BibTex RIS Cite

Updating the Undergraduate Curriculum of the Department of Information Management of Hacettepe University 2009-2011

Year 2012, Volume: 26 Issue: 2, 291 - 314, 01.04.2012

Abstract

Concomitant with the heavy use of the Internet, the Web and social Networks, scientific, technological and social changes speed up nowadays, resulting in the production of massive data and information. Information that is mostly discovered, organized, retrieved and used through the networks needs to be managed effectively. The curricula of the departments of Information Management educating information professionals should mirror such scientific, technological and social developments. In this paper, we review the process of the revision of the undergraduate curriculum of the Department of Information Management of Hacettepe University. First, we introduce the Department briefly, then we review the studies carried out between 2009 and 2011 to update the curriculum along with theconceptualmodel of education for information management developed during this process. Finally, we provide brief information on double major and minor programs that have been developed mutually with the Departments of Economics and Computer Engineering

References

  • 2011 ÖSYS yükseköğretim programlarını (YÖP) tercih eden aday sayılarının ter­ cihsırasına göre dağılımları (2011a). 14 Haziran 2012 tarihinde http://www. osym.gov.tr/belge/1-12876/2011-osys-yuskekogretim-programlarini- tercih-eden-adayl-.html adresinden erişildi.
  • 2011 ÖSYS yükseköğretim programlarına (YÖP) yerleşen adayların yerleştikleri tercih sırasına göre dağılımları. (2011b). 14 Haziran 2012 tarihinde http:// www.osym.gov.tr/belge/1-12875/2011-osys-yuksekogretim-program- larina-yop-yerlesen-aday-.htmladresinden erişildi.
  • 2011 ÖSYS yükseköğretim programlarının en küçük ve en büyük puanları liste­ si (Tablo 4). (2011c). 14 Haziran 2012 tarihinde http://www.osym.gov.tr/ dosya/1-58082/h/kilavuzyayinexceldokumutablo4y.pdfadresinden erişildi.
  • ALA's Core Competences of Librarianship. (2009). 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.ala.org/ala/educationcareers/careers/corecomp/corecompeten- ces/index.cfm adresinden erişildi.
  • Baydur, G. ve Külcü, Ö. (2007). Arşivcilik eğitimi: Hacettepe Üniversitesi dene­ yimininardından. S. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. Al (Yay. Haz.). Değişen Dünyada BilgiYönetimi Sempozyumu, 24-26 Ekim 2007, Ankara. Bildiriler içinde (s. 24-31). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • CILIP Body of Professional Knowledge. (2004). 06 Haziran 2012 tarihinde http:// www.cilip.org.uk/jobs-careers/qualifications/accreditation/bpk/Pages/defa- ult.aspx adresinden erişildi.
  • Çakın, İ. (1997). 25. yılında Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü. B. Yılmaz (Yay. Haz.). Kütüphanecilik Bölümü 25.Yıl'a Armağan içinde (ss. 7-31). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Çakın, İ. (2007). Kütüphanecilerin eğitiminden bilgi profesyonellerinin eğitimi­ ne: Hacettepe Üniversitesinde son yirmi yıl. S. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. Al(Yay. Haz.). Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 24-26 Ekim 2007, Ankara. Bildiriler içinde (s. 19-23). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • Çakın, İ. (2012). Bilgi profesyonellerinin eğitiminde 40 yıl: Hacettepe Üniversi­ tesinin Lisans Programındaki değişiklikler. Türk Kütüphaneciliği, 26 (2), 262-290.
  • Gelfand, M. A. (1977). Turkey: Library education in Hacettepe University. Paris: UNESCO.
  • Gleick, J. (2011). The information: a history, a theory, a flood. London: Fourth Estate.
  • Hacettepe University Institute of Library Science and Documentation. (1973). Academic Program Outline.
  • Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Lisans Programı Yönergesi (2010). 06Haziran 2012 tarihinde http://www.bby.ha- cettepe.edu.tr/lisans-program%C4%B1-y%C3%B6nergesi-3-Ocak-2011. pdfadresinden erişildi.
  • Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Staj Yönergesi (2010). 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.bby.hacettepe. edu.tr/staj_yonergesi.pdfadresinden erişildi.
  • Hey,T., Tansley, S. ve Tolle, K. (Ed.). (2009). The fourth paradigm: Data inten­ sive scientific discovery. Redmond, WA: Microsoft Research. 06 Haziran 2012 tarihinde http://research.microsoft.com/en-us/collaboration/fourthpa- radigm/ adresinden erişildi.
  • Kum, İ. (1979). Hacettepe Üniversitesi Sosyal ve İdari Bilimler Fakültesi Kü­ tüphanecilik Bölümündeyürütülen lisans programı. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 28, 171-177.
  • LisansDers Programı (Taslak). (21 Haziran 2010). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. (Yayımlanmamış çalışma belgesi).
  • Lisans Ders Programı. (1 Ocak 2011). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yö­ netimi Bölümü. 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.bby.hacettepe.edu. tr/bilgibelge/file/ders-listesi(2).pdfadresinden erişildi.
  • LisansProgramı Değişiklik Önerisinin Gerekçeleri (Çalışma Belgesi). (2 Mart 2010).Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. 06 Ha­ ziran2012 tarihinde http://www.bby.hacettepe.edu.tr/ek_2.pdf adresinden erişildi.
  • Lisans Programı Değişiklik Önerisinin Gerekçeleri. (1 Ocak 2011). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.bby.hacettepe.edu.tr/bilgibelge/file/gerekce.pdf adresinden eri­ şildi.
  • Minder, T. ve Whitten, Jr., B. (1975). Basic undergraduate education for librari­ anship and information science. Journal of Education for Librarianship, 15, 258-270.
  • NasılBir Bilgi ve Belge Yönetimi Eğitimi? (Çalışma Belgesi). (23 Kasım 2009). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.bby.hacettepe.edu.tr/ek_1.pdf 309
  • Scepanski,J. M. (2001). Ilhan Kum: A remembrance. International Leads, 15 (2), 1-2. http://www.ala.org/irrt/sites/ala.org.irrt/files/content/intlleads/le- adsarchive/200106.pdfadresinden erişildi.
  • Tonta, Y. (1995). Turkish library and information science curricula (Unpublished summaryreport of a workshop organized by the Standing Committee of IFLA Section on Education and Training, 61st IFLA Council and Gene­ ralConference, İstanbul, 20-26 August 1995). 06 Haziran 2012 tarihinde http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/yayinlar/ifla-set.htm adresinden erişil­ di.
  • Tonta, Y. (2009). Dijital yerliler, sosyal ağlar ve kütüphanelerin geleceği. Türk Kütüphaneciliği, 23 (4), 742-768.
  • Tuncer, N. (2007). Kütüphanecilik eğitiminde değişen ufuklar: Hacettepe Üniver­ sitesi Kütüphanecilik Bölümünün ilk onbeş yılı. S. Kurbanoğlu, Y. Tonta veU. Al (Yay. Haz.). Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 24-26 Ekim 2007, Ankara. Bildiriler içinde (s. 13-18). Ankara: Hacettepe Üniver­ sitesiBilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • Whitten, Jr., B. ve Minder, T. (1974). Education for librarianship in developing countries: the Hacettepe experience. Journal of Education for Librarians­ hip, 14, 220-233.
  • Zins, C. (2007). Knowledge map of Information Science. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 58, 526-535. 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.success.co.il/is/zins_kmapof_is.pdf adresinden erişildi.

Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Lisans Programının Güncelleştirilmesi 2009-2011

Year 2012, Volume: 26 Issue: 2, 291 - 314, 01.04.2012

Abstract

Günümüzde Internet’in, Web’in, mobil teknolojilerin ve sosyal ağların yoğun ola­rak kullanılmasıyla birlikte bilimsel, teknolojik ve toplumsal gelişmeler de hızlan­makta, bunun sonucunda büyük miktarda veri ve bilgi üretilmektedir. Çoğunlukla ağ aracılığıyla keşfedilen, erişilen, düzenlenen ve kullanılan bu bilgilerin etkin bir biçimde yönetilmesi gerekmektedir. Bu amaçla bilgi profesyonellerini eğiten Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin de bilimsel, teknolojik ve toplumsal gelişmelere paralel olarak zaman zaman eğitim programlarını güncelleştirmeleri kaçınılmaz olmaktadır. Bu çalışmada Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölü­münün lisans ders programını güncelleştirme çalışmaları incelenmektedir. Önce Bölüm kısaca tanıtılmakta, daha sonra 2009-2011 yıllarında yapılan çalışmalar bu süreçte geliştirilen Bilgi ve Belge Yönetimi Eğitimi Kavramsal Modeli ile bir­likte gözden geçirilmektedir. Çalışmanın sonunda Bölümün Türkçe İktisat ve Bil- giayar Mühendisliği bölümleriyle karşılıklı olarak geliştirilen çift ana dal ve yan dal programları ile ilgili kısa bilgi verilmektedir.

References

  • 2011 ÖSYS yükseköğretim programlarını (YÖP) tercih eden aday sayılarının ter­ cihsırasına göre dağılımları (2011a). 14 Haziran 2012 tarihinde http://www. osym.gov.tr/belge/1-12876/2011-osys-yuskekogretim-programlarini- tercih-eden-adayl-.html adresinden erişildi.
  • 2011 ÖSYS yükseköğretim programlarına (YÖP) yerleşen adayların yerleştikleri tercih sırasına göre dağılımları. (2011b). 14 Haziran 2012 tarihinde http:// www.osym.gov.tr/belge/1-12875/2011-osys-yuksekogretim-program- larina-yop-yerlesen-aday-.htmladresinden erişildi.
  • 2011 ÖSYS yükseköğretim programlarının en küçük ve en büyük puanları liste­ si (Tablo 4). (2011c). 14 Haziran 2012 tarihinde http://www.osym.gov.tr/ dosya/1-58082/h/kilavuzyayinexceldokumutablo4y.pdfadresinden erişildi.
  • ALA's Core Competences of Librarianship. (2009). 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.ala.org/ala/educationcareers/careers/corecomp/corecompeten- ces/index.cfm adresinden erişildi.
  • Baydur, G. ve Külcü, Ö. (2007). Arşivcilik eğitimi: Hacettepe Üniversitesi dene­ yimininardından. S. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. Al (Yay. Haz.). Değişen Dünyada BilgiYönetimi Sempozyumu, 24-26 Ekim 2007, Ankara. Bildiriler içinde (s. 24-31). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • CILIP Body of Professional Knowledge. (2004). 06 Haziran 2012 tarihinde http:// www.cilip.org.uk/jobs-careers/qualifications/accreditation/bpk/Pages/defa- ult.aspx adresinden erişildi.
  • Çakın, İ. (1997). 25. yılında Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü. B. Yılmaz (Yay. Haz.). Kütüphanecilik Bölümü 25.Yıl'a Armağan içinde (ss. 7-31). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Çakın, İ. (2007). Kütüphanecilerin eğitiminden bilgi profesyonellerinin eğitimi­ ne: Hacettepe Üniversitesinde son yirmi yıl. S. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. Al(Yay. Haz.). Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 24-26 Ekim 2007, Ankara. Bildiriler içinde (s. 19-23). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • Çakın, İ. (2012). Bilgi profesyonellerinin eğitiminde 40 yıl: Hacettepe Üniversi­ tesinin Lisans Programındaki değişiklikler. Türk Kütüphaneciliği, 26 (2), 262-290.
  • Gelfand, M. A. (1977). Turkey: Library education in Hacettepe University. Paris: UNESCO.
  • Gleick, J. (2011). The information: a history, a theory, a flood. London: Fourth Estate.
  • Hacettepe University Institute of Library Science and Documentation. (1973). Academic Program Outline.
  • Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Lisans Programı Yönergesi (2010). 06Haziran 2012 tarihinde http://www.bby.ha- cettepe.edu.tr/lisans-program%C4%B1-y%C3%B6nergesi-3-Ocak-2011. pdfadresinden erişildi.
  • Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Staj Yönergesi (2010). 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.bby.hacettepe. edu.tr/staj_yonergesi.pdfadresinden erişildi.
  • Hey,T., Tansley, S. ve Tolle, K. (Ed.). (2009). The fourth paradigm: Data inten­ sive scientific discovery. Redmond, WA: Microsoft Research. 06 Haziran 2012 tarihinde http://research.microsoft.com/en-us/collaboration/fourthpa- radigm/ adresinden erişildi.
  • Kum, İ. (1979). Hacettepe Üniversitesi Sosyal ve İdari Bilimler Fakültesi Kü­ tüphanecilik Bölümündeyürütülen lisans programı. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 28, 171-177.
  • LisansDers Programı (Taslak). (21 Haziran 2010). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. (Yayımlanmamış çalışma belgesi).
  • Lisans Ders Programı. (1 Ocak 2011). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yö­ netimi Bölümü. 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.bby.hacettepe.edu. tr/bilgibelge/file/ders-listesi(2).pdfadresinden erişildi.
  • LisansProgramı Değişiklik Önerisinin Gerekçeleri (Çalışma Belgesi). (2 Mart 2010).Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. 06 Ha­ ziran2012 tarihinde http://www.bby.hacettepe.edu.tr/ek_2.pdf adresinden erişildi.
  • Lisans Programı Değişiklik Önerisinin Gerekçeleri. (1 Ocak 2011). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.bby.hacettepe.edu.tr/bilgibelge/file/gerekce.pdf adresinden eri­ şildi.
  • Minder, T. ve Whitten, Jr., B. (1975). Basic undergraduate education for librari­ anship and information science. Journal of Education for Librarianship, 15, 258-270.
  • NasılBir Bilgi ve Belge Yönetimi Eğitimi? (Çalışma Belgesi). (23 Kasım 2009). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.bby.hacettepe.edu.tr/ek_1.pdf 309
  • Scepanski,J. M. (2001). Ilhan Kum: A remembrance. International Leads, 15 (2), 1-2. http://www.ala.org/irrt/sites/ala.org.irrt/files/content/intlleads/le- adsarchive/200106.pdfadresinden erişildi.
  • Tonta, Y. (1995). Turkish library and information science curricula (Unpublished summaryreport of a workshop organized by the Standing Committee of IFLA Section on Education and Training, 61st IFLA Council and Gene­ ralConference, İstanbul, 20-26 August 1995). 06 Haziran 2012 tarihinde http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/yayinlar/ifla-set.htm adresinden erişil­ di.
  • Tonta, Y. (2009). Dijital yerliler, sosyal ağlar ve kütüphanelerin geleceği. Türk Kütüphaneciliği, 23 (4), 742-768.
  • Tuncer, N. (2007). Kütüphanecilik eğitiminde değişen ufuklar: Hacettepe Üniver­ sitesi Kütüphanecilik Bölümünün ilk onbeş yılı. S. Kurbanoğlu, Y. Tonta veU. Al (Yay. Haz.). Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 24-26 Ekim 2007, Ankara. Bildiriler içinde (s. 13-18). Ankara: Hacettepe Üniver­ sitesiBilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • Whitten, Jr., B. ve Minder, T. (1974). Education for librarianship in developing countries: the Hacettepe experience. Journal of Education for Librarians­ hip, 14, 220-233.
  • Zins, C. (2007). Knowledge map of Information Science. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 58, 526-535. 06 Haziran 2012 tarihinde http://www.success.co.il/is/zins_kmapof_is.pdf adresinden erişildi.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Yaşar Tonta

Publication Date April 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 26 Issue: 2

Cite

APA Tonta, Y. (2012). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Lisans Programının Güncelleştirilmesi 2009-2011. Türk Kütüphaneciliği, 26(2), 291-314.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.