahip olabileceği kullanıcı adı ve şifre ile sisteme giriş izni verilmektedir. Bu da sistemin oluşturma mantığına aykırıdır.
Açık eğitim kaynakları açık ders malzemeleri e-Öğrenme eğitimde fırsat eşitliği yaşamboyu öğrenme Türkiye’de açık eğitim kaynakları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 29 Issue: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.